Gå til innhold

Lurer på å kjøpe s13

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Hei hei.. Tjener alt for bra for tia, så jeg må ha noe å bruke de på. Kjører nå en Nissan Laurel 2,4. Har litt lyst til å bytte den ut med en 200sx s13. I en prisklasse rundt 70- 85 tusen. Bare lurer på om det er en solid og driftsikker bil? Kan noen her dele erfaringene med 200sx S13 med meg så ville jeg satt pris på det, da det vil kanskje være nyttig informasjon for meg :-)

Noen feil eller annet som plager s13 modelene?

Hvilken motoralternativer er det å få? Er det kun 1,8 med turbo med enten 170 eller 200 hk eller er det forskjellige motorer? Hva med trimming, lett og greit å få litt over 200 i den?

Mange spørsmål men håper noen tar seg tid til å svare..

La merke til nå at det kanskje er endel like posts her inne.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du handler deg en , er det noen oppgraderinger jeg vil anbefale deg som pri1.

1: Ekstern oljekjøler, dette er ett must for at en s13 skal være driftsikker.

2. Bensinpumpe, er ofte glemt byttet, kan fort bli dyrt å la være.

3. Oppgradere oljeretur (før 91mod).

4. IC, den originale er meget restriktiv.

5. Effektanlegg, også veldig restriktivt originalt.

6. Et fint lite chip nå, så funker dette bar og stabilt.

Ikke begynn på "gal side", med å kjøre opp turbotrykk og chippe på en ellers helt original bil. Det blir fort dyrt.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøp deg en slik en:) Tror du kan få mange morro timer bak rattet:) Lett trimma er det nok.. men som nissan s13 sier. Ikke begynn i feil ende. Så er det en del av disse bilene som er kjørt litt feil/hardt og værst begge deler. Så før du handler kan det jo være lurt å titte 2 ganger på den turboen der. Ellers synes jeg (min mening) den kanskje ser litt gameldags ut. Er pent med ei ny front leppe/fanger.. ettersom hva du vil gjøre ut av det da. Men helt klart en knall bil:D Skulle gjerne hatt en slik en. Å hvis det kommer en type her på forumet nå å sier.. døh, ikke kjøp en slik en a.. så mange som har ei slik bil. Da sier du bare stikk hjem å et drit. OK? Kanpisj!? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om forsikring idag, og mitt forsikringsselskap ville ikke forsikre en 200sx på meg. Men jeg kunne få en rundt 90 MR2 til 9700 med delkasko. Altså billigere en forsikringa på laurelen min som er 9900 med kun ansvar...

Noen som mener det henger på greip??

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wunderbaum

Hørt om forsikring idag, og mitt forsikringsselskap ville ikke forsikre en 200sx på meg. Men jeg kunne få en rundt 90 MR2 til 9700 med delkasko. Altså billigere en forsikringa på laurelen min som er 9900 med kun ansvar...

Noen som mener det henger på greip??

På sånne biler må man høre med flere selskap, evnt. opptjent bonus kan flyttes.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nå helst tenkt til å ha den i mitt navn. Vet at jeg bør sjekke andre selskap men dette var bare noe jeg gjorde i arbeids tia fort gjort.. Satt liksom ikke med telefonkatalogen og bladde igjennom alle selskapene.

Er det noe gærnt med MR2 da? Forakter dere 200sx folka MR2? Hvem er da raskest orginalt av 200sx og MR2 2.0 fra rundt 90 tallet?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wunderbaum

Hadde nå helst tenkt til å ha den i mitt navn. Vet at jeg bør sjekke andre selskap men dette var bare noe jeg gjorde i arbeids tia fort gjort.. Satt liksom ikke med telefonkatalogen og bladde igjennom alle selskapene.

Er det noe gærnt med MR2 da? Forakter dere 200sx folka MR2? Hvem er da raskest orginalt av 200sx og MR2 2.0 fra rundt 90 tallet?

Synes ikke det er noe galt med mr2 sånn sett.. men.. Dette er vel bare min personlige mening da... Synes kanskje mr2 er litt sånn "jente" bil egentli. Må ikke henge meg helt nå da. Kun min mening. Tror nok 200sx slår mr2`en ja... Ikke 100% sikker men.

Synes 200sx har ett tøffere utseende og, med en litn fanger foran;) Fronten er vel ikke akkurat den peneste orginalt der men.

Denne er det nå gjort en del med da.. men jeg sier bare.. Alå sexy

kul200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider