Gå til innhold

turbo på V8 forgasser

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Joa tur-bo er kult påv8 det men på gasser tja de jeg har sett funka dårlig dvs MYE lagg.

 

Men med srut ja da blir d saker.

 

Men du C5 har alderig vært levert med Big Block ei heller C6.

LSx serien (LS1, LS2, LS6, LS7 mfl) fikk alderig BB el SB betegnelse da de er samme familie fra 5,3-7Liter.

 

BB er de gammle Big BLock bilene og må ikke blandes med LSx serien.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et skikkelig oppsett med twinturbo på 8'er er fett! har et klipp med en svensk C5 covette med bigblock og twinturbo, satan som den går...

 

for ikke å snakke om den stavangerske røde C5'en med lingenfelter oppsett på 427BB! Det er helt rått etter min mening...

 

Stemmer det som Nova68 sier, Corvetten til Rune Ydstebø har en LS basert motor i hel alu. Racing blokka til Chevrolet som heter C5R blokk/topper. Den er borret og stroket til 427cui :)

 

Stig Bakke har forsåvidt en ganske likedan motor i rodden sin med twinturbo. (den sølv med røde flammer som var i Amcar Magazine for et par påneder siden)

 

Dere sier at turbo/twin turbo ikke hører hjemme på V8, skamme seg folk. Turbo burde vært påbudt på alle motorer, og er MYE mer effektivt enn skrukompressor.

 

Men ei presse opp av panseret et jo kult det, og viss man settler seg med mindre hester en potensiellt så helt greit det :D

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det som Nova68 sier, Corvetten til Rune Ydstebø har en LS basert motor i hel alu. Racing blokka til Chevrolet som heter C5R blokk/topper. Den er borret og stroket til 427cui :)

 

Dere har jo seff rett i det :) liten skriveleif i farta :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha turbo på en forgasser som ikke er bygget for trykk, så må du ihvertfall skifte flotørene slik at de ikke klemmes flate.

 

Evt bygge en "trykkboks" som forgasseren står inni, og får likt trykk på utsiden og innsiden. (ofte brukt i sentrifugal kompressor kit)

 

Eller du kan ha forgasseren før turboen, ikke akuratt min personligge favoritt :) men funker det og. Men det hele virker halvskummelt spør du meg.

 

Må bruke en progressiv bensintrykks regulator på dette slik at gasseren gir mer stoff etter som trykket stiger.

 

Er sikker masse annet som med fordel kan byttes inni en gasser som skal bruker i trykk matede motorer, men dette var vel de mest "basic" triksa.

 

 

Lykke til.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo hører fint hjemme på en V8er.

En turbo er en del mer effektiv enn en kompressor.

Men problemet er ofte plassmangel.

Kompressor er ofte lettere å montere på eldre 8ere.

 

Men altså. Skal man ha turbo så skal man ikke ha noe Dumpventil.'

Det er ekkelt på en V8er.

Hører hjemme på fjertemotorer :D

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Var en Corvette med en sånn nelson racing motor på streetlegal stevnet i hønefoss for et par helger siden :)

Det er en fryd for øye ;)

 

viewpic.asp?id=71724

 

 

HAr en kjenning som jobber hos Bjørnstad bil på Fannrem, forøvrig samme mann som leverte Electromotive sprutet på Chevellen. Dene corvetten hadde vært der til justering på rullende landevei.

HAdde trolig bensintrykks problem men leverte 66hp og lit over 900 Nm Moment på 0,45 kg trykk. Skulle på rullene igjen litt utpå sommeren etter at problemet ver rettet på.

 

Er ikke noe problem å trykke gjenom gasser men den er verken rask nok eller nøyaktig nok til å fungere optimalt sammen med turbo. Enklere med sentrifugal presse. denne har en mere lineær ladetrykkskurve (Følger jo turtallet)

Mulig at relativt små aggregat og lite trykk er enklere å håntere for en forgasser.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår