Gå til innhold

06 Juli - Sportsvognklubben, Rudskogen (17-21)

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Mange som tar turen heller ? Jeg kommer iallefall, uten bil :( jeg skrur i garasjen.....:(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by warwick

Mulig du ikke har mer enn 125 hk i din heller. Greit nok det, du har jo en god del nyere bil og er sikkert bedre til å kjøre også :) Var 2. gang jeg kjørte så jeg er superfersk, men morro var det!

 

Å kjøre på bane blir man aldri lei :-) så blir nok flere turer på deg kan jeg nok garantere. Om man har 100 eller 400hk så kan man ha det like gøy med banekjøring.

 

Kjørte selv på 1:13,20, og er bra fornøyd med det. Er vel det beste jeg har kjørt på Rudskogen, og bilen har orginal motor/understell. Etterhvert som sporvalg og bremsepunkter sitter bedre og bedre så kommer også rundetidene. Og ikke minst må man bli vant til bilen.

 

Håper folk syns det er artig å kjøre på Sportsvognklubben sine banetreff, selv om mange kanskje syns vi er litt strenge med hensyn til sladding/forbikjøringer og slikt. Men det er fordi det blir lagt stor vekt på at det ikke skal skje skader hverken på førere eller materiell. Er jo til tider dyre doninger som er utpå, selv om det også så klart er like surt å skade en billig bil.

 

Noen av bilene som var utpå: Ferrari 360 Modena, Porsche 911 GT3 RS, Porsche 911 GT3 Club Sport, Porsche 911 RS, Corvette (race rigget), Morgan (race rigget, skal kjøre 24timer LeMans i år), Lotus Elise, Lotus Caterham, Mazda MX-5, Toyota MR2 Roadster, Mitsubishi EVO, Fiat Barchetta, Subura Impreza GT Turbo og WRX, Audi S4, Honda Civic Del Sol, BMW M3 E30, Ford Sierra Cosworth, Ford Escort MKII, Porsche 924, osv. og sikkert mange flere som jeg har glemt.

 

Neste kjøring er søndag 8. august hvor NSK har leid banen hele dagen. Se www.sportsvogn.no for mer info.

Jan-Erik Hansen

'95 Porsche 968 CS

'00 Toyota MR2 Roadster (Til salgs 199.000,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jan-erik

 

Å kjøre på bane blir man aldri lei :-) så blir nok flere turer på deg kan jeg nok garantere. Om man har 100 eller 400hk så kan man ha det like gøy med banekjøring.

 

Kjørte selv på 1:13,20, og er bra fornøyd med det. Er vel det beste jeg har kjørt på Rudskogen, og bilen har orginal motor/understell. Etterhvert som sporvalg og bremsepunkter sitter bedre og bedre så kommer også rundetidene. Og ikke minst må man bli vant til bilen.

 

Håper folk syns det er artig å kjøre på Sportsvognklubben sine banetreff, selv om mange kanskje syns vi er litt strenge med hensyn til sladding/forbikjøringer og slikt. Men det er fordi det blir lagt stor vekt på at det ikke skal skje skader hverken på førere eller materiell. Er jo til tider dyre doninger som er utpå, selv om det også så klart er like surt å skade en billig bil.

 

Noen av bilene som var utpå: Ferrari 360 Modena, Porsche 911 GT3 RS, Porsche 911 GT3 Club Sport, Porsche 911 RS, Corvette (race rigget), Morgan (race rigget, skal kjøre 24timer LeMans i år), Lotus Elise, Lotus Caterham, Mazda MX-5, Toyota MR2 Roadster, Mitsubishi EVO, Fiat Barchetta, Subura Impreza GT Turbo og WRX, Audi S4, Honda Civic Del Sol, BMW M3 E30, Ford Sierra Cosworth, Ford Escort MKII, Porsche 924, osv. og sikkert mange flere som jeg har glemt.

 

Neste kjøring er søndag 8. august hvor NSK har leid banen hele dagen. Se www.sportsvogn.no for mer info.

 

Det er netopp det at dere er litt strenge på ting som gjør at jeg trives godt på treffene deres. Dere har også kontroll på flaggføring og kommunikasjon mellom de med flagg og det blir vanlighvis fin flyt over hele opplegget. Den bremsevæske testen er jo også helt genial!

 

Det var vel ingen som kjørte av denne dagen heller. Det er jo fantastiskt bra. Ganske irriterende å vente i 30-40 minutter på at en som prøvde seg på en sladd som ble litt for bred (selv om jeg synes drifting er noe av det kuleste som går ann, så alt til sin tid) skal taues opp igjen av sandfella. Når man har 3-4 timer totalt ødelegger en utkjøring ganske mye. Mange kjører en del mil for å komme ned til banen i utganspunktet og da er det ekstra kjipt å miste en halvtime.

 

---------

ria (i Subura Impreza GT Turbo ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Første banekjøringen min på to år nå, og det at det ikke vrimler av biler på banen - at det er "mulig" å slippe forbi de raskeste gutta for så å kjøre det en selv greier igjen er bra. Korte ventetider var det for å komme ut på banen og i det hele tatt ryddig.

Får vel slite litt mer på Audiens 18" dekk ved neste anledning også. En MÅ jo ikke sette personlig rekord hver gang heller...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Helt enig. Første banekjøringen min på to år nå, og det at det ikke vrimler av biler på banen - at det er "mulig" å slippe forbi de raskeste gutta for så å kjøre det en selv greier igjen er bra. Korte ventetider var det for å komme ut på banen og i det hele tatt ryddig.

Får vel slite litt mer på Audiens 18" dekk ved neste anledning også. En MÅ jo ikke sette personlig rekord hver gang heller...

 

He he.. Det er jo kulest når man klarer å sette ny pers, men skal ha litt flaks med trafikken for at det skal gå. Må nesten kjøre noen runder med max konsentrasjon og ingenting i veien før pers'en kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar dere tiden egentlig ?

Har selv stått langs banen og klokket samme bil nesten ett sek mer enn sidemannen. Å ta tiden fra et videokamera er vel også litt usikkert.

 

Jeg så det var satt ut noe målegreier på et stativ ved enden av depotstrekka på dette treffet.

Finnes det noen laptimer eller.no man kan kjøpe for en rimelig penge som fungerer på Rudskogen og våler. Jeg regner med det er et form for signal ala IR eller noe som trigger rundepassering mot en sensor på siden av bilen.

Hadde jo vært greit å vite tiden litt nøyaktig.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at folk trives og liker kjøringen på treffene som Sportsvognklubben arrangerer. Pga. av litt ferie nå og det meeeget ustabile været her på østlandet så ble det lite ventetider på de som skulle kjøre. Noen ganger er det flere biler på kjøringene, og da kan det bli kanskje 10-15 minutter venting, men så langt har det blitt mye kjøring på de 4 timene for folk. At folk må opp av sandfella tar dessverre mye tid, men er sjelden det er mer en 1-3 tilfeller i løpet av en kveld som vi må ut å taue opp eller inn noen. Var en Civic Del Sol som var litt uheldig og endte baklengs opp i vollen i svingen etter oppløpet. Gikk bra med sjåfør og bil, og banen var klar etter et par minutter igjen.

 

Kommunikasjon med flaggvakter via radio er et veldig godt hjelpemiddel til å ha full oversikt over det som skjer på banen, og til å luke ut kjøring vi ikke vil ha noe av. Oppstilling av bil til sladd gjennom sving , og ukontrollert sladding gjentatte ganger er ting det blir svartflagget for. Det samme gjelder ufine forbikjøringer. At noen ligger litt sidelengs i utgangen av en sving er helt OK så lenge ikke de bak blir berørt, og at man har kontroll. Litt gøy kan man jo ha :-).

 

Når det gjelder tider så blir det for min del bare at man har fått tidene av noen som har stått og klokket rundene, så veldig vitenskapelig nøye blir det jo ikke, men gir jo en liten pekepinn. Vet noen har laptimere som kan brukes ved depotet, men all banekjøring i Sportsvognklubben sin regi skjer uten tidtakning. Skal tidtakning skje blir kjøringen underlagt NBF sine bestemmelser og lisenskrav. Det vil bli arrangert en sprintcup i samarbeid med Porsche klubb Norge senere i år, mer info også der på http://www.sportsvogn.no.

Jan-Erik Hansen

'95 Porsche 968 CS

'00 Toyota MR2 Roadster (Til salgs 199.000,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg ble furt på var at jeg og en kompis møtte opp med en 206 cup bil, fordi vi hadde planer om å teste den, nettop fordi det er så lite biler på banen..!

 

da vi kom frem ble vi nektet adgang pga lisensiert bil..

Javell... hva med prøveskilter da?... nei.. dem fikk heller ikke lov!

 

så ber jeg han se ut på banen og legge merke til de 2 bilene ute på banen med prøveskilt.... nei det ville han ikke svare på!

så sier han at vi kan få de siste 10 min.. 10 min?... la oss få en halvtime davell... Nei.. 10min!!

 

javell..... kl 20:30 er det KUN 2-3 biler på banen...han nekter oss fortsatt adgang på banen... kl 10 på slipper han oss ut, og skal faen meg ha 300kr for å låne banen i 10min!

 

dette er rett og slett tragisk!!!!

prøveskilt eller ikke.. banebil eller ikke. går under min mening for samma f. ettersom det er SÅPASS lite biler på banen om gangen..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

det jeg ble furt på var at jeg og en kompis møtte opp med en 206 cup bil, fordi vi hadde planer om å teste den, nettop fordi det er så lite biler på banen..!

 

da vi kom frem ble vi nektet adgang pga lisensiert bil..

Javell... hva med prøveskilter da?... nei.. dem fikk heller ikke lov!

 

så ber jeg han se ut på banen og legge merke til de 2 bilene ute på banen med prøveskilt.... nei det ville han ikke svare på!

så sier han at vi kan få de siste 10 min.. 10 min?... la oss få en halvtime davell... Nei.. 10min!!

 

javell..... kl 20:30 er det KUN 2-3 biler på banen...han nekter oss fortsatt adgang på banen... kl 10 på slipper han oss ut, og skal faen meg ha 300kr for å låne banen i 10min!

 

dette er rett og slett tragisk!!!!

prøveskilt eller ikke.. banebil eller ikke. går under min mening for samma f. ettersom det er SÅPASS lite biler på banen om gangen..

 

Jeg kjenner ikke saken, og var ikke leder for kjøringen heller. Synd du måtte betale 300,- for de 10 minuttene, du ble vel ikke tvunget til å betale de, og om du hadde betalt tidligere på kvelden syns jeg det er rart du ikke fikk de tilbake igjen siden det kun ble 10 minutter. Men nok om det.

 

Men, lisensierte biler kan <U>IKKE</U> kjøre sammen med vanlige biler. Så de som kommer med lisensierte biler pleier å ha kontakt seg imellom slik at det blir såpass mange at det blir kjørt egne heat for disse. Verre er det ikke. Så selv om det var lite biler så gikk det ikke. I tillegg står gjerne noen av oss flaggvakt halvparten av tiden, og vil da gjerne kjøre mest mulig den andre halvparten.

 

Når det gjelder prøveskilt så tillates dette normalt ikke, men vi kan gjøre visse unntak. Om dette føles som urettferdig så tar vi dette til etterretning og vil ta opp dette på møte før neste kjøring. Når det gjelder tilfellene med prøveskilt denne dagen så hadde den hvite Nissan'en sorte rallyskilt. De andre prøveskiltene var "bilforetning" skilt, dvs permanente prøveskilt med betalt kaskoforsikring mm. I tillegg ble det gjort en vurdering av hvilken stand disse bilene var i. En Audi S4 V8 var den ene, samt en Ferrari 360 Modena. 360-en kjørte kun 10 minutter på slutten, og det var vel sammen med deg. Dere greide begge å snurre i løpet av de 10 minuttene etter det jeg fikk med meg, eller?? :-)

 

Tragisk eller ikke så er du hjertelig velkommen igjen. Et lite tips er å ta kontakt i forkant angående litt spesielle ting som lisensierte biler. På http://www.sportsvogn.no står også info om kjøringen, samt at det er et diskusjonsforum der hvor man kan komme med spørsmål og lignende angående opplegget.

 

Innlegget her er i egenskap av meg som privatperson. Men som medlem av Norsk Sportsvogn Klubb, samt at jeg sitter i banekomiteen, så syns jeg det var greit å svare på noen spørsmål angående kjøringen vi hadde. Om noen har ros/kritikk så kom gjerne med dette på diskusjonsforumet til Norsk Sportsvogn klubb også, hvor de rette personene kan svare på spørsmålene.

Jan-Erik Hansen

'95 Porsche 968 CS

'00 Toyota MR2 Roadster (Til salgs 199.000,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår