Gå til innhold

Hvilken konsern/bilmerke er DU mest lojal til?

Ranger emnet

BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Som alle vet, er smaken som baken, dvs. den er delt.

Også har det seg slikt at folk ofte liker forskjellige merker. Kanskje pga. design eller kanskje pga. kjøreglede. Jeg har merket Golf-eierne, og de sammen 240-eierne skiller seg ut fordi de har så enorm "entusiasme" for bilene dems :)

Så, hvilken merker (opptil 2) liker du best og holder deg lojal til?

Skriv/fortell om:

1. Konsern (f.eks. VAG) eller merke (f.eks. BMW)

2. Hvilken bil produsert av det respektive merket du liker best (f.eks. BMW 3-serie)

3. Fordi...?

Kan begynne selv :)

1. BMW (3-, 5- og 7-serien er geniale drivers-cars!! Har kjørt disse, gammle og nyere typer, ikke mange biler som gir deg mer kjøreglede i min øyne) & Mercedes-Benz (kvalitet, kvalitet og atter kvalitet (minus A- og V-klassen))

2. 3-serien & E-klassen

3. 3-serien: Overlegen kjøreglede & E-klassen: Massiv kvalitetsfølelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nå har jeg ikke hatt muligheten til å prøve ut så mange forskjellige biler ennå. Men kan da forsøke å svare etter beste evne.

1: Alfa Romeo

2: Alfa Romeo GTV og 156

3: I mine øyne er den rett og slett vakker til å være en bil. Av de "vanlige" bilene som ruller på veiene så er det en av de få jeg alltid snur meg etter når jeg ser de. Blir litt glad inni meg når jeg ser en rød Alfa parkert blant en haug med svarte og sølvgrå japser og tyskere. Hihi.. :)

Det er i hvertfall ingen tvil om hva det skal stå på bilnøklene mine når kjerra jeg har nå tar kvelden. Kjører japansk, men føler ingen merkelojalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vag mann , men av bilen så er det ingen tvil om at f.eks toyota har MEGET bra biler...

har kun hatt vag så blir nok vag i framtiden selv om jeg ikke er blind for andre biler.....

:)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt VAG-frelst (mest VW) Er mest intressert i biler fra 70 og tidlig 80-tall. (Golf 1, Jetta 1, Scirocco 1 osv.) Meget morsomme og etterhvert litt sjeldne biler som absolutt bør bli tatt vare på.

Men det bor også en liten BMW-fan i meg. Da spesielt E24 635CSi og eldre 7-serie (E23 og E32) Disse bilene både ser bra ut og er herlige å kjøre.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa noen nissan? :)

Grunn? tja.. aldri 'eid' noe annet, men vil si at hvis du har entusiasme for et merke, så kjenner du igjen de positive sidene i bilen. Vil si det er mye mer kjøreglede å daffe rundt i en gammel nissan i forhold til en splitter ny peugeot. Kanskje mest fordi jeg har skrudd på (snart) alle mulige deler på min gamle Nissan. Mekker du selv, så får du en egen følelse for bilen.

"serie"? Vil si jeg er imponert over Z-"serien" til Nissan da designet omtrent er unikt i forhold til resten av de asiatiske bilene opp gjennom årene. Skyline og andre modeller fra 70-tallet mener jeg overgår de amerikanske veteranene.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare hatt 1 bil.. så jeg må tenke ganske mye .. men måtte falle på ...

1: Toyota ..

2: Toyota Century.. (eller Altezza/Lexus IS..som er mer etter min pris :P.)

3: De sitter på så mye positivt ovenfor de andre japanske merkene. bla verdens beste og mest solgte hybridsystem (som snart skal være tilgjenglig på alle bilene og skal pryde Lexus sine versting utgaver..)

De ligger langt over konkureneten i driftsikkerhet. (de har de 3 fabrikkene som produserer bilene med minst feil .. og da må man også tenke på at Altezza/Lexus Is som er flere ganger kåret verdens mest driftsikkre bil ikke produseres på noen av de 3 fabrikkene :P)

kunne godt sagt nissan også .. men de lager så lite selv .. bla har de ingen store diesel motorer og de har kjøpt hybridsystemet til toyota , ikke egent utvikklet ..

men nå kommer infiniti til europa da..

føler ingenting for tyske, franske eller amerikanske merker ...

PS: har en mitsubishi selv .. bytter muligen til en nissan snart .. men en ting er sikkert .. etter jul da blir det en ... bil til over 250.000 ..... en toyota

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider