Mambo Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 går det ann å sette fordeleren forran på motoren da? bare flytte den fram liksom! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Bare og ta opp proppen det og sette den nedi, men funker ikke så bra uten Balanseakselen..... :) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 nei nei. du missforstår. jeg mener at den fortsatt skal drives av kamakselen, men forran på motoren istede for bak.. den skal stå mot syl nr 1 istedenfor syl. nr 4 viss du skjønner Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Originally posted by parelius Bare og ta opp proppen det og sette den nedi, men funker ikke så bra uten Balanseakselen..... :) Hva faen er balanseakselen???? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Den akselen som går tvers igjenom motoren og som driver oljepumpen. Der fordeleren er montert på Kam`en er det ikke tagger til blokkmontert fordeler på den akselen. Det er faen meg en balanseaksel ;) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Originally posted by Mambo nei nei. du missforstår. jeg mener at den fortsatt skal drives av kamakselen, men forran på motoren istede for bak.. den skal stå mot syl nr 1 istedenfor syl. nr 4 viss du skjønner Det var vel Nissan_s13 TROR jeg som moterte fordeleren foran på toppen Jeg vet ikke åssen man gjør det, men vet det har blitt gjort. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Originally posted by parelius Det var vel Nissan_s13 TROR jeg som moterte fordeleren foran på toppen Jeg vet ikke åssen man gjør det, men vet det har blitt gjort. Var på en 16V det, heller ikke jeg som har montert den der. Hvilket tenningsanlegg har du nå? Med egen hjerne, eller med tenningsmodul fremme: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 ikke missforstå. jeg mente at du tar fordeleren som sitter på baksiden av toppen og setter den på forsiden av toppen! funker det? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Originally posted by Mambo ikke missforstå. jeg mente at du tar fordeleren som sitter på baksiden av toppen og setter den på forsiden av toppen! funker det? Originally posted by parelius Jeg vet ikke åssen man gjør det, men vet det har blitt gjort. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 sorry ;) kom litt svar. jeg var bare veeeldig treig til å skrive ;) sorry!!! er vel "lettere" viss man får det til på den måte vil jeg tro! eller er det bare å putte inn en balanse aksel fra en b230? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Veldig enkelt å bytte aksel, og montere fordeleren på "riktig" sted. Du trenger en tom fordeler, samme som på 230K og 230F. Har også brukt std. fordeler fra B21A, sveiset igjen vakumstyringa og fjernet innmaten. Funker fett det også. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Hvis man setter på en B234 motor da ??? Er det samma opplegget der ???? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Originally posted by lars_b Hvis man setter på en B234 motor da ??? Er det samma opplegget der ???? På en 234 er det ikke plass til en fordeler der, innsuget står i veien. Mener også at det heller ikke er noe hull der (husker ikke 100%). Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 ok, men vet noen om rotor og fordelerlokk fra en sierra cosworth passer, stod å kikka på en cossi motor på rudskogen. og da slo tanken meg, Fordelerlokket var helt likt, men kablene gikk ut på siden, slik som på volvomotorer med kammontert fordeler. Hvis det passer er jo det genialt Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Originally posted by lars_b ok, men vet noen om rotor og fordelerlokk fra en sierra cosworth passer, stod å kikka på en cossi motor på rudskogen. og da slo tanken meg, Fordelerlokket var helt likt, men kablene gikk ut på siden, slik som på volvomotorer med kammontert fordeler. Hvis det passer er jo det genialt Hvorfor gjøre det så vanskelig??? Kikk på DENNE Må være mye enklere ;) Er det ikke kjølevanns inntaket som er i veien på 16v toppene for og få montert fordeler?? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg