Gå til innhold

BMW 525 TURBO selges

Ranger emnet


Classs

Anbefalte innlegg

Originally posted by Classs

BMW-328:

Planen var å fikse bilen i sommerferien, siden jeg har ikke hatt tid til å gjøre noe med bilen før sommeren pga studier. Men når sommern kom så var det ingen som verksteder som hadde tid til å hjelpe meg før enn til høsten, og da har jeg ikke tid til å drive noe med bilen igjen. Med andre ord måtte bilen være helt klar før sommerferien var over, og det blir desverre umulig :(

 

Rage:

Heisann Andreas, synd at du ikke fikk en tur med bilen da...

Noe nytt prosjekt er kansje på gang, men da heller i kategorien utseende og lyd, og ikke motor. Motor får jeg ta senere når økonomien tillater det ;)

 

Jepp, var det. Måtte få skifta dempere og slikt igår.. Du får si ifra hvis du skal en tur ut før du selger bilen da, så jeg får kjent litt power :)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tviler på at toppakningen var forsterket,

den røk nemlig idag :(

Bilen er fremdeles tilsalgs som den står nå...Men til kraftig redusert pris. Kom med bud! Alle bud mottas, til og med skambud vurderes... Bilen må vekk nå!

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrakpanten var jo litt drøyt da mann :D

 

Skulle i utgangspunktet selge den for 69.000

Gi meg et bud, så får vi se.

 

Her er en liste over hva som er gjort og hva som føger med:

 

Motoren er delvis nyoverhalt.

Alle lager er byttet.

Nye stempel ringer.

Avbalansert veiv og råder.

Stempla er dreid ned til det laveste punktet med en sirkeldiameter på 60mm.

 

Alle seks originale dysene(149ccm) er byttet ut med nye som gir 237ccm ved 3 bar.

Det er så montert Micro Dynamics tilleggs sprut med 2stk ekstra dyser på 511ccm. Dysene blir aktivert ved 0.4bar. Stillbar regulator for når den skal bli aktivert.

1:2 progresiv bensin regulator. (øker bensin trykket med 2ganger turbo trykket. ca 3kg i grunn trykk er den stilt på nå)

 

Intercooler fra en lastebil (nesten like brei som bilen )

Turboen er en KKK K27 (vann- og oljeavkjølt. max rate 550hk)

Seperat waste gate fra audi s4/rs2

Ekstra bosch bensin pumpe med fuelcatch tank.

 

Og dumpventil, 4 punkts zinter lamell clutch.

 

Ellers så er det senkefjærer rundt om, med Tûv-papirer.

Justerbare gule koni dempere bak.

Spesial sveisa stag mellom støtdempertårna bak.

M5 lys rundt hele (altså hvite blinkers)

M5 spoiler.

Profft tonede ruter rundt om, koster MYE.

Momo ratt og pedaler

Diverse målere for trykk og temp osv inni kupèen og motorrom.

Girskift varsler (LED)

Elektrisk førerstyrt vifte for avkjøling for motoren på varme sommerdager.

A/F-meter

 

Det er nylig skiftet bærearmer foran og tennplugger.

 

Ekstra:

1.giret er gåent så det følger med ny girkasse !

Det følger også med bakstilling og kardang fra 535i med 30% sperrediff. Og en del anna småutstyr følger med. Blant anna nytt spyleranlegg.

 

Ellers så sitter det vinterhjul på felg (15"), og 18" sommerhjul kan følge med.

 

Bilen er forøvrig en grå E34 88/89 modell (M20) med ABS, takluke, elektriske speil, midtarmlene bak, osv.

 

Årsavgift er betalt, og bilen befinner seg i Oslo.

 

Til slutt det viktigste:

Bilen lader 347,2hk ved 0,9 bar trykk

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarmen: Altfor lavt.

 

De som gir meg et bra bud med en gang skal få kjøpe bilen med en gang, uten at jeg skal vente på høyere bud.

 

Og for ordens skyld, så selges bilen slik den står nå...men kanskje uten 18", kommer an på budet...

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cobra: Har aller helst lyst til å beholde dem selv, hvertfall dekka. Har kanskje ny bil på gang, tenkte å bruke 18" den.

 

Dekka er kun brukt en dag og framstår som strøkne. Felgene er ikke noe ta vare på egentlig siden dem er ganske kantskjørte. Så ca 2000kr for felgene og 6000kr for dekka. 8000kr for hjula med andre ord. Felgene er forøvrig 18*10" og 18*8,5". Dekka er 225/40 og 255/35, Falken FK-451.

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZyWiz

Kan gi deg rundt 45k?

Er det innen rimelighetens grenser da?

 

Men hva gjenstår for å få den EU godkjent?

 

Så kan den sendes med Auto transport oppover.

 

Ja det er innen rimelighetens grenser ja :) Men da kanskje uten sommerhjula. Du får derimot med vinterhjul på alufelg (se de øverste bildene). Og alt det andre ekstra (girkasse, bakstilling osv.)

 

Som sagt så er jeg ganske sikker på at toppakningen er gåen. Jeg kjørte den 50 meter i stad og det gikk bra :) For å få den eu-godkjent er jeg ikke sikker på hva som må gjøres, da jeg ikke kjenner til hva dem kontrollerer også videre.

Jeg tror avgassene er litt for høye, så det er vel lurt å sette på en katalysator for å få den ned. Det er sikkert litt annet småplukk som må gjøres også... Det beste er om du kommer for å ta en kikk på bilen før du kjøper den.

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZyWiz

Okey! har du ett tlf jeg kan nå deg på? send PM med det.

 

så kan vi vell diskutere litt mer der. går uendelig mye fortere.

 

mvh

 

Tommy

 

Har sendt deg ny PM, telefonen min har daua :(

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår