tnrfd Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by Nox er ventilen lukket eller åpen når kamloben dytter løfteren ned? ventilen er åpen når kammen dytter løfteren ned. Når kamlobene peker oppover i en V er begge ventilene lukket og når stempelet er rundt omkring ø.d skal fordeleren sende gnist til den sylinderen. Kan vel bruke et mulitimeter til å finne ut hvilke punkter inni fordeleren som ender ut i de forskjellige pluggledningene hvis det er vanskelig å se. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Ikke drep meg hvis jeg tar feil :) Hvis du finner merke på fordeleren, der skal ledningen til sylinder 1 stå. Rekkefølgen på fordeleren er 1-3-4-2 med klokken?!! Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 sånn skal de være, hvis du er usikker på om syl. 1 er i ØDP er det bare å skru ut tennpluggen å sjekke - trenger da en lommelykt Husk oxo at motoren i 240 eller 760 som du har, står litt skjevt. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 på en vanlig fordeler, altså den som sitter på blokka og blir drevet av mellomdrevet så er det slik ja. men på 230et sitter den bak toppdekselet og blir drevet av kammen --4-3-2-1- \ . ./ \.____./ ser litt sånn ut der prikkene er tennpunktene i fordelerlokket og tallene er utgangene til pluggledningene. (uvisst hva som egentlig tenner når motor står i ø.d men på rotoren ser det ut til at det er ved tenningspunktet nede til høyre tenningsrekkefølgen skal være 1-3-4-2 tror jeg det var ja. på min motor står altå ledningene til sylinderene fra høyre 2-1-3-4 men det sies jo her at dette skal være riktig.. kan bare ikke fatte hvorfor motoren ikke starter :rolleyes: edit: tegning ble no fukk med.. menmen. for å konkludere litt ser det ut til at allt står som det skal på merkene sine, det er gnist på plugger men det starter altså ikke skal skjekke dette med kammen i morra men det skal jo stemme ettersom kammen og veiva står rett i forhold til hverandre. med mindre et av dreva er feilprodusert eller no(har vært borti det på wv) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 sikker på at bensinpumpa funker a ??? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 da jeg skrudde av ledningene på bensinregulatoren spruta det værtfall ut bensin da jeg dro den på starteren, men begynner å lure på om det kan være no sånnt.. klarer du å starte bilen med litt lett og rask feilsøking kan får du 200 spenn:) evnt noen deler du trenger Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Nå vel, burde ikke være et stort problem hvis den tenner, det er kompresjon og den får bensin/luft Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 har ikke målt den, men merker godt når et sylinder er i komp. takten. litt merklig om det skulle gått til helvete av å stå noen dager. luft er det vel regner jeg med.. har ikke skrudd opp noen dyser eller målt bensintrykk men det er hvertfall noe bensin på pluggene.. men som sagt har du lyst til å prøve så værsågod:) kanskje noen veldig raske penger om du har mye mer peil enn meg :) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 sikkert verd et forsøk men kan ikke garantere noe, bare å sende mob.nr på PM så kan jeg ringe i morra, virker rart om det er et alvorlig problem, siden fordeleren står på kammen vil jo ikke den fucke seg når du tar av reg.reima, Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Når du ser motoren bakfra så går fordeleren mot klokka.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 noen som har noen smarte tips ? vi har prøvd det meste egentlig nå. starter og gå tomme for ideer. svinghjuls føler..ryker de sånn brått? dyser kan de tette seg plutselig? trenger tips ! mvh mwb Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Har den ikke starta ennå ????? Justerte dere ikke bare ventilene a ???? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 vel det er tydligvis ettelerannet som har fukka seg mens man har gjort dette.. har bytta kam å stilt ventiler 100 ganger før så jeg vet hvordan det funker. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Endelig fått fyra bilen! funderte litt og fant ut at jeg skulle skjekke hvor stempel i syl 1 var når motoren står i ø.d ( vet jo det skal være på topp men likevel) det viste seg så at stemplene stod total feil i forhold til kam selv om kam og veiv var på merkene sine. så jeg vrei motoren til st. 1 var på topp, skrudde sammen og det starta. skjønner faen meg ingenting jeg. er veiva feilprodusert? skal vel bare gå ann å få allt en vei når man setter sammen? merkene på bade det ytre og indra veivdrevet står jo totalt feil nå.. menmen. det virker så jeg er fornøyd:) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.