Gå til innhold

Lavtrykksturbo....?

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Den akselen som går tvers igjenom motoren og som driver oljepumpen.

Der fordeleren er montert på Kam`en er det ikke tagger til blokkmontert fordeler på den akselen.

Det er faen meg en balanseaksel ;)

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

nei nei. du missforstår. jeg mener at den fortsatt skal drives av kamakselen, men forran på motoren istede for bak.. den skal stå mot syl nr 1 istedenfor syl. nr 4 viss du skjønner

 

 

Det var vel Nissan_s13 TROR jeg som moterte fordeleren foran på toppen

Jeg vet ikke åssen man gjør det, men vet det har blitt gjort.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

 

 

Det var vel Nissan_s13 TROR jeg som moterte fordeleren foran på toppen

Jeg vet ikke åssen man gjør det, men vet det har blitt gjort.

 

Var på en 16V det, heller ikke jeg som har montert den der.

Hvilket tenningsanlegg har du nå? Med egen hjerne, eller med tenningsmodul fremme:

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

ikke missforstå. jeg mente at du tar fordeleren som sitter på baksiden av toppen og setter den på forsiden av toppen! funker det?

 

 

Originally posted by parelius

 

 

Jeg vet ikke åssen man gjør det, men vet det har blitt gjort.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Hvis man setter på en B234 motor da ??? Er det samma opplegget der ????

 

På en 234 er det ikke plass til en fordeler der, innsuget står i veien.

Mener også at det heller ikke er noe hull der (husker ikke 100%).

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men vet noen om rotor og fordelerlokk fra en sierra cosworth passer, stod å kikka på en cossi motor på rudskogen. og da slo tanken meg, Fordelerlokket var helt likt, men kablene gikk ut på siden, slik som på volvomotorer med kammontert fordeler.

 

Hvis det passer er jo det genialt

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

ok, men vet noen om rotor og fordelerlokk fra en sierra cosworth passer, stod å kikka på en cossi motor på rudskogen. og da slo tanken meg, Fordelerlokket var helt likt, men kablene gikk ut på siden, slik som på volvomotorer med kammontert fordeler.

 

Hvis det passer er jo det genialt

 

Hvorfor gjøre det så vanskelig???

 

Kikk på DENNE

 

Må være mye enklere ;)

 

Er det ikke kjølevanns inntaket som er i veien på 16v toppene for og få montert fordeler??

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår