Gå til innhold

Godkjenn bil i Sverige!

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

....ang. regel nr uno ved ombygging/oppbygging.....det er ikke alltid like lurt....mine "dokumenter" ble "låst"....det fører til at "alle" i det offentlige (vegdirektoratet/biltilsyn/sam)vet om din "prosjekt" og DA møter du mange hindringer.... jeg prater av egen erfaring. Alltid lurt å aldri nevne navn, hvilke bil( det er meget vanskelig) dette gjelder ...(ringe runde)helt til du får en klart svar, få en bekreftelse skriftlig med signatur, for så å nevne biltypen og få det på papiret, slik at de ikke går tilbake.;) ...trist at det faktisk er slikt i Norge enda....janteloven.. pjatt-pjattepjatt!:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by hatsu

....ang. regel nr uno ved ombygging/oppbygging.....det er ikke alltid like lurt....mine "dokumenter" ble "låst"....det fører til at "alle" i det offentlige (vegdirektoratet/biltilsyn/sam)vet om din "prosjekt" og DA møter du mange hindringer.... jeg prater av egen erfaring. Alltid lurt å aldri nevne navn, hvilke bil( det er meget vanskelig) dette gjelder ...(ringe runde)helt til du får en klart svar, få en bekreftelse skriftlig med signatur, for så å nevne biltypen og få det på papiret, slik at de ikke går tilbake.;) ...trist at det faktisk er slikt i Norge enda....janteloven.. pjatt-pjattepjatt!:rolleyes:

 

Det var det jeg gjorde...fikk direkte spørsmål om hva jeg skulle bygge,sa det og har i all tid etterpå blitt uglesett av hele røkla... :(

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke åssen bilprosjekt du har, Turboed1, men kanskje du kan prøve hos biltilsynet i Drammen, hvis biltypen din er godkjent i usa eller eøs land, så kan du få godkjent den der, i følge vegvesenet sider, fra 1.juli i år. åpner for kit cars i norge jaffal ;), ogås er det så innmari dumt å skrive for mye på slike åpne foraer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hatsu

aner ikke åssen bilprosjekt du har, Turboed1, men kanskje du kan prøve hos biltilsynet i Drammen, hvis biltypen din er godkjent i usa eller eøs land, så kan du få godkjent den der, i følge vegvesenet sider, fra 1.juli i år. åpner for kit cars i norge jaffal ;), ogås er det så innmari dumt å skrive for mye på slike åpne foraer... ;)

 

Bilen min er nok ikke godkjent noe sted,siden den er en one-off...det som er problemet. Er bare utseendet som er godt kjent av de fleste med sans for sportsbiler ;) Og,jeg tror at den nye regelen bare dekker biler som er godkjent av EU,og da må de være minst TÜV-godkjente.... Eller? Anyone?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg lurer på.. Lite erfaring innen stor ombygging av biler.. Men værtfall. Vi har en gammel vw boble stående.. For lenge siden så jeg dette kit car bygget som er bygget på vw boble understell.

 

http://www.dalhems.com/vw%20typ%201/mania.html

 

Åssen er det å regge dette ? er bare karossen man bytter ut.. resten er jo vw boble..

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et firma nede i Østfold som tar inn kit'ene og får de regga her som ombygd boble...så på det der for en kompis. Fin bil,forresten.. :)

 

Edit: Veteran og VW-service i Fredrikstad,er det.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tilbake til begynnelsen:

En norsk statsborger kan altså kjøpe og registrere en svensk regget bil og kjøre med den i Sverige? Men forsikring da? Får man regget/forsikret bilen uten å ha fast adresse i Sverige?Er det godt nok med adressen til en slektning mon tro? Og får man overhode kjøre i Norge med bilen på Svenske skilt?

 

Jeg kjenner forøvrig en Nordmann som har kjørt med utenlandsk regget bil i Norge i minst 10 år.Han sier bilen eies av et utenlansk selskap som han er ansatt i.Han påstår han kan bruke bilen hvor mye han vil siden han er på "arbeidsoppdrag" i Norge.Jeg synes det høres tvilsomt ut men han sier han har blitt stoppet i storkontroll og bare blitt viftet videre etter en lengre diskusjon.

Hvis man kan starte et lite filleselskap i feks Tyskland og være på arbeidsoppdrag i Norge med firmabilen i ubestemt tid kunne det kansje vært noe???

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår