Hans Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Åssen skal jeg koble opp dynamoen..? :rolleyes: Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Kommer ann på hva slags dynamo du har og hva slags tilkoblinger du har. Men stort sett dersom det er en moderne dynamo så trenger du + PLUSS til batteriet, - MINUS via motor og pass på at motor er godt "jordet". og så skal det være en liten ledning fra dash'en din som skal inn på en plugg/flatstift på baksiden av dynamoen. Denne lille ledningen kommer fra ladelampa di, og skal være strøm på denne når du setter på tenningen. Denne spenningen er start-spenningen til dynamoen for å aktivisere magnetfeltet inni den slik at den begynner å lade. Ingen liten ledning = ingen lading. Got it? Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 Hvis det er 75' Camaro er det vel to små ledninger i tillegg til den store. Den ene , lengst bort fra den store skal til +12V som styrer ladespenningen og den andre går til ladelampa. Her får ladelampa jord uten lading og + ved lading. Ladelampa er med andre ord koblet opp mot pluss på den andre lederen år tenninga er slått på. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Juli 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 åkay, for jeg har 3 ledninger med konstant +... Jeg dropper ladelampa, skal ha voltmeter... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 Originally posted by Hans åkay, for jeg har 3 ledninger med konstant +... Jeg dropper ladelampa, skal ha voltmeter... Du MÅ bruke ladelampa! Den er med på at dynamoen virker. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg