Gran Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Hva er en 302 HO? Eller, hva står "HO" for? 302 gasser VS 302Efi, bruker gassern mye mer bensin? Begge motorene vil være ganske overhalt og justert. Hvor mye hester er det i 302gasser? Hvis dere har noe annet "good to know" om 302 så rop ut! Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 HO står for high output. Høres vasst ut, men kan også leses som " litt vassere enn standard" eller en GT-utgave om en vil. Mustang GT på 80- tallet hadde vel 302 HO med ca 225 hp. 302 cid (1 cubic inch displasement = 16,3782 ccm, 302 cid er 5,0 liter) kom på slutten av 60 -tallet (67-68) og var standard motor i mange av Ford- konsernets biler (= en masseprodusert og lett tilgjengelig motor). Så vidt meg bekjent lages 302 fremdeles, og hestene har variert fra under 150 etter oljekrisa i 73, og opp mot 400 i dagens GT-utgaver. Rondt 1970 ble det laget en Boss 302 for å tilfedsstille regelverket i Trans-Am racing som tillot maks 5 liter motorvolum. Denne motoren har lite til felles med vanlige 302 - det var en race-spekket motor. DYR i dag! Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Hvilken årsmodell er det på motoren? Varierer stort på antall hester hvis det er snakk om en 302 motor fra fox body mustang (fra 1979 til 1993). Siter 2007 Ford Mustang Shelby GT 1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0 2005 Chevrolet Colorado 3.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Er vel ikke sikkert at efi innsprøytningsannlegget er særlig trimmingsvenlig. Vet ikke akkurat hvor mye hk du skal ha i den Granadan din, men tenker du vil ha mer etter kvart. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juli 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by ElCamino Er vel ikke sikkert at efi innsprøytningsannlegget er særlig trimmingsvenlig. Vet ikke akkurat hvor mye hk du skal ha i den Granadan din, men tenker du vil ha mer etter kvart. Tenkte meg en 300 til å begynne med.. Litt mer etterhvert ;) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 1979 - 302 V8 Motorcraft 2bbl forgasser - 140hk / 339 Nm 1980 - 255 V8 ----------------"-------------- - 118hh / 263 Nm 1981 - 255 V8 ----------------"-------------- - 115hk / 278 Nm 1982 - 302 V8 ----------------"-------------- - 157hk / 325 Nm 1983 - 302 V8 HO Holley 4bbl forgasser - 175hk / 332 Nm 1984 - 302 V8 HO Throttle body FI - 165hk / 332 Nm 1984 - 302 V8 HO Holley 4bbl forgasser - 175hk / 332 Nm 1985 - 302 V8 HO Throttle body FI - 165hk / 332 Nm 1985 - 302 V8 HO Holley 4bbl forgasser - 210hk / 359 Nm 1986 - 302 V8 HO SEFI - 200hk / 359 Nm 1987 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm 1988 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm 1989 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm 1990 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm 1991 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm 1992 - 302 V8 HO SEFI - 225hk / 407 Nm 1993 - 302 V8 HO SEFI - 205hk / 373 Nm Generally, the '89 through '92's are considered the best for adding engine modifications. The combination of stronger block, MAF (Mass Air Flow), better heads and forged pistons (pre-'85's and the'93's had cast pistons) make these easier to modify and more reliable. Siter 2007 Ford Mustang Shelby GT 1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0 2005 Chevrolet Colorado 3.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 300hk i en 302cid... kan fort bli dyrt. Prøv å sjekk opp om du kan bruke 289cid topper på 302cid. Det vill gjøre maskin om til høykompresjon og hjelpe betraktelig på effekten. En formidabel trim kam vill du nok også trenge. Antar nå at det er ekte 300hk du snakker om. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juli 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Originally posted by T/A 455 300hk i en 302cid... kan fort bli dyrt. Prøv å sjekk opp om du kan bruke 289cid topper på 302cid. Det vill gjøre maskin om til høykompresjon og hjelpe betraktelig på effekten. En formidabel trim kam vill du nok også trenge. Antar nå at det er ekte 300hk du snakker om. 300 ekte ja. Men det er ikke noe mål i år, tror jeg. Målet i år er å få 302 i granada`en min. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Ta en titt på denne siden! Det står en 73 Granada Parena (bygget i Sør-Amerika et sted) med orginalmontert 302 til salgs i Fredrikstad! http://www.northstar.no/ Klikk på bildet av bilen for større bilde. Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomasK Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Originally posted by T/A 455 300hk i en 302cid... kan fort bli dyrt. Prøv å sjekk opp om du kan bruke 289cid topper på 302cid. Det vill gjøre maskin om til høykompresjon og hjelpe betraktelig på effekten. En formidabel trim kam vill du nok også trenge. Antar nå at det er ekte 300hk du snakker om. Kommer jo ann på om man går for SEFI motor eller forgasser det. For 300 gamp i en slik en må man ut med rundt 25-30000kr hvis man kjøper alt nytt fra US. Tror ikke du trenger så veldig mye mer på en forgassermotor heller hvis man ser på prisene fra f.eks mustangunlimited.com. Siter 2007 Ford Mustang Shelby GT 1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0 2005 Chevrolet Colorado 3.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
33Ford Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Hi. Caroll Shelby hadde 306 HK i 289'n, med cam, innsug og forgasser og kanskje 10:1 i comp? ;) Siter Dragracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juli 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 69302 med c4 fra mustang, er dette noe å satse på? Motoren starter og går helt normalt. Girkassen er det heller ikke noe iveien med. 5000 Skulle han ha. Han mente det var 230hk i den. Gasser motor. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.