ChevyKen Skrevet Juli 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2004 Tok rådet herfra om å bruke JetCarrier.com for videreforsendelse av deler som jeg bestilte fra USA - å må si det var meget vellykket. Nå var noen av delene backordered hos Summit, så det tok noe tid før det gikk derfra. Men delene ble sent fra Summit 25.Juni, ankom JetCarrier Torsdag 1.Juli, ble sendt fra dem Mandag 4.Juli, og var her hos meg i dag 10 Juli bare til å hente på posten. Jeg kjøpte et komplett Gibson eksosanlegg til Tahoen i rustfritt stål (headers + cat-back) + noe småtteri og det kom på ca. 6200kr. Dette ble sendt i 3 kolli med en totalvekt på over 60kg. Frakten på dette ble ca 1500kr. og moms på varene og frakten var også ca 1500kr. Så totalt kom hele opplegget på ca 9300kr. Jeg sjekket med Steinar Stolen og de skulle ha 12.500,- +mva for dette eksosanlegget, og ventetiden hadde garantert ikke blitt noe mindre. Så jeg sparte altså 3-4000kr på å bestille dette selv fra Summit, og leveringstiden var fullt ut akseptabel. Hadde det ikke vært for at Summit måtte bestille anlegget fra Gibson, så hadde jeg hatt varene på 2 uker, og det synes jeg er topp (jeg bestilte 11 Juni). Jeg henger meg altså på de som tidligere har anbefalt JetCarrier og garanterer at jeg kommer til å bruke dem igjen. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Juli 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2004 Her er forresten noen få bilder av det nye anlegget: http://www.chevyworld.net/chevyken/tahoe/new_ex_7.jpg http://www.chevyworld.net/chevyken/tahoe/new_ex_8.jpg http://www.chevyworld.net/chevyken/tahoe/new_ex_9.jpg ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2004 Jeg kjøpte noe småtteri fra 3 forskjellige forhandlere med samlet verdi ca 200$. Separat frakt til Norge på dette ville blitt uforholdsmessig dyrt. Samlet det sammen i mailboxen hos Jet Carrier og fikk det samlet hjem til meg. Tok vel etpar uker før jeg hadde det. Pris inkl frakt, moms og 150kr gebyr som Jet Carrier tar kom på 9,8 kroner pr dollar. Da er til og med frakten fra hver forhandler inn til Jet Carrier i New Jersery regnet med. Billigere enn dette tror jeg ikke mulig å få. Ihvertfall ikke på småtteri. Det jeg ikke skjønner er at de som handler med sånt i Norge ikke klarer å komme under 14kr/dollar som er prisen de ofte operer med? Ok, jeg har tråkket på tær før så jeg skal ikke være belærende. Men for 10 år siden drev jeg med MC. Da kjøpte jeg deler fra et firma i Stavanger som importerte fra USA. Firmaet opererte med 11,50kr pr dollar og da var dollaren ikke lavere i kurs enn nå. Med slike priser ville jeg kjøpt delene mine fra norske tilbydere heller enn å importere selv. Forøvrig har jeg hittil ikke opplevd å blitt lurt, eller får feil vare fra USA, noe mange "skremmer" med. Men jeg skriver alltid mine bestillinger på PC. Håndskrift er bannlyst. I tillegg etterlyser jeg alltid ordrebekreftelse noen dager etter bestillingen er sendt. Der kan jeg sjekke at alt er ok. Får jeg beskjed om at de er tomme gir jeg beskjed tilbake om å slette ordren for å unngå "back orders" /rest ordrer. På Jetcarrier kan man så følge med på nettet når varen er motatt i New Jersey og når den er sendt videre til Norge. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
33Ford Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Jet Carrier er veldig bra :) Siter Dragracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eko004 Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Har brukt de en del selv også. Anbefales. Men når det er sagt så har jeg bestilt noe i det siste der frakta i vanlig postgang faktisk har vært billigere. Har en trimchip på vei hjem der selger tar 4 dollar for frakt f.eks. En annen tok 25 dollar for noe annet, det kunne ikke jetcarrier matcha. Har fått delene utrolig raskt også. Men som sagt jetcarrier er veldig bra, vil nok bruke de mere i fremtiden. Kunne vært en ide å gå sammen flere ved hver bestilling for å spare på frakt, mva. osv. Det er vel en del som bestiler fra Sumit, er det ikke? Det er mitt inntrykk hvertfall. Siter Eiko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by eko004 Har brukt de en del selv også. Anbefales. Men når det er sagt så har jeg bestilt noe i det siste der frakta i vanlig postgang faktisk har vært billigere. Har en trimchip på vei hjem der selger tar 4 dollar for frakt f.eks. En annen tok 25 dollar for noe annet, det kunne ikke jetcarrier matcha. Har fått delene utrolig raskt også. Men som sagt jetcarrier er veldig bra, vil nok bruke de mere i fremtiden. Kunne vært en ide å gå sammen flere ved hver bestilling for å spare på frakt, mva. osv. Det er vel en del som bestiler fra Sumit, er det ikke? Det er mitt inntrykk hvertfall. Synes de ikke er så bra jeg :rolleyes: Prøv å bestill en pakke med stor størrelse :eek: Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eko004 Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Ja, det kan jeg være enig i. Da beregnes den etter volum og ikke vekt. Da kan lette ting som er store i størrelse bli dyre å frakte. Det er derfor jeg noen ganger får deler sendt med vanlig postgang. En del firma har særdeles gode avtaler med ups eller dhl. Det lønner seg derfor å sjekke hvem som kan frakte billigst, jetcarrier eller firmaet delene bestilles fra. Siter Eiko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Jeg sjekker alltid pris på frakt hhv helt til Norge og kun til New Jersey hvor mailbox-adressen til Jet Carrier befinner seg. For litt siden sjekket jeg fratpris på stål bakluke til 34 Roadsteren. Den er jo relativt tung og volumiøs, men jeg hadde kommet svært mye billigere ut med Jet Carrier løsningen enn med direkte frakt fra Real Steel som produserer de. Jeg tror noen forretninger sponser innenlands fraktpriser ved å ta overpris for utenlands frakt. Det er fra slike man sparer mye på Jet Carrier løsningen. Andre tar det det koster og da kommer nok ikke Jet Carrier løsningen særlig billigere ut. Ihvertfall ikke dersom det er små lette ting man har bestilt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Vurderer å ta inn stigtrinn til Suburbanen sjølv. "Dee Zee FX Black" Får desse fra Amerikanske Bildeler for 4400,- I statene har jeg sett de ned i 220$ Men de ville ha 350$ i frakt hit!!:rolleyes: Prøvde å ringe magnum i dag men fikk ikke svar. Noen som vet korleis en beregner størrelse på sånne pakker? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Du kan jo lese på deres hjemmeside. http://www.magnum.no/info/magporto.asp du må vite størrelse og vekt på pakken å det kan være vanskelig å finne ut. Normalt skippes varen i fabrikantens pakke å de er alltid minst mulig. Uansett lønner seg oftest å importere selv. 350 for frakt av stigtrinn???? Summit sender fraktfritt (nesten) i usa og det koster 300 dollar for en hel motor til norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Jeg bruker å spørre selger om total vekt OG volum på ferdig pakket vare. At varen skal videresendes til Norge f.eks fra New Jersey bryr jo ikke selger seg om. Tvert imot er de ofte bare glad til for å slippe ekstra administrasjon som blir på en utenlandssending. Dessuten slipper jo de ansvaret for pakken helt frem til Norge. Når det gjelder JetCarrier kommuniserer man enklest med de pr mail. De har alltid svart på mine mailer kjapt og greit. Vil tro etpar stigbrett blir klassifisert som en "overweight" vare, siden volumet er stort i forhold til vekt. Det medfører høyere fraktpris enn om man regner kun utifra vekt, men det trenger ikke å bli så innmari mye ekstra. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 På bakgrunn av denne tråden bestemte broder'n og jeg oss for å teste ut dette med en bestilling fra http://www.jegs.com (Mye bedre "online catalog" og mer oversiktlig enn Summit) Bestilte kamsett og rullevipper fra Comp, Tenningsboks fra Crane, og litt div annet dilldall, var uheldig og fikk høyere fraktpris pga volum, MEN endte fortsatt opp på 9,7kr per dollar ALT inkludert. Vi klager absolutt ikke, og kommer til å bruke det igjen... (Sarpsborg Motor, Engine Parts Division sine tilbuds-/netto-priser er ca 11-12kr per dollar av Jegs.com pris, så kommer frakt hjem...) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg