Gå til innhold

302 Ho?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hva er en 302 HO?

Eller, hva står "HO" for?

 

 

302 gasser VS 302Efi, bruker gassern mye mer bensin?

Begge motorene vil være ganske overhalt og justert.

 

Hvor mye hester er det i 302gasser?

 

Hvis dere har noe annet "good to know" om 302 så rop ut!

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HO står for high output. Høres vasst ut, men kan også leses som " litt vassere enn standard" eller en GT-utgave om en vil. Mustang GT på 80- tallet hadde vel 302 HO med ca 225 hp.

 

302 cid (1 cubic inch displasement = 16,3782 ccm, 302 cid er 5,0 liter) kom på slutten av 60 -tallet (67-68) og var standard motor i mange av Ford- konsernets biler (= en masseprodusert og lett tilgjengelig motor). Så vidt meg bekjent lages 302 fremdeles, og hestene har variert fra under 150 etter oljekrisa i 73, og opp mot 400 i dagens GT-utgaver.

 

Rondt 1970 ble det laget en Boss 302 for å tilfedsstille regelverket i Trans-Am racing som tillot maks 5 liter motorvolum. Denne motoren har lite til felles med vanlige 302 - det var en race-spekket motor. DYR i dag!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

Er vel ikke sikkert at efi innsprøytningsannlegget er særlig trimmingsvenlig. Vet ikke akkurat hvor mye hk du skal ha i den Granadan din, men tenker du vil ha mer etter kvart.

 

Tenkte meg en 300 til å begynne med..

Litt mer etterhvert ;)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1979 - 302 V8 Motorcraft 2bbl forgasser - 140hk / 339 Nm

1980 - 255 V8 ----------------"-------------- - 118hh / 263 Nm

1981 - 255 V8 ----------------"-------------- - 115hk / 278 Nm

1982 - 302 V8 ----------------"-------------- - 157hk / 325 Nm

1983 - 302 V8 HO Holley 4bbl forgasser - 175hk / 332 Nm

1984 - 302 V8 HO Throttle body FI - 165hk / 332 Nm

1984 - 302 V8 HO Holley 4bbl forgasser - 175hk / 332 Nm

1985 - 302 V8 HO Throttle body FI - 165hk / 332 Nm

1985 - 302 V8 HO Holley 4bbl forgasser - 210hk / 359 Nm

1986 - 302 V8 HO SEFI - 200hk / 359 Nm

1987 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm

1988 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm

1989 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm

1990 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm

1991 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm

1992 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm

1993 - 302 V8 HO SEFI - 205hk / 373 Nm

 

Generally, the '89 through '92's are considered the best for adding engine modifications. The combination of stronger block, MAF (Mass Air Flow), better heads and forged pistons (pre-'85's and the'93's had cast pistons) make these easier to modify and more reliable.

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300hk i en 302cid... kan fort bli dyrt. Prøv å sjekk opp om du kan bruke 289cid topper på 302cid. Det vill gjøre maskin om til høykompresjon og hjelpe betraktelig på effekten. En formidabel trim kam vill du nok også trenge. Antar nå at det er ekte 300hk du snakker om.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

300hk i en 302cid... kan fort bli dyrt. Prøv å sjekk opp om du kan bruke 289cid topper på 302cid. Det vill gjøre maskin om til høykompresjon og hjelpe betraktelig på effekten. En formidabel trim kam vill du nok også trenge. Antar nå at det er ekte 300hk du snakker om.

 

300 ekte ja.

Men det er ikke noe mål i år, tror jeg.

Målet i år er å få 302 i granada`en min.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

300hk i en 302cid... kan fort bli dyrt. Prøv å sjekk opp om du kan bruke 289cid topper på 302cid. Det vill gjøre maskin om til høykompresjon og hjelpe betraktelig på effekten. En formidabel trim kam vill du nok også trenge. Antar nå at det er ekte 300hk du snakker om.

 

Kommer jo ann på om man går for SEFI motor eller forgasser det. For 300 gamp i en slik en må man ut med rundt 25-30000kr hvis man kjøper alt nytt fra US. Tror ikke du trenger så veldig mye mer på en forgassermotor heller hvis man ser på prisene fra f.eks mustangunlimited.com.

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

69302 med c4 fra mustang, er dette noe å satse på?

Motoren starter og går helt normalt.

Girkassen er det heller ikke noe iveien med.

5000 Skulle han ha. Han mente det var 230hk i den. Gasser motor.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår