Gå til innhold

Hvilken konsern/bilmerke er DU mest lojal til?

Ranger emnet

BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Hei.

1.Mazda

2.Mazda

3.

En lang historie kort.

Første bil - Record C som jeg fikk av fatter'n (OK bil som fikk gjennomgå mye)

1990 Starta på Mazda som læregutt. Syntes da det var en drittbil (riskoker og alt det der)

Hadde service på en 626 2,0 16 V. Det var da jeg så lyset. Den motoren (148hk) gikk etter forholdene ganske bra.

Senere kjørte jeg en 323 GTX etter rep, og da sa det bare "klikk".

Etter dette har det blitt mye Mazda. Digger dem fordi at jeg synes de lagde biler som var kule å kjøre. Tenker da på Turbo utgavene av 323. Wankel er jo noe helt for seg selv, og veldig moro.

I det siste er jeg ikke like fornøyd... Er liksom ikke det samme å kikke på en Mondeo (6) eller en Focus (3), og så skal det være en Mazda? RX-8 er ett skritt i riktig retning, men jeg skule likt å sett Mazda ingeniørene få fritt spillerom, å produsere en ny 323 (3) GT-R eller lign, uten Fords innblanding.(...men dette er ønsketenkning).

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by BLACK.PEARL

Som alle vet, er smaken som baken, dvs. den er delt.

Også har det seg slikt at folk ofte liker forskjellige merker. Kanskje pga. design eller kanskje pga. kjøreglede. Jeg har merket Golf-eierne, og de sammen 240-eierne skiller seg ut fordi de har så enorm "entusiasme" for bilene dems :)

Så, hvilken merker (opptil 2) liker du best og holder deg lojal til?

Skriv/fortell om:

1. Konsern (f.eks. VAG) eller merke (f.eks. BMW)

2. Hvilken bil produsert av det respektive merket du liker best (f.eks. BMW 3-serie)

3. Fordi...?

Kan begynne selv :)

1. BMW (3-, 5- og 7-serien er geniale drivers-cars!! Har kjørt disse, gammle og nyere typer, ikke mange biler som gir deg mer kjøreglede i min øyne) & Mercedes-Benz (kvalitet, kvalitet og atter kvalitet (minus A- og V-klassen))

2. 3-serien & E-klassen

3. 3-serien: Overlegen kjøreglede & E-klassen: Massiv kvalitetsfølelse

Bmw??? ser ut til at du kjører mercedes 300 å ingen bmw, hvordan kan du da si at du er mest lojal til bmw når du ikka har noen??:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Bmw??? ser ut til at du kjører mercedes 300 å ingen bmw, hvordan kan du da si at du er mest lojal til bmw når du ikka har noen??:(

Pappa hadde en 3-serie (E46) før, jeg hadde selv en knapt eu-godkjent 325 før (generasjonen før E36) også har jeg kjørt E46 som skolebil. Jeg skal ha 3-serie (E46) Coupe med en gang jeg får råd :) Men først ser det ut til at jeg skal kvitte meg med gjelda på E-klassen, også selge den og kjøpe en Toyota Celica, og imens skal jeg spare til en strøken 318 eller 320 Coupe... :)

Edit: Er veldig lojal til BÅDE e-klassen og 3-serien. Men jeg skal ha en Celica (T23) fordi jeg er litt svak for den også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EvenS

Liker BMW og VAG best, blir sikkert slaktet av entusiastene for begge bilene nå;)

De fleste merker har biler jeg kunnet tenkt meg, men de to som er det aller ypperste:)

dukenukem nei nå får du ta ett valg, kan ikke like både vag og bmw samtidig. går bare ikke detheyyou

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er bare Vag for meg

2. Vw Golf 1+2 og Audi S/RS

3. Har alltid drømt om Golf. Siden jeg var 10 år. Vag biler er lette biler og skru på og trimme. Bredt utvalg av aftermarked parts, bra sosialt miljø rundt disse bilene, grei komfort/sportslighet, har alt fra konebiler til luksusbiler og sportsbiler. Også har de et bra design. Kan ikke forklare det på en annen måte. Det bare er slik at jeg liker VAG. Min nåværende bil er VAG, min neste bil blir VAG og mest sansynlig den etter den også....:)

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har kjærlighet til mange merker, og er generelt mer modell enn merkebevisst, så har jeg delt opp min forklaring med representanter fra både "Land of the Rising Sun" og Tyskland:

1.

Honda er uten tvil synonymt med ypperste japanske kvalitet, og BMW er den ubestridte tyske juvelen.

2.

Honda S2000 og NSX-R - BMW M Roadster og BMW 850

3.

Japan: Disse bilene representerer det ypperste innen japanske sugemotorer, og beviser gang på gang at de kan vise muskler mot matede konkurrenter på tross mindre motorvolum, mindre dreiemoment og lengre RPM skala. Sportsbiler som kan enkelt benyttes som daily driver på tross av mye muskler (Thanks to VTEC).

BMW: Representerer det ypperste fra BMW i mine øyne. Topp Design, motor, ytelser og kvalitet er synonymt med disse to modellene. For 850 sin del så er jo karosseriet designet av designerbedriften med de evig perfekte resultatene, nemlig Pininfarina. M Roadsteren oser sportsbil lang vei fra utseendet, setene og er i mine øyne underrated i form av anerkjennelse.

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Konsern (f.eks. VAG) eller merke (f.eks. BMW)

General Motors (fortrinnsvis de litt gamle amerikanske, har lite til overs for opel, izuzu osv).

2. Hvilken bil produsert av det respektive merket du liker best (f.eks. BMW 3-serie)

Er ingen eksakt bil, men (gamle) SS utgaver står såklart høyt i kurs. Også z28, iroc-z osv. Kravet er vel at bilen har riktig lyd/motor

3. Fordi...?

Barnelærdom ;P

Uansett hva som måtte skje, om GM blir saksøkt for å ha terrorbombet usbekistan eller svindler hele USA så vil jeg fortsatt like de bilene. Noe spesielt som aldri har sluppet taket. Men når det er sagt så må jeg presisere at jeg absolutt er åpen for alle slags biler. Jeg har ikke råd til å være kresen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider