Gå til innhold

Trenger veiledning angående "ny" golf

Ranger emnet

Ayapuri

Anbefalte innlegg

Kan ha en bil på hånda her nå..

Golf GTi 1.9l 84mod.

Nei, jeg skrev ikke feil. 1.9liters motor sitter det i denne. Av hva jeg forstod så var det heller ikke den originale GTi motoren fra 84 som sitter i heller. Hva er gjort for at det blir 1.9?

Bytta til skivebremser bak. og understellet var blitt sveisa av hva jeg forstod..?

Rakk ikke å få med meg så mye info over telefon med selgeren, ettersom jeg hadde dårlig tid.

Men det som var minus var jo at panser og den ene sideskjermen(eller den ene døra. husker ikke) ikke fulgte med. Bilen har også blitt forsøkt stjålet, noe som ikke gikk som det skulle, så han skulle se om det var noe galt med rattlåsen også.

Men alt i alt, 4000 hadde han tenkt seg for denne. Høres det helt borti natta ut? eller er det et bra kjøp? Han mente at bilen skulle være i kjørbar stand, bare man får tak i nytt panser sideskjerm/dør. Ettersom han ikke hadde sett nærmere på bilen måtte han finne ut om detta var noe å selge eller ei. Men 4000?

Skulle ringe han senere i kveld for mer info, ettersom han måtte hente bilen først.

Skal egentlig kjøpe nyere bil, men det blir ikke før til høsten tenker jeg. Men så er det det da...klarer lixom ikke å legge golf helt i fra meg ;) Spørs hva dama sier nå..hehe

Men i tilfelle jeg blir å kjøpe inn denne, noen i Sarpsborg/Fredrikstad området som kunne vært villig til å hjelpe meg med denna til å komme seg på veien?

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka med han igjen.

Han ville ha vrakpanten +årsavgifta for den..totalt 4500,-

det satt også noen FEITE felger på bilen som han også skulle få tak igjen..uten tillegg i prisen. Bilen mangla en sidedør og et panser..den ene sideskjermen foran er rød og ikke hvit som resten av bilen.tenningslåsen måtte byttes. 4 lykter foran.gamle fangere.ikke senka.gikk prikkfritt gjennom eu-kontrollen for 2 år siden.3 dørs.

og bremsene bak var blitt oppgradert etter motorbytte. ikke den original GTi motoren som sitter i nå..sitter en av nyere type GTi, sannsynligvis borra ellerno ettersom det er 1.9 liter..hk visste han ikke..han visste bare at den var GRISEMORRO å kjøre, og vassere enn en vanlig GTi.

Rust er det ikke i det hele tatt. bare litt overflaterust enkelte småsteder, men ingen rust i konstruskjonen.

tja, hva kan jeg si? han skulle på ferie nå..så kommer ikke tilbake før neste søndag..så "kompisen" hans hadde en uke å gjøre opp for seg..gjør han ikke det (som er lite sannsynlig) så selger han bilen.håper bare ikke kompisen gjør opp for seg da \o/ så blir det vass GTi på meg også :D

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjertlig for tilbudet..men vil bare sikre meg bilen først.hehe..det skjønner du sikkert :P

så må jeg tenke meg litt om..om jeg da ikke går over til one piece window istedet...

akkurat nå så står overtalelse av dama ganske høyt..hun vil ha ny bil..og er vrang da jeg forsøker å forklare :( hun peser om at vi ikke har penger til det..men hva faen..ny bil har vi råd til..? jada..noen skjønner meg sikkert :P hehe

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter VELDIG mye krangling med dama, så blir det ikke til innkjøp av noen Golf.

Så da gir jeg de som er interessert i denne golfen en mulighet til å få den til en billig penge, dersom ikke "kompisen" hans har gjort opp for seg. Har ikke snakket med selgeren i dag, så kan ikke svare for meg om bilen fortsatt skal selges eller ikke.

Bilen står i Drammen området, nærmere bestemt, Mjøndalen.

Gi meg en PM dersom dere vil ha tlf nummeret og er interessert i bilen.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider