Gå til innhold

små skilter

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Er dette lov lengre?? Kjenner en som har et flak som skulle bestille skilter til den. Han dro til tilsynet noen dager før 1 juli og da sa dem at han måtte ta med bilen opp sånn at de kunne se det var nødvendig med små skilter bak. Han dro opp med bilen etter 1 juli og fikk plent nei, det var nye regler etter 1.

Så var jeg der i går og spurte mens jeg var der. Det var ikke noe prob, bare å komme med bilen.. :rolleyes:

Noen som vet, for biltilsynet vet tydligvis ikke!!! violin

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på bruktimport-kontroll igår, og da fikk vi velge selv mellom stor firkanta, lite firkanta og lite avlangt. Valgte lite firkanta både fram og bak. Det er til en -71 Plymouth Satelitte. Den har firkanta skiltplate både fram og bak i fangeren.

Kanskje det avhenger av hvem/hvor man spør ? Bør ikke være slik, men man kan be om om hvilken paragraf de kan henvise til for å avgjøre skiltstr.

Mopar or no car

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde oxo og få godkjent lite skilt uten og vise bilen.

Fikk jeg ikke :op Men skulle jeg ha lite skilt forran måtte grunnen være fordi det ikke "passet" med stort, vanlig norsk skilt.

Men er bare og bestille lite skilt, det eneste du kan få er mangel lapp. Ikke bot... Dette i følge trafikksjefen i intervju i avisa her for 1 år tilbake...

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Ørlandet, i Sør-Trøndelag. Tror den heter Brekstad Trafikkstasjon.

Kanskje en del av gubbene på trafikkstasjonene rett og slett er litt misunderlig på oss som har skikkelige biler??.. Og derfor er så vrien å ha med å gjøre..

Mopar or no car

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... jeg hadde planer om å forandre skiltet på bobla mi fra et vanlig "dk something" til "p-1969". da måtte jeg ha små skilter.

ringte til drøbak stasjonen (tror det var der hvertfall) og fikk vite at det var absolutt ikke noe problem! men dette var for et halvt år sia. veit ikke om det er kommet noen nye regler

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider