Gå til innhold

Tåkelys i fanger

Ranger emnet

chr1z

Anbefalte innlegg

Jeg så det var et slikt emne ute tidligere, men fant det ikke igjen nå. Det jeg egentlig lurer på er følgende:

Har bestilt tåkelykt sett som skal sitte i fangeren, og på "lysbryteren" inne, så kan jeg da den står i park dra denne ut slik at tåkelys kommer på, men da går bryteren over til nærlys samtidig. Og da lyser nærlys og parklys. Blir vel enklere å montere en egen bryter for tåkelys foran da? Ettersom det vel ikke er lov å bruke både nærlys og tåkelys på dagen. For det er vel lov med parklys + tåkelys som kjørelys? Reglene forandrer seg vel ganske ofte, så er litt usikker på hvordan det er.

Har også en ledig kontakt foran som henger ved siden av blinkersen, men dette er bare på ene siden. Denne kan vel kanskje brukes på tåkelyset, eller det er vel best å legge opp nytt?

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by chr1z

Jeg så det var et slikt emne ute tidligere, men fant det ikke igjen nå. Det jeg egentlig lurer på er følgende:

Har bestilt tåkelykt sett som skal sitte i fangeren, og på "lysbryteren" inne, så kan jeg da den står i park dra denne ut slik at tåkelys kommer på, men da går bryteren over til nærlys samtidig. Og da lyser nærlys og parklys. Blir vel enklere å montere en egen bryter for tåkelys foran da? Ettersom det vel ikke er lov å bruke både nærlys og tåkelys på dagen. For det er vel lov med parklys + tåkelys som kjørelys? Reglene forandrer seg vel ganske ofte, så er litt usikker på hvordan det er.

Har også en ledig kontakt foran som henger ved siden av blinkersen, men dette er bare på ene siden. Denne kan vel kanskje brukes på tåkelyset, eller det er vel best å legge opp nytt?

kun park å nærlys er lovligt om dagen ja !

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg forstår, så finnes det 2forskjellige lysbrytere!

En uten fremre tåke og en med! I parklys posisjon og kjørelys funksjon skal bryteren kunne trekkes ut 2hakk, de skal da lyse 2lys, et grønt og et rødt! Hvis din bare kan trekkes et hakk ut, ring en hugger å kjøp en annen! Koster ikke mange kronene!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider