Gå til innhold

endelig fått golfen, nå må jeg bytte skjerm

Ranger emnet

henning_dt85

Anbefalte innlegg

YYYYYYYYYES, nå har jeg fått fatterns golf. Den er fra 1989, har 1,8i med lekkende toppdekselpakning, og må bytte bakluke og framskjerm, og trenger nok litt hjelp/råd om å få av støtfangeren. har en haynesbok, men synes forklaringen er noe kort, og dårlig illustrert med bilder. Noen som kan forklare litt/ fortelle om erfaringer med dette og kanskje ta litt bilder om dere er greie....

MVH Henning

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jekk opp bilen foran så høyt du kan og sett under bukker.

2. skru av forhjul.

3. legg deg ned på rygg og lys opp bak front plata og opp i ramme vangen du vil da se boltene til fangeren. Tror det er propper i frontplata som du kan vippe ut og tre en lang forlenger med pipe på og treffe boltene.

4. ta av kontaktene til blinklys.

5. skru ut boltene og trekk fangeren fram og ut.

:D

Bytta framskjerm for en måned sia og tror det var sånn jeg gjorde det, men det kan være jeg har glemt noe ettersom jeg har teflon hjerne.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

under bilen framme er det 3 skruer på hver side. fremste skruen må du ta av et svart lokk (rundt) der er det en 17mm tror jeg!

midterste skruen skal være der. den bakerste er å en 17mm!!..

så må du skrue av blinklysene å koble dem fra kontakten i motor romme . det er en hurti kobling (blank..)

så er det bare å dra støtfangeren fremover..

håpet dette hjelpte litt mere da!!!!!!:)

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er bakluka byttet, men viskermotoren i den nye bakluka fungerer ikke :( , så da blir det mer mekking i morgen. Må også bytte toppdekselpakning (ikke topplokkpakning, men den som sitter ovenfor, med oljepåfylling). Er den vanskelig å bytte? noe å ta hensyn til?

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henning_dt85

nå er bakluka byttet, men viskermotoren i den nye bakluka fungerer ikke :( , så da blir det mer mekking i morgen. Må også bytte toppdekselpakning (ikke topplokkpakning, men den som sitter ovenfor, med oljepåfylling). Er den vanskelig å bytte? noe å ta hensyn til?

har en viskermotor liggendes eg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider