Gå til innhold

Start på motor, hjelp?

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet alt. Til og med deler av clutchen. Det er trimvariator ja. Gir bedre aks og toppfart. Skifter mer effektivt enn orginal variatoren. Det sammen med riktig drev gir maks effekt på bunn og topp. Så jeg skal ha et bra utgangspunkt med tyngre drev osv for trimsylinderen.

Når jeg byttet drev og variator tapte jeg ikke noe akselrasjon eller fart. Det ble faktisk like raskt, men bare jevnere. Før var det ingenting, ingenting. Wheeeeeeeee.... Nå er det trakk fra bunn og opp, like raskt pga ikke noen dødperiode.

 

Nei, har ikke fått fjærer. Må bestilles fra crash `n burn og har ikke fått kontakt med de enda.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

 

BTW, er det noe godt trick for å få stempelet inn i sylinderen uten å knekke de sprø ringene? Det var slik de knakk..

 

Stempelringer har en opp og en ned-side...man kan ikke bare sette de inn,for de er sjelden, eller ikke, kvadratiske. Og,når de er satt inn riktig i stempelet er den beste metoden å slippe sylinderen ned på stempelet,pass bare på å smøre sylinderen godt først. Om det blir mye olje,ikke noe problem da mesteparten av dette blåser ut på første tenning. :) . Konsenter deg så om å få inn den øverste ringen,ligger den riktig skal den i praksis gli inn i syl. hvis du klemmer den inn i stempelet med en finger på hver side av sylinderen...dytt evt veldig forsiktig med en tynn flat-trekker eller lignende i forkant hvis det virker som om det henger litt der. ALDRI press sylinderen innpå/nedpå,den skal gli lett hvis ringene ligger riktig i sporet og i henhold til "styretappen" alle 2-takts-stempler har....fått i en,repeat the above. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

De fleste har ikke, men en del har koniske fjærer.

 

Du tenker på hvis du ser ringen i tversnitt nå,ikke sant..? Er jo derfor de ikke går ordentlig inn i ringsporet hvis de er opp-ned,som jeg sa.. :) Og da knekker de lett,hvis man presser hardt for å få sylinderen nedpå.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår