Gå til innhold

BMW 525 TURBO selges

Ranger emnet


Classs

Anbefalte innlegg

Må desverre selge mitt turbo prosjekt :(

347hk!! Devil

Følger med blant annet ny girkasse og komplett bakstilling & kardang fra 535.

 

 

Er gjort kjempemasse med bilen og er montert mange gromdeler...

 

Og da var'n solgt.

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Legger du ut fila fra g-tech`n å kanskje? :) Hadde vært morro å sett.. :) Ser et feste til en g-tech comp på dash`n der mener jeg ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være frekk , men det så noe hjemmemekk ut. Alt flyter jo... :\ Både i motorrom å dashbord. Så vanskelig ut å feilsøke på....

 

Men creds for å ha gjennomført det! Det er nok en drøm for de fleste av oss...

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola: Har desverre ikke fila fra g-techen eller g-techen da det er forrige eier som har denne. Han som har bygd motoren...

 

Coaslip: Jepp er enig i at det er litt rotete. Det du ser av ledninger på dashen er noen kabler til stereon som satt der før, og noen kabler til varmestyringen. Finner fort ut av det ;) Motorrommet er ikke så ille egentlig, blir jo litt kabling og sånt når man konverterer og skal ha sensorer for alt mulig rart.

 

Men men.... Bilen er et hobbybygg og må ikke anses som noen værsting bil bygd av VS-motor e.l. Da hadde nok prisen vært skrudd opp mye mye mer.

 

Prisen kan selvsagt diskuteres ;)

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem det vett med riktig så heftig ombygging av motor og tilleggssprut og osv...

 

Her er en liste:

 

Motoren er delvis nyoverhalt.

Alle lager er byttet.

Nye stempel ringer.

Avbalansert veiv og råder.

Stempla er dreid ned til det laveste punktet med en sirkeldiameter på 60mm.

 

Alle seks originale dysene(149ccm) er byttet ut med nye som gir 237ccm ved 3 bar.

Det er så montert Micro Dynamics tilleggs sprut med 2stk ekstra dyser på 511ccm. Dysene blir aktivert ved 0.4bar. Stillbar regulator for når den skal bli aktivert.

1:2 progresiv bensin regulator. (øker bensin trykket med 2ganger turbo trykket. ca 3kg i grunn trykk er den stilt på nå)

 

Intercooler fra en lastebil (nesten like brei som bilen )

Turboen er en KKK K27 (vann- og oljeavkjølt. max rate 550hk)

Seperat waste gate fra audi s4/rs2

Ekstra bosch bensin pumpe med fuelcatch tank.

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

høres jo heftig ut det der. Burde gå som en 3.8liter M5 med 340hester da?:)

Går nok bedre da.. Mere nm i denne enn en M5 har, om han har så mye effekt!

 

Utifra oppsettet er da effekten mulig den..

 

Hvor mye ladetrykk, og hvilken toppakning er brukt?

 

Hvordan fungerer den, med tanke på respons og jevn NM kurve?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal gjøre 347,2 hk ved 0,9 bar har jeg blitt fortalt.

 

Toppakning vet jeg ikke om den er forsterket eller ikke, da det ikke er jeg som har byggd motoren. Kompen er senket ved å dreie ned stemplene til laveste punkt.

 

Motoren går veldig greit, papirene på effekt målingen har jeg ikke ved skrivende stund. Prøver å få kontakt med forrige eier angående det, men han er vanskelig å få tak i grunnet militæret.

 

Bilen blir sannsynligvis solgt denne uka, så hvis det er noen av dere her inne som er interreserte eller vet om noen så ikke nøl alt for lenge.

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folkens! Idag fikk jeg skaffet prøveskilt til bilen, og fått kjørt den for aller første gang selv, siden jeg kjøpte den.

 

Tenkte jeg nesten måtte prøve bilen før jeg selger den vett.

 

Det var helt sinnsykt rått, råeste noengang jeg har kjørt eller sittet på med!! Gliste hver gang jeg passerte 4000rpm og turboen virkelig satt inn dødsstøtet, og endte med et høyt ptsjyyyyyyyyy når jeg slapp opp gassen!

 

Måtte selvfølgelig teste bilen litt i høyere hastigheter også.

Kan si det sånn at jeg tømte hele 4. gir før jeg ikke turte mer :)

Og det gikk så sinnsykt fort å tømme fjerde giret :eek:

Lyden er et kapittel for seg selv :D Helt racing, tankene gikk til ferrari og blodtrimma BTCC biler!

 

Jaja, måtte bare dele min største autofile opplevelse noensinne med dere her inne.

 

Off så synd å kvitte seg med bilen, etter noe så rått :(

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW-328:

Planen var å fikse bilen i sommerferien, siden jeg har ikke hatt tid til å gjøre noe med bilen før sommeren pga studier. Men når sommern kom så var det ingen som verksteder som hadde tid til å hjelpe meg før enn til høsten, og da har jeg ikke tid til å drive noe med bilen igjen. Med andre ord måtte bilen være helt klar før sommerferien var over, og det blir desverre umulig :(

 

Rage:

Heisann Andreas, synd at du ikke fikk en tur med bilen da...

Noe nytt prosjekt er kansje på gang, men da heller i kategorien utseende og lyd, og ikke motor. Motor får jeg ta senere når økonomien tillater det ;)

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår