Gå til innhold

Trim kam??


kjotpuck

Anbefalte innlegg

115 hk, ikke 120, kanskje med stashet,

Smell på headers, en chip, slakke på fjæra i LMM for å få mer aks.-tilskudd og en kam kan du vel håpe på en 160 gamp, avhengig av kam, bør også porte toppen, kammen funker jo greit uten alt dette men mye bedre med.

Bestill katalog fra burtonPower.com, lyst på Kam sjøl derfra jeg...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Granada3.0GL

115 hk, ikke 120, kanskje med stashet,

Smell på headers, en chip, slakke på fjæra i LMM for å få mer aks.-tilskudd og en kam kan du vel håpe på en 160 gamp, avhengig av kam, bør også porte toppen, kammen funker jo greit uten alt dette men mye bedre med.

Bestill katalog fra burtonPower.com, lyst på Kam sjøl derfra jeg...

 

Kjotpuck kjører nok Sierra med DOHC motor. Den har 120 hk originalt...... :)

People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!!

 

When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer.

(I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Buford T. Justice

Da tar du kontakt med Kolle vod rally inport og snakker med dem.

Men jeg tror du trenger en 330graders cam med justerbart kamhjul da får du mest efekt ut av kammen... jeg fikk 180HK med en forgasser motor.

 

så du fikk 75 hester ekstra bare med en kam? eller porta osv??

- 92` Fiesta Xr2i 1.8 16V

[-x-] 87` Sierra 2.0i ohc

[-x-] 79`Escort 1300

Basskasse selges! -med eller uten element

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha 180 gamp,holder det ikke med å bare bytte kammen nei....høykomp,porting,større forgassere/innsprut etc er et must. Ellers går den ræva. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du tvile på med god margin....330 graders kam gir deg vel en effektiv komp på 4 eller noe....når den bør ligge over 7. Kreves endel mer grunnkomp da.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppers det er sand det lit porting og glass blåsing og fresing av toppen måtte til med en dobbel45 weber gasser med gren rør og power filter++ så går det noe vakent så kan du putte på lit nos så sier alt poff så plutselig står du stille :op

http://www.dykkerklubben.no/

 

When I die I want to go like my uncle; sleeping. Not screaming like the rest of his car passengers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimosabi

Trimme Pinto EFI-motor går vel egentlig greiest med turbo. En tilleggsdyse eller to og en intercooler pluss litt backing av tenning så er man jo der.:)

 

Det er sant...slenge inn en ekstra toppakning i samme slengen som man porter den,så får man da ut rundt 220 hk....enkelt og greit. Been there done that.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lillefot

burde vel bytte til smidde stempler og samt råder også vel? og er nok ikke bare motoren man burde fikse på da.. trenger vel også å bytte bremser, og understell... eller? :)

 

Hva man bør og hva man er nødt til er to forskjellige ting.. ;)

Seff bør man ha smidde stempler og tøffere råder (eller en hel Cossie bunn når man først er i gang),det blir mer holdbart da...men med en ekstra toppakning lagt imellom for å senke kompen såvidt under 9,har jeg kompiser som har kjørt turbo-IS'er på rundt en kilo trykk 20 000 km,med tilleggssprut,seff....uten ras. men det er nok litt på kanten,ja... Kiloen gir deg vel ca 200 gamp eller så....poor man's cossie. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår