Gå til innhold

Bilder: rundkjøring

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mkalle

Den "rundkjøringa" kjører eg gjennom hver dag, og ja, det er høyreregel og det har det alltid vært. Mange som ikke sjønner det.. nesten hver gang eg stopper for en bil fra høyre, begynner føreren å vinke på meg:rolleyes:

generelt sett i kopervik så kan ikke folk høyre reglen :D

når jeg kommer over vippebrua og skal videre mot kinoen så stopper ofte dem som kommer fra høyre sida mi der, utrolig irriterende.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Celeborn

Mener å huske at noen rundkjøringer i Ålesund bare er små malte rundinger på størrelse med kumlokk...

riktig det du hehe.......er vel to stykker, en kvit flekk på størrelse med eit kumlokk mitt på veien, dette skal fungere som ei vanli rundkjøring:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

haha

rundkjøringa ved togstasjon i asker.

den er lattis, la ikke merke til den første gang, en kar som sa ifra til meg. har bare kutta rett over de få gangen jeg har vært i asker.

er vel et kumlokk ellerno der og.

en eller annen må slenge opp bildet av den az... et stykk latterlig rundkjøring og halvparten av alle som kjører der ser ikke at det er rundkjøring så nesten ulykker skjer ofte, den er jo ganske tydelig skilta også da.....

selv drar j rett over så fremt d ikke er no trafikk

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Mye stress med enkelte idiotiske rundkjøringer.

Rundkjøringer som ikke er rundkjøringer, dvs ser helt likt ut med ingen skilt, da gjelder høyreregelen, noe som 80% ikke vet og kjører ivei.

Og Rundkjøringer der du skal ligge til venstre om du skal rett frem og det er 2 felt, om du gjør rett og en gjør feil, så blir det din feil fordi du skifter egentli felt, latterlig.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tro meg sett verre.... i asker sentrum har dem MALT en sånn stor sirkel på gata dem forventer folk skal kjøre rundt i, merkelig nokk kjører snobbene rundt den mens vi med lastebil "huh?. Hva var det... " tvers over.... :)

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW- Bergen

Minner mye om rundkjøringene i sarpsborg, bare at de har ikke gittet å spandere på seg noen skilt.:D

Ja,de er helt jævli her... jeg må bruke "Høyt turtall,slippe clutch og spole" for å kommer rundt de....:)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stavanger er man ekspert på å lage rundkjøringer i feil format..

De fleste er alt for store, og det er ikke plass til de to feltene som går inn til å komme ut på likt.. Busser kjører rett over og biler kjører karusell.

Eller så blir de alt for små (les: malings-søl)

Uansett så stopper alle for biler fra venstre.. uansett! Man har bare vikeplikt for de som er inne i rundkjøringa før deg, men det er litt vanskelig å få folk til å forstå.

Prøver man seg, kommer forikrings-mannen og skriker Delt skyld!

hipp hurra for norge. (les: molboland)

2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider