Gå til innhold

Rykende motor ved startforsøk

Ranger emnet


hanne

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle starte i 15 kuldegrader i dag, hadde jeg som vanlig vansker med å få motoren i gang. Etter noen forsøk luktet det svidd gummi og det begynte å ryke under panseret. Jeg koblet til motorvarmer, lot bilen stå en halv time. Da jeg skulle prøve igjen, var motoren død, det bare klikket da jeg vred om tenningen (men det lyste i dashbordet). Er starteren min gåen eller hva kan det være???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hanne

Da jeg skulle starte i 15 kuldegrader i dag, hadde jeg som vanlig vansker med å få motoren i gang. Etter noen forsøk luktet det svidd gummi og det begynte å ryke under panseret. Jeg koblet til motorvarmer, lot bilen stå en halv time. Da jeg skulle prøve igjen, var motoren død, det bare klikket da jeg vred om tenningen (men det lyste i dashbordet). Er starteren min gåen eller hva kan det være???

 

I og med at det var -15 og motoren ikke ville starte, og at det kom lukt av svidd gummi vil jeg tro at du har hatt kunn vann på motoren, og ikke kjølevæske. Noe som har ført til at vannpumpa har fryst fast, og dermed har viftereima sluret og ført til lukt av svidd gummi. Dette er også en sinnsyk belastning på starteren, og da er det store sjanser for at du har tatt knekken på den.

 

Lykke til videre..... Dette kan fort bli dyrt, da fryst vann i motoren kan føre til sprekker i blokka, toppen og kjøleanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Majestet

Enda en med svensk kvalitet, ser jeg :D

 

er ikke svensk kvalitet dette , motoren er det renault som har annsvaret for

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom heller med noen konstruktive innspill som kan kanskje hjelpe denne stakkars jenta.... Hold dere til topic!!

 

Det er ikke deres personlige mening om hva slags kvalitet der er på motoren hun er ute etter. Da ville hun spørt noe som dette "hva slags kvalitet er det på min volvo 340??"........

 

Get it???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken... jeg er allerede klar over at det ikke er en typisk driftssikker bil, og at renaultmotoren sannsynligvis ikke gjør saken noe bedre. Min samboer og jeg er stolte eiere av Honda og Chevy Nova. Det største problemet mitt er vel at bilen ikke er min...Vi skal kikke på bilen i kveld, og da var jeg bare ute etter innspill på hva vi skulle se etter sånn først og fremst, i tilfelle det skulle være noen eksperter her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken... jeg er allerede klar over at det ikke er en typisk driftssikker bil, og at renaultmotoren sannsynligvis ikke gjør saken noe bedre. Min samboer og jeg er stolte eiere av Honda og Chevy Nova. Det største problemet mitt er vel at bilen ikke er min...Vi skal kikke på bilen i kveld, og da var jeg bare ute etter innspill på hva vi skulle se etter sånn først og fremst, i tilfelle det skulle være noen eksperter her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hanne

Takk for omtanken... jeg er allerede klar over at det ikke er en typisk driftssikker bil, og at renaultmotoren sannsynligvis ikke gjør saken noe bedre. Min samboer og jeg er stolte eiere av Honda og Chevy Nova. Det største problemet mitt er vel at bilen ikke er min...Vi skal kikke på bilen i kveld, og da var jeg bare ute etter innspill på hva vi skulle se etter sånn først og fremst, i tilfelle det skulle være noen eksperter her...

 

Mitt tips: sjekk hovedkabel og kabelsko, mellom batteri og innslag, pluss den lille kabelen mellom innslag og starter. Sjekk alle tilkoblinger/muttere her, særlig de på starteren og kabel inn i kabelsko på batteri. Fare for irr !

Kan oxo være internt i innslaget, men mest sansynlig en dårlig kontakt i hovedstrømmen til starter.

Har vært borti dette problemet 2 ganger de siste månedene, og begge var det dårlig kontakt mellom kabelsko og kabel, på batteri.

Lykke til.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sjekk vann

2. Sjekk olje

3. Finn fram startgass og slepetau!

 

Høres ut som det er dårlig kontakt mellom no ledninger.

Og når det er dårlig kontakt kan ledninger bli VELDIG varme, og det lukter jo svidd etterhvert....:(

 

Kan jo ta en "russer" også, fyr opp et lite bål under motoren, når vannet koker kan du prøve å fyre motoren!:D :D :D

 

Lykke til skal du ha iallefall!!:)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår