Gå til innhold

skal kansje kjøpe meg min første 240.

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Originally posted by Per-Henrik

Skal kansje kjøpe meg min første 240. Hva bør jeg se etter når jeg er å ser på bil. Hvor er det det kan være mye rust?

Si alt jeg trenger å vite når jeg skal se på bilen.:D

takker

bruk søkefunksjonen på forumet, etter litt søking finner du den informasjonen du trenger.. akkuratt dette her har blit tatt opp flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

hadde thenk å tidde på en 86 modell med b23 motor, men ho skulle ikke selge den like veld:(

bilr vel noe rundt 1986 regner jeg med.

Begynner å bli billig med 87-89 også, litt bedre å satse på de.

Akkurat 86mod har lett for å ruste en del.

230A er den verste motoren. Mange vil si 230K, men den er bedre i utgangspunktet.

En injectin motor er en stor fordel, ikke at b230f er noen racer, men en 230ft passer nesten rett oppi:D

Prøv også å se etter en bil med litt utstyr som servo, s.lås, el.vindu, 5 trinns, takluke osv.

Gjerne også et litt pent interiør, f.eks ikke blått

:rolleyes:

Vanlige feil kan være oljelekkasje mellom motor og girkasse, rust i bakre hjulbuer og i gulv mot kanal, foringer og ledd må sjekkes, støtdempere osv.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjøpe 242en min for ca 80000,- hvis du vil....:cool:

godkjent som 2 seter med veltebur, 4pkt belter, OMP bøttestoler, godkjent inntil 220hk (justeres med et håndgrep opp til ca 350HK)

Electromotive TEC-II datasprut, diffbrems, BMW M3 girkasse, 2 plates clutch osv

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes egentli ikke 86 modellene er så værst..

Det er EN- 1- Uno rustflekk på min, og det er en plass i hjulbuen hvor det er kommet steinsprut slik at lakken har forsvunnet.

Tror du trygt kan kjøpe en 86, like godt som du kan kjøpe en 88-91...Rust er indiviudelt på disse bilene. Kommer ann på hvor de gått, og hvor godt vedlikeholdet har vært..

Lykke til, du får uansett en kanon bra bil på vinterføre. It's fun!! bonde

kan også nevne at b230e motoren er BRA! passe sprek, og jævli holdbar! jeg har i hvetfall ikke klart å ta livet av min (enda)

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

For litt siden var vi ute og sladda litt i regnværet med 2stk. Volvo 240 Turbo med sperre :D

Man er bra harry når man kommer opp til stasjonen med to volvoer og drar runder i rundkjøringene...

Riktig så gøy er det! pysj og poff....kjøp turbo ;)

Er vel ikke Richard du snakker om? hehe....fikk sitte på i regnvær en gang her i forrige uke.....den reiv seg løs i en rundkjøring...i 3 gir.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider