Gå til innhold

Replace Digifant

Ranger emnet


thojen

Anbefalte innlegg

Hmmm.... Surrer med denne rare tomgangen min med ISV tilkoblet. Har nå erstattet ISV med en ny, og ingen forandring. I VW Corrado-boka står fremgangsmåten for justering av tomgang, jeg fulgte denne til punkt og prikke, og fremdeles ingen bedring! Hvis ikke framgangsmåten medfører bedring, sier boka: "REPLACE DIGIFANT"

 

 

Så, er det det eneste alternativet? Eller finnes det andre muligheter. vet at Lambda er tilkoblet med hele ledninger ihvertfall. Var ut med motor for noen uker siden og skiftet veiv+råder, etter det fjusker bilen en del på tomgang, og kan godt finne på å stoppe ved stopp i f.eks et lyskryss. Når den står og går på tomgang (UTEN ISV) går tomgangen i bølger, ofte gradvis lavere til den stopper. Tips og hint mottas med stoore takker!

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bare tipse om de to tingene som fungerte 110 % for meg.

 

1. Sjekk ledningene som går til kontakt på spjeldet. Ene ledningen der var revet av hos meg, og bilen vandret veldig på tomgang, og stoppet når det passet den.

 

2. Ta en grundig sjekk av vakuum slangene. Fant ett hull på størrelse med Hiroshima i slangen som går til hjernen. Dette fant jeg, selv etter å ha gått over slangen flere ganger. Plugg ut slangen fra hjernen, start bilen, og sett tunga på enden av slangen. Tunga skal sitte ganske godt, hvis ikke har du vakuum lekk, og helvette er løs. Sjekk også at vakuum slangene sitter riktig. Bak på spjeldet sitter der to slanger. Den som sitter øverst, er den som skal til hjernen, den under går til kullfiltertanken (?).

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, du har vel et poeng der. Motoren ble bytta ifjor, det var da problemet starta. Mekanikern skjønte ingenting, bytta litt av hvert mellom motorene for å fixe det, uten hell. Men det er uansett nå etter skifte av veiv/råder at den er så ujevn at den stopper.

 

Ser at det er en kontakt der ja, men INGENTING tilkoblet!!! Så at den var borte da vi var ute med motoren også, stusset litt på den der........ Hvor i huleste kommer ledningene som skal dit fra, hvor starter de???? Veldig kjekt å fått de på plass,liksom...:)

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling hvor de kommer fra, men uten disse vil motoren gå som en sulten høne opp og ned på turtall. Dette er kontakten til Idle Switch, altså tomgangs "bryteren", og er den som bestemmer det mest ved tomgangen. Tror nok du må bla opp i boka di og kikke om du kan finne noen ledninger som går inn der, og hvor de kommer fra..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett sak å finne ledningen...hehe.. Den er på plass med hel ledning, ISV bytta med ny, Vakuumslanger tette som de skal være... Har ennå ikke justert tomgangen, men merker allerede at noe fremdeles ikke stemmer..... Tomgangen henger seg opp på høyt turtall hvis jeg gasser på med ISV tilkoblet, hvos den går på lavt turtall går den ujevnt (bølger) som bare det, ikke så lavt at den stopper lenger da, men altfor ujevnt ihvertfall. Merkelige greier, før bryteren kom på plass var problemet nesten omvendt, den var da ujevn med ISV frakoblet, men hang seg på høyt turtall hvis jeg gasset på med ISV tilkoblet. Nå går den jevnt uten ISV (v/varm motor) og ujevnt med ISV, den henger seg fremdeles hvis jeg gasser og ISV er tilkoblet. Makes sense? Ble kanskje litt svimmel med ISV, uten ISV osv...hehe, men håper noen skjønner dette da..

 

Er det da DIGIFANT som kødder til hverdagen min??

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvfølgelig være fanten som kødder..har vell kanskje en tendens til å kødde litt innimellom. Jeg har en fant ekstra, om så er..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår