Gå til innhold

2xWeber DCOE med manifold til Ford OHC?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

har 2 doble 40mm weber med stående innsug til ohc jeg skal ta av.. sto på en ganske pigg motor, (store venturier - turtallsmotor..) følger med trakter og pipercrossfilter.. kom med bud!!

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på Granadaen, dvs. porta og plana, veit ikke å bra men funker.

Åssen topp er det, hva er gjot mer spesifikt med den.

Er redd jeg må bytte topppakning på sierraen, svetter noe sjukt, ny toppdekselpakning. hvis jeg tar a toppen så er det jo likegreit å få på en overhalt IS-topp, har en for handa for 500 da...

 

Ha du en del peil på pinto?

I Sierraen er det 205-blokk, er det samme råder og kanskje stempel som IS da, ell er det bare blokka.

Er i allefall blyfritopp på den, P-merka.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is toppen er egentlig mye grommere enn en vanlig ohc topp. har noe større kanaler og er enkel å preparere/porte..

 

av forgassere så ville jeg satset på org rs2000 ekstra utstyr, dvs 2x44 idf webere med org luftfilter boks.. fint og passer bra og har grei størrelse..

 

elllers bør du ikke gå under 45 med liggende webere..

 

Kjøp en kent fr32 eller 33 kam... Fungerer fint..pluss en høytrykks/høyvolum oljepumpe.. da holder en smøringa igang hvertfall..

 

bruk org ford topp pakning eller kjøp en felpro pakning.. Kan godt bruke org 205 blokk bunndel. Sats på ca 11,5:1 i komp.. da holder det brukbart hvertfall...:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Is toppen er egentlig mye grommere enn en vanlig ohc topp. har noe større kanaler og er enkel å preparere/porte..

 

Det vet jeg, derfor det hadde vært greit med en sånn en.

Men på Granadaen er det trimkam, ukjent type, høvla å porta topp og for øyeblikket orginalgasser.

Den drar ikke akkurat skinnet av pølsa, sierraen føles kjappere og mer langbeint.

Men er javnt drag fra 2000 rpm og oppover, muligens til 8000 rpm, motoren har tidligere vært i 8300 rpm.

Har begynt å løsne etter å ha stått lenge så komme nok mer, men kan jeg forvente mer på toppen med bedre forgasser-oppsett, dabber litt av på toppen og er jo ikke nok drag....

 

Åssen er det med headers til Granada 2.0

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk grenrør som er beregnet til sierra.. helst ett 4-2-1 rør som går ut i 2 1/4".. de pleier på å være bra.. og mest riktig..

 

Orginal gasser er ikke brukbart på en trimmet motor.. Da kan du heller sette på en gasser fra en v6.. 38/38 eller hva de er .. gir litt mere bensin hvertfall.. men ingenting slår doble weber lyden...:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38DGAS skal vel passe rett på(3.0), ellers hørte jeg om en 2.8-gasser...

 

Er ganske fin gasserlyd i den da, mangler luftfilter nå, må skaffe det da jeg kjører en del på grusveier.

 

Er det større ventiler på IS, ser at injection-trimkam(KC34?) har mer løft enn gasser kam, elr er det andre ting.

 

Men i Granadaen er det vanlig 2.0 blokk, maksborra vistnok, hvor mye kubbikk kan jeg regne med 2.1?

 

Takker høflig for gode og seriøse svar fra begge to selv om det er delvis feil plass....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det burtopower anbefaler ved lett trim også, den beste av standard-forgasserene, innbiller meg at jeg harlike store porter, men det er en registerforgasser, så er vel bare innbillning, står det på forgasseren størrelsen på Venturiene?

Lager en ny topic om forgasser å sånt jeg, har noen spørsmål og dette ligger nesten feil....

Teknikk....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

38DGAS skal vel passe rett på(3.0), ellers hørte jeg om en 2.8-gasser...

 

Er ganske fin gasserlyd i den da, mangler luftfilter nå, må skaffe det da jeg kjører en del på grusveier.

 

Er det større ventiler på IS, ser at injection-trimkam(KC34?) har mer løft enn gasser kam, elr er det andre ting.

 

Men i Granadaen er det vanlig 2.0 blokk, maksborra vistnok, hvor mye kubbikk kan jeg regne med 2.1?

 

Takker høflig for gode og seriøse svar fra begge to selv om det er delvis feil plass....

 

Is har samme ventilene.. sikkert en 93 borring eller no.. mange bruker 2.8 l stempler...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår