Gå til innhold

Iodiot kjøring på vei til Rudskogen

Ranger emnet

TAm

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by audi-maniac

hehe...er noe eget det første året med lappen....(gode minner)

MODhappychevelle2.gif:D

hehe er slikt ja,det første politiet sa når de stoppet meg var "ser du har hatt lappen i 1mnd og du er allerede verdensmester og kjører golf GTI med "mangen hundre hester"hehe likte spesiellt det med at de påpekte at jeg kjørte golf med mangen hundre hester :D

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet ikke hvor grensa går før man har kryssa den. Håper for ToyotaExtreme og de andre på veien sin skyld at han er alene da det skjer. Man reiser heller 10 minutter før enn å måtte ligge å presse hele tida.

Hvem her hater ikke folk som ligger å gnikker på fartsgrensa, eller gjerne under? Men vil vi virkelig se pensjonister på søndagstur ligge i 100? I Norge er jo ikke akkurat kollektivtrafikken den beste og hvertfall ikke når man kommer litt ut på landet hvor de fleste gamlinga tydeligvis bor. Skal man da låse gamlinga inne og nekte dem førerkort? Jeg ser heller en 75-åring i 70km/t i 70-sona enn i 90km/t, refleksene og faktisk erfaringene dems ekke all verden. Eldre folk kjører ikke så sinnsykt mye og trafikkbildet har forandra seg sinnsykt siden de var unge og tok lappen.

Greit nok at gamlingene burde fått no oppfriskningskurs titt og ofte så de lærer seg å slippe forbi folk. Hadde de bare kunnet det så hadde vi ikke klaga så jævli mye.

EDIT: Foresten så må jeg faktisk si... Når man ligger å kjører bil og er alene på veien hvor fort kjører du da i forhold til når du kanskje ligger i kø? Ofte så er det lixom behovet for å kjøre forbi andre biler som setter hastigheten virker det som. Ligger man alene på veien i 80-sona så er kanskje 100 en grei fart, men ligger du i kø i 100 på samme veien så ligger man oppi ræva på bilen foran og bare venter på å komme forbi.

Noen andre som har det samme inntrykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" hvem f.. gir dere rett til å henge ut oss som liker å kjøre fort? vi blir kalt idioter når vi klager over at dere ligger 5 kmt under farts grensa KONSTANT! Hvem f.. gir dere rett til det? burde ikke vi som liker å kjøre fort få uttale oss på lik linje med alle andre?"

Selvfølgelig bør de som liker å kjøre fort få uttale seg som alle andre.

Det som irriterer meg og som er grunnen til at jeg kaller enkelte billister for idioter er at de TROR de har kontroll når de kjører svært fort i tett trafikk. De fleste andre trafikanter benytter veien som en ren transport sone og alle er ikke mentalt forberedt på at det kommer noen som blander sammen E6 med feks Ringbanen i Tyskland . Driver du med banekjøring er alle andre på banen mentalt forberedt på at man kjører race og tenker/kjører deretter. Mitt eksempel som jeg reagerte på var på motorveien i 100 sone. De fleste lå i ca 110 + og det var mange biler som lå tett i begge filer. Når da det kommer en som kjører svært mye fortere og presser seg mellom i trange luker så skapes det lett situasjoner som man ikke har kontroll over fordi de fleste andre bilister forventer ikke at det kommer noen som tror de er på en bane.

Om du/dere kjører som svin på en øde vei uten trafikk eller fotgjengere som kan komme i veien for dere bryr meg overhode ikke.

Det er noe med tid og sted for alt.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

Det jeg misliker er at han risikerer andres liv pga sin kjøring. Hadde han bare risikert sit eget liv hadde jeg ikke brydd meg.

Og jeg tror alle som kjørte under 150? sinket ham ....

No brain ..no headache

og hva faen vet du om han risikerer livet til noen?.

om du er vant til å sinke i 80 og aldri har vært over 80KM/T og tror dermed at dette er en genial fare og guds synd så skal jeg si deg at det ikke er det..

axx selv opp til 150 så skal du selv se

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

" hvem f.. gir dere rett til å henge ut oss som liker å kjøre fort? vi blir kalt idioter når vi klager over at dere ligger 5 kmt under farts grensa KONSTANT! Hvem f.. gir dere rett til det? burde ikke vi som liker å kjøre fort få uttale oss på lik linje med alle andre?"

Selvfølgelig bør de som liker å kjøre fort få uttale seg som alle andre.

Det som irriterer meg og som er grunnen til at jeg kaller enkelte billister for idioter er at de TROR de har kontroll når de kjører svært fort i tett trafikk. De fleste andre trafikanter benytter veien som en ren transport sone og alle er ikke mentalt forberedt på at det kommer noen som blander sammen E6 med feks Ringbanen i Tyskland . Driver du med banekjøring er alle andre på banen mentalt forberedt på at man kjører race og tenker/kjører deretter. Mitt eksempel som jeg reagerte på var på motorveien i 100 sone. De fleste lå i ca 110 + og det var mange biler som lå tett i begge filer. Når da det kommer en som kjører svært mye fortere og presser seg mellom i trange luker så skapes det lett situasjoner som man ikke har kontroll over fordi de fleste andre bilister forventer ikke at det kommer noen som tror de er på en bane.

Om du/dere kjører som svin på en øde vei uten trafikk eller fotgjengere som kan komme i veien for dere bryr meg overhode ikke.

Det er noe med tid og sted for alt.

javell.... DU får dette med å passere fartsgrensa til å høres ut som en romferd ut i det svarteste!

har du noen gang KJØRT over 80 KM/T? Hvordan KAN du komme med slike komentarer?

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E6 så jeg en GateBoBil som lå å stanga bak en Mondeo i venstrefila, sånt fortjener tommelen opp :D

Jeg ble veldig frustrert av at så mange velger å bruke venstrefila til å kjøre 100 km/t på nåla, dvs. 90+ km/t. Da er det på med blinkelyset til venstre, og blinke med lyshorna til plageåndene har kommet seg over i feltet til høyre hvor de rettmessig hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

javell.... DU får dette med å passere fartsgrensa til å høres ut som en romferd ut i det svarteste!

har du noen gang KJØRT over 80 KM/T? Hvordan KAN du komme med slike komentarer?

Tror du bør lese innlegget en gang til. :rolleyes: Det er ikke det å passere fartsgrensen som er problemet. Det er under hvilke forhold man gjør det som kan være litt lurt å tenke over....

Og faktisk har jeg kjørt i over 80 mange ganger...(dette er en sarkasme for de som ikke sjønner det) faktisk opp i 270 men på egnet sted ....

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ToyotaExtreme

bare tilfeldigheter det her da men.... men hør nå: jeg og en kompis starta likt, jeg kjørte "effektivt", mens kompisen min er såååå fornuftig og mente at jeg ikke ville spare no spes på kjøringa min i forhold til han som holdt fartsgrensa.... veit du hvem som var inne på rudskogen over 1 time før han? det var meg det gitt... vet du hvorfor? han brukte 10-12 min lenger enn meg på kjøringa, noe som resulterte i at de idiotvaktene nede ved veien sa at det var fullt når han kom så han måtte kjøre langt forbi rudskogen for så å snu å prøve på nytt, dette gjentok seg flere ganger. Hadde han hengt seg på etter meg så hadde han spart en time med sinne og frustrasjon i kø. Så til dere som sier at man ikke sparer noe spes på å kjøre "litt" fort: PISS MEG I ØRET!!! det kan dere ikke vite noe om, kan faktiskt være sånne ting som skjer som gjør at 10-12 min fort blir 1time!! tilfeldigheter? sef er det, ikke noe tvil om det, men sånn er realiteten mine venner...

ps: jeg gadd ikke å stå kø for å kjøre på bane og betale 300 spenn for det, når jeg like godt kunne kjøre ENNÅ fortere til å fra rudskogen helt GRATIS.

;) ;)

jeg elsker å kjøre, og spes på litt svingete øde landeveier, hvor jeg kan dra på litt uten å plage andre, men avogtil så er det deilig å ligge i 200-250+ kmt på e6 å, (helst på nattestid uten annen trafikk sef..) jeg kjører aldri over evne,(det jeg føler er grensen for meg selv) hva andre tror jeg kan, driter jeg mildt sagt i. det er kun jeg som vet hva jeg føler jeg har kontroll over. er en grunn til at kun har fått en eneste bot på 8år, jeg vet når jeg må gi meg.

(til gjengjeld så var jeg under 0,5kmt fra å miste lappen)

Det er 100% sikkert at det er mange her inne som er enige med meg, når jeg sier dette: hvem f.. gir dere rett til å henge ut oss som liker å kjøre fort? vi blir kalt idioter når vi klager over at dere ligger 5 kmt under farts grensa KONSTANT! Hvem f.. gir dere rett til det? burde ikke vi som liker å kjøre fort få uttale oss på lik linje med alle andre?

Sånn jeg ser det, så er det dere som ligger å putrer i fartsgrensa og 5 kmt UNDER som nekter å slippe folk forbi, som er de virkelige døds-sjåførene på veiene, dere som leker landeveis sheriffer. dere vet selv hvem dere er der ute. hehe get the fuck out of my way, here i come! haha :D ;)

som sagt tidligere så er dette ikke ment som noe personlig angrep på noen her inne, er fortsatt grinete i kvell så jeg skylder på det jeg ;) ta det med et glimt i øyet.

men nå tror jeg det er best jeg holder kjeft og krabber til køys ja..

PS. 80-sona ser jeg på som veilledene. og våkn opp her a: er mange her som IKKE bor på landet veit du,bob-kåre. :D det finnes endel 90 og 100 soner på østlandet og veit du. hvis du holdt maks 80 på e6 hele veien ned så er f.. ikke rart han peisa forbi deg, da det faktisk er 90-sone på deler av veien ned.( HVIS du kjørte E6 da, hva vet jeg?)

men NÅ skal jeg slutte å være grinete, å komme meg til sengs og håpe at jeg våkner liiitt mindre grinete i morra hehe;)

EDIT WTF??? HAHAHA hva hadde han hobby-fiskern deer, her å gjøre? hehe

Ganske enig med deg på det meste.

og det verste som finnes er når du kjører på slik landevei... og det er la oss si 7biler forran deg. så skal 6 biler begynne å gi på og helst ligge 10-15KM/T over farts grensa mens den siste idioten nekter og vil dermed ligge minst 5km/T under farts grensa... prøver du å forbikjøre han så blir det full kaos med tuting og blinking!

når trafikken flytter seg. FØLG PÅ!!

borabora var bl.a vitne til en idiot kjerring som holdt på å dundre meg av veien fordi hu ikke så at jeg var på siden av hu!

og hu skulle legge seg ut til å forbikjøre en lang bil på svingete vei uten å en gang ha begynt å axxe på.. SLIKT ER FARLIG!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

Tror du bør lese innlegget en gang til. :rolleyes: Det er ikke det å passere fartsgrensen som er problemet. Det er under hvilke forhold man gjør det som kan være litt lurt å tenke over....

Og faktisk har jeg kjørt i over 80 mange ganger...faktisk opp i 270 men på egnet sted ....

WOOOOOOOOOOW!!!!!!

Du er helten min ass!! i hele 270!?!?

HVEM FAEN GIR DEG RETTEN TIL Å UTTALE DEG OM ANDRE!?!?!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

Og faktisk har jeg kjørt i over 80 mange ganger...faktisk opp i 270 men på egnet sted ....

ja jeg har lest og jeg kjører selv på slike veier. og jeg ser INGEN grunn til at det skulle være tryggere å kjøre forbi en bil på en 2 felts vei som E6 enn på en slik vei som er på vei til ruudskogen. har du en slette som er åpen, eventuelt noen svinger du kan se igjennom, så er det bare å maxxe på og komme deg forbi!

er jævli mye trangsynte mennesker som begynner å forbikjøre med en gang dem ser 50m rett strekke!

har du erfaring så ser du helst igjennom svingene om det er mulig og samle opp ledig plass slik at du kan akselrere opp i rumpe på bilen du skla forbi, for så å kjøre forbi fortest mulig!

du har ingenting i venstrefeltet å gjøre!

Jævli synd at mye idioter ikke skjønner dette.. du kan faktisk bruke optil 1km strekke på å kjøre forbi en bil...

tenk over det! men når du begynner å bruke 2-300m.. da er du på godt kjør!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og faktisk har jeg kjørt i over 80 mange ganger

Dette var et forsøk på sarkasme (slå opp i fremmedordboka de som ikke vet hva det betyr) men jeg forstår at det var mislykket :D

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår