Gå til innhold

Hjelp: 230ET problemer

Ranger emnet


Nox

Anbefalte innlegg

Ventilene mine tikka litt for mye så jeg fant ut at jeg skulle stille dem. Ventilene var stort sett greie men da jeg tok opp løfterene var demperene (de gummiringene rundt metallknotten på toppen av ventilen) smuldra opp eller helt borte. så jeg byttet disse åskrudde allt sammen. men starter det.. nei.

Når jeg drar den på starteren går allt rundt som det skal men jeg synes lyden er litt merklig. ikke no bang, skrap, metall mot metall, men mer som når starteren ikke orker å gå rundt.

 

Registeret er riktig stilt, så det jeg kommer fram til er at det må være skjedd noe med tenninga. (ja det er gnist på plugg) har ikke fått tak i målepistol så jeg har ikke fått målt, men er det mulig å sette fordeleren feil bakpå kammen der? måtte jo av med den..

Synes også pluggledingene står litt merklig på fordeleren. hvis man står foran bilen og ser på motoren står de i rekkefølge fra høyre til syl. 2-1-3-4. har ikke rørt pluggledningene og det virka jo fint før jeg begynnte å skru..

 

noen som har vært borti noe av det samme eller vet hva jeg har gjort feil?

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

still opp registeret på merkene, ta av fordeler lokket å se at rotorn peker på haket der, å fra rett over d skal plugg ledninge til syl. 1 stå, rekke følge 1.3.4.2:P vet du sikkert men.. jja test d...! lr du mista ikke noe nedi toppen da, igjenom innsug/eksok hull:Pda blir d skrape lyd som da starten ikke treffer hakka på svinghjulet :D

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkefølga stemmer, men prøv å bytt om ledning til 1 og 4, og 2 og 3...

Da er fordeleren feil hvis det starter....

Bør ikke kjøre med det sånn på den motoren hvis det funker, bankesensoren får problemer..

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

Fortsatt ingen start, men har plukka fra hverandre fordeleren.

 

når motorenstår i ø.d peker rotoren rett ned mot bakken. noen som vet hvordan den skal stå eller har mulighet til å skjekke det på sin ET motor?

 

d er jo et merke på fordelern som rotorn skal peke på når den står på ø.d ta av fordeler lokket å se da vell;)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om du har tatt opp en fordeler på en 230et med fordeler bak kam jeg men det går tydligvis bare ann å sette rotoren ett sted og da peker den ca rett ned. virker som det er et merke inni fordelern på bunnen, men dette står temmlig nøyaktig 180 grader feil i forhold til rotor som jeg får plassert den.Begynner å bli temmlig frustrert nå

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så godt å si hvilken som går til syl 1 ettersom dritten ikke er vanlig rund dings med pluggledningene plassert rundt hele fordeleren, men er til dels rund med de "tendpunktene" rundt i fordeleren, men med pluggledningene liggende vertikallt ved siden av hverandre bak toppdekselet..

 

hvis man ser på fordeleren fra foran bilen og tendrekkefølgen på fordeleren er 1-2-3-4 fra høyre (noe som de fleste vil finne logsik tror jeg) vil min motor tende med 2-1-3-4. det kan jo ikke være riktig når syl.1 skal stå i ø.d. (selv om bilen gikk sånn for noen dager siden) men det er vel kanskje at fordeleren ikke er så logisk som man skulle tro.

 

skal ta en tur til høgger å studere litt motorer der i morra.

er ventilen lukket eller åpen når kamloben dytter løfteren ned?

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår