smiletrynet Skrevet Juli 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2004 Siden dette er teknikk-siden, regner jeg med å få svar på en ting jeg lurer på: hvordan fungerer sleideventiler, og er det noen fordel/ulempe med det i forhold til vanlige ventiler? På forhånd takk. Siter Fyfaen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 regner med at det er motor nå? En sleide ventil er en tomgangsventil på tidlige biler med injection, mens vanlige ventiler...... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiletrynet Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Vi er i motoren ja. Men det er endel gamle stempel-flymotorer som bruker sleideventiler. Jeg har hørt at det skal gi en veldig spesiell lyd i forohold til vanlige ventiler. Ikke at svaret ditt var dårlig, Granada3.0L, men nøyaktig hvordan fungerer sleideventilene i forohld til en vanlig ventil? Siter Fyfaen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Nå er jeg usikker, men kan ikke være totaktsmotor vel, dreiventil, er nok mulig med sleideventiler istden, men må vel bli prob. med tetting? Jeg vil gjerne høre når du finner mer spesifikt ut....... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Gjør et google søk på "Napier Sabre". Det var det den het, den flymotoren jeg antar du sikter til. Du finner mange sider med beskrivelse og bilder av sleideventiler. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiletrynet Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Nei, jeg tenkte egentlig på Bristol Hercules-motoren, men Napier Sabre funker den også:) Siter Fyfaen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Det var endel biler som brukte det også.Ble vel slutt med sleideventiler i løpet av 30 tallet? Kunne tenkt meg og visst litt mer om det. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Søk på http://www.google.com etter sleeve valves eller les her: http://www.fact-index.com/s/sl/sleeve_valve.html Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg