Gå til innhold

Diverse på PartypulpMobile

partypulp

Anbefalte innlegg

Da har prosjekt fjerne rust / smålakkere / pynte og smøre startet.

Pusset bort det meste av rustene idag, samt påført første strøk med rustfjern.

Kun noen få arb timer igjen nå før man kan begynne å grunne litt :)

Blir å fjerne rust under bilen samt småflekker her og der.

Har fått litt rust under vingen, men når jeg skulle ta den av idag fant jeg ut at den satt skrudd fast to steder, og klipset fast de to andre stedene.. Men er jo kul umulig å få ut de klipsene, da de sitter i hver sin enda av vingen langt faen under metallet....

Må bruke makt og rive av tenker jeg og lime på vingen etterpå..

Har også tatt ut seter for å prøve å bli kvitt knirkelyder.. får se omo det funker.

Prøve å få lakket flekker, under bil og andre smådetaljer som tauekrok osv imorgen og mandag.

Skal også få på litt gulmaling på kalipperne mine.

Fikk endelig mine etterlengtede Dempere fra SACHS igår også.. har kun ventet i 8 uker på dem.

Og hva skjer? joda de har klart å sende 2 stk HØYRE dempere.. bahhhhhhh horeroggranater...

Jeg gir opp snart!

Lamdasonde :

Jeg lette etter denne såkalte lamdasonden idag, men er ikke sikker på hvor den sitter.

Noen som vet?

Eneste jeg så av ting med ledning som var koblet til eksosen satt akkurat der eksosrøret går fra motor og bøyer seg for å gå under bilen.. Er det denne?

Noen som vet åssen man løsner den i tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ferdig å fjerne rust under bilen idag.

Pusset ned, rengjort, brunox x2 strøk, og Hammerite. Phuuu

Har også pusset ned, rengjort og lakket kalippere idag..

Det ble absolut ikke bra resultat.

Kalipperlakken dekket ikke ordentlig så måtte på med mange strøk.

Strøk på til boksen var tom, og enda er det ikke heldekkende..

Må kjøpe en boks til å gå over runde på runde igjen, men det får vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Det kommer det kommer :)

Har planer om å sparkle igjen lyktepusserhull samt fjerne nissan logo og sparkle igjen der også.

Aldri gjort det før, så jeg må lese litt om det først :)

Skal som sagt også sette gitter i de to hullene i leppa og kanskje i det store hullet i fangern.. får se det ann litt.

Vurderer også å lakke kalipperne i blått og sølv istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Primera :)

Jupp tror det kan bli kult i blått..

Men har litt problemer med bremsene mine for tida.. så jeg får se om jeg ikke tar av kalipperne og lakker de i samme slengen..(om jeg må bytte no) Var vanskelig å lakke de når de satt på.. spes når lakken ikke dekte ordentlig.

Eksosanlegget er lagd hos Svendsen Eksos. 2,5" fra cat'en og en av dems endestykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Netting i hull under skilt samt de to hullene i leppe..

Ja dette kan jo virke som en relativ enkel jobb...

Trodde jeg.. bahh

For det første.. den helvetes fronten var jo kul umulig å få av.. for ikke å¨snakke om på..

Men så var det gitteret da.. holdt på langt om lenge, men fikk det ikke til, så jeg satt satt det på helt innerst jeg.. sånn at det kun syns om man setter seg ned og ser..hehe får ta det senere.

I hullene neders var det greit.. foruten at limet løsnet og jeg må gjøre det igjen... Sitter for tiden fast med gaffa teip :eek:

Når man ser bort fra det negative her, ble det iallfall litt tøft..hehe

Bilder kommer, må bare få på de nye øyelokkene som kommer ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider