kjotpuck Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 Har en ford sierra 2,0 i cl orginalt 120 hk + kn filter + effektanlegg Hvor mange hester får jeg ca ved og sette på en trim kam? Siter "Så fine brød du har er faren din baker" ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 115 hk, ikke 120, kanskje med stashet, Smell på headers, en chip, slakke på fjæra i LMM for å få mer aks.-tilskudd og en kam kan du vel håpe på en 160 gamp, avhengig av kam, bør også porte toppen, kammen funker jo greit uten alt dette men mye bedre med. Bestill katalog fra burtonPower.com, lyst på Kam sjøl derfra jeg... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UR 02 SLO Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Da tar du kontakt med Kolle vod rally inport og snakker med dem. Men jeg tror du trenger en 330graders cam med justerbart kamhjul da får du mest efekt ut av kammen... jeg fikk 180HK med en forgasser motor. Siter http://www.dykkerklubben.no/ When I die I want to go like my uncle; sleeping. Not screaming like the rest of his car passengers! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stampede Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Originally posted by Granada3.0GL 115 hk, ikke 120, kanskje med stashet, Smell på headers, en chip, slakke på fjæra i LMM for å få mer aks.-tilskudd og en kam kan du vel håpe på en 160 gamp, avhengig av kam, bør også porte toppen, kammen funker jo greit uten alt dette men mye bedre med. Bestill katalog fra burtonPower.com, lyst på Kam sjøl derfra jeg... Kjotpuck kjører nok Sierra med DOHC motor. Den har 120 hk originalt...... :) Siter People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!! When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer. (I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...) . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZirZ Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Og DOHC motor duger til lite :D Siter BMW 523 E39 97mod Ford Sierra 3dørs 86mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjotpuck Skrevet August 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 den har 120hk orginal ja, ikke greit og trimme sikkert, men så lenge d går og trimme den te over 150 er jeg happy. Så åssen vis det er mulig ;) Siter "Så fine brød du har er faren din baker" ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillefot Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Originally posted by Buford T. Justice Da tar du kontakt med Kolle vod rally inport og snakker med dem. Men jeg tror du trenger en 330graders cam med justerbart kamhjul da får du mest efekt ut av kammen... jeg fikk 180HK med en forgasser motor. så du fikk 75 hester ekstra bare med en kam? eller porta osv?? Siter - 92` Fiesta Xr2i 1.8 16V [-x-] 87` Sierra 2.0i ohc [-x-] 79`Escort 1300 Basskasse selges! -med eller uten element Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Skal du ha 180 gamp,holder det ikke med å bare bytte kammen nei....høykomp,porting,større forgassere/innsprut etc er et must. Ellers går den ræva. ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillefot Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 nei det var det jeg begynte å tvile på.. men virka jo sann etter hvordan han skrev det.. Siter - 92` Fiesta Xr2i 1.8 16V [-x-] 87` Sierra 2.0i ohc [-x-] 79`Escort 1300 Basskasse selges! -med eller uten element Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Det kan du tvile på med god margin....330 graders kam gir deg vel en effektiv komp på 4 eller noe....når den bør ligge over 7. Kreves endel mer grunnkomp da.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UR 02 SLO Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Jeppers det er sand det lit porting og glass blåsing og fresing av toppen måtte til med en dobbel45 weber gasser med gren rør og power filter++ så går det noe vakent så kan du putte på lit nos så sier alt poff så plutselig står du stille :op Siter http://www.dykkerklubben.no/ When I die I want to go like my uncle; sleeping. Not screaming like the rest of his car passengers! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Trimme Pinto EFI-motor går vel egentlig greiest med turbo. En tilleggsdyse eller to og en intercooler pluss litt backing av tenning så er man jo der.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by kimosabi Trimme Pinto EFI-motor går vel egentlig greiest med turbo. En tilleggsdyse eller to og en intercooler pluss litt backing av tenning så er man jo der.:) Det er sant...slenge inn en ekstra toppakning i samme slengen som man porter den,så får man da ut rundt 220 hk....enkelt og greit. Been there done that.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillefot Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 burde vel bytte til smidde stempler og samt råder også vel? og er nok ikke bare motoren man burde fikse på da.. trenger vel også å bytte bremser, og understell... eller? :) Siter - 92` Fiesta Xr2i 1.8 16V [-x-] 87` Sierra 2.0i ohc [-x-] 79`Escort 1300 Basskasse selges! -med eller uten element Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Lillefot burde vel bytte til smidde stempler og samt råder også vel? og er nok ikke bare motoren man burde fikse på da.. trenger vel også å bytte bremser, og understell... eller? :) Hva man bør og hva man er nødt til er to forskjellige ting.. ;) Seff bør man ha smidde stempler og tøffere råder (eller en hel Cossie bunn når man først er i gang),det blir mer holdbart da...men med en ekstra toppakning lagt imellom for å senke kompen såvidt under 9,har jeg kompiser som har kjørt turbo-IS'er på rundt en kilo trykk 20 000 km,med tilleggssprut,seff....uten ras. men det er nok litt på kanten,ja... Kiloen gir deg vel ca 200 gamp eller så....poor man's cossie. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.