Gå til innhold

Hjelp: 230ET problemer

Ranger emnet


Nox

Anbefalte innlegg

Originally posted by Nox

er ventilen lukket eller åpen når kamloben dytter løfteren ned?

 

ventilen er åpen når kammen dytter løfteren ned. Når kamlobene peker oppover i en V er begge ventilene lukket og når stempelet er rundt omkring ø.d skal fordeleren sende gnist til den sylinderen. Kan vel bruke et mulitimeter til å finne ut hvilke punkter inni fordeleren som ender ut i de forskjellige pluggledningene hvis det er vanskelig å se.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drep meg hvis jeg tar feil :)

 

 

Hvis du finner merke på fordeleren, der skal ledningen til sylinder 1 stå.

 

Rekkefølgen på fordeleren er 1-3-4-2 med klokken?!!

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en vanlig fordeler, altså den som sitter på blokka og blir drevet av mellomdrevet så er det slik ja. men på 230et sitter den bak toppdekselet og blir drevet av kammen

--4-3-2-1-

\ . ./

\.____./

 

ser litt sånn ut der prikkene er tennpunktene i fordelerlokket og tallene er utgangene til pluggledningene. (uvisst hva som egentlig tenner når motor står i ø.d men på rotoren ser det ut til at det er ved tenningspunktet nede til høyre

tenningsrekkefølgen skal være 1-3-4-2 tror jeg det var ja.

på min motor står altå ledningene til sylinderene fra høyre 2-1-3-4

men det sies jo her at dette skal være riktig..

kan bare ikke fatte hvorfor motoren ikke starter :rolleyes:

 

edit: tegning ble no fukk med.. menmen.

for å konkludere litt ser det ut til at allt står som det skal på merkene sine, det er gnist på plugger men det starter altså ikke

skal skjekke dette med kammen i morra men det skal jo stemme ettersom kammen og veiva står rett i forhold til hverandre. med mindre et av dreva er feilprodusert eller no(har vært borti det på wv)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg skrudde av ledningene på bensinregulatoren spruta det værtfall ut bensin da jeg dro den på starteren, men begynner å lure på om det kan være no sånnt.. klarer du å starte bilen med litt lett og rask feilsøking kan får du 200 spenn:) evnt noen deler du trenger

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke målt den, men merker godt når et sylinder er i komp. takten. litt merklig om det skulle gått til helvete av å stå noen dager. luft er det vel regner jeg med.. har ikke skrudd opp noen dyser eller målt bensintrykk men det er hvertfall noe bensin på pluggene..

men som sagt har du lyst til å prøve så værsågod:) kanskje noen veldig raske penger om du har mye mer peil enn meg :)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått fyra bilen!

funderte litt og fant ut at jeg skulle skjekke hvor stempel i syl 1 var når motoren står i ø.d ( vet jo det skal være på topp men likevel) det viste seg så at stemplene stod total feil i forhold til kam selv om kam og veiv var på merkene sine. så jeg vrei motoren til st. 1 var på topp, skrudde sammen og det starta. skjønner faen meg ingenting jeg. er veiva feilprodusert? skal vel bare gå ann å få allt en vei når man setter sammen? merkene på bade det ytre og indra veivdrevet står jo totalt feil nå.. menmen. det virker så jeg er fornøyd:)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår