Gå til innhold

Iodiot kjøring på vei til Rudskogen

Ranger emnet

TAm

Anbefalte innlegg

Sitat
Originally posted by mazdafun

" You're special ! "

ralphnose.gif

nååååmeen... så søt du var...

når ble dette bildet tatt?...

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hva med å stenge denne tråden? :)

Mitt synspunkt... Det er dumt å kjøre idiot til bilarrangemanger...

Alle vet at det er mye politi rundt der og slikt....

Somregel er det i helger og ferier og andre tidspunkter hvor det er mange turister på veiene som vil ta det med ro.

Jeg kjørte selv idiot til Rudskogen... Det angrer jeg på og synes jeg selv var en stor tosk i ettertid.

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn.. kan jo ta oss som eksempel nå da.. Når man kjører en del skikkelige biler med litt power sammen fra trondheim til rudskogen i knall vær med musikken på max, så er det dømt til litt kappkjøring. Uansett så er det dumt å ta for store sjanser. Men uansett... det er morro, så lenge det varer;) Hadde en J*vla arti tur nedover jeg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Pudding

Hva med å stenge denne tråden? :)

Mitt synspunkt... Det er dumt å kjøre idiot til bilarrangemanger...

Alle vet at det er mye politi rundt der og slikt....

Somregel er det i helger og ferier og andre tidspunkter hvor det er mange turister på veiene som vil ta det med ro.

Jeg kjørte selv idiot til Rudskogen... Det angrer jeg på og synes jeg selv var en stor tosk i ettertid.

Stenge denne tråden? Hvorfor det? er jo bare en diskusjon! eller blir du følelsesmessig såret her?? Idiot!

Vi så ikke en snut og vi var ikke akkurat noen sinker i trafikken.. brukte 5timer hjem fra sarpsborg til oppdal! angrer ikke i hele tatt! hva faen er galt med å tråkke på klampen litt da?? høres ut som en gjeng pastorer!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke det å kjøre fort som er det farligste.. forbikjøringer.. det er saker det! En av oss ble stoppet to ganger av onkel på vei nedover.. første gangen han ble stoppet hadde vi vel kjørt i drøye 15 min tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by DCA

Stenge denne tråden? Hvorfor det? er jo bare en diskusjon! eller blir du følelsesmessig såret her?? Idiot!

Vi så ikke en snut og vi var ikke akkurat noen sinker i trafikken.. brukte 5timer hjem fra sarpsborg til oppdal! angrer ikke i hele tatt! hva faen er galt med å tråkke på klampen litt da?? høres ut som en gjeng pastorer!

Hei.

er ikke noe galt (-moralsk sett i mine øyne), å gasse litt. Men å gjøre det til fra treff kan være litt dumt med hensyn til poli10, andre som gasser/tar sjangser, ansikt utad (folk som bor i omegn, så vi får lov å ha treff der senere), etc.

Når noen i tilegg tar å gjør det med en bil som ikke har bremser, el. sier det deg selv at det ikke er trygt lenger.

Jeg føler meg ikke som en prest om jeg sier dette. Er jeg det?

Har ikke mistet noen i trafikkulykker (-men det har vært nære på). Snakker ikke her om de "det bare skjer"-ulykkene, men de tåpelige "kjørte om kapp, og feilberegnet" ulykkene som ungdommer ofte er utsatt for. Dem er det mange av, og det er faktisk noe vi kan gjøre noe med.

Det faktum at man skal på banekjøring er i mine øyne også ett moment. Har man kjørt litt bil (-og har en bra bil), så vet man at det å kjøre på bane er mye kulere enn å kjøre på grensa på veien. På banen kan man øke tempo runde etter runde, og selv kjenne hvor grensa er i trygge former. Man kan tom. gå over, og slippe fra det med bare litt "sandete" hjul, og ett smil. Det er gøy å kjøre aktivt på veien også, men det er ikke stedet jeg beveger meg over grensa.

Skal ikke tre min erfaring nedover øra på noen, men synes det er for jævlig at skjebnen skal bestemme over ting som er så jævlig som auto-kjøttdeig, når vi innerst inne vet at vi kunne enkelt redusert risikoen for biff-banking og knuste kjøttstykker (-hvis du synes dette er ekkelt å lese, så er det dette det handler om) i mange tilfeller.

Beklager at noen så for seg kjøttdisken i siste avsnitt.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre hardt til og fra treff er det da en selv som bestemmer! ikke at du sa det motsatte! men at det er dumt i forhold til politi?? hva mener du? stakkars politi?? ja veit det kan være en del politi da! men det er lappen til den som kjører og kun han som får svi, ikke dere!! slik er det! så hvorfor synes du det er dumt?? dumt at den råkjøreren som alle her hater mister lappen??? øhhh...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by DCA

Å kjøre hardt til og fra treff er det da en selv som bestemmer! ikke at du sa det motsatte! men at det er dumt i forhold til politi?? hva mener du? stakkars politi?? ja veit det kan være en del politi da! men det er lappen til den som kjører og kun han som får svi, ikke dere!! slik er det! så hvorfor synes du det er dumt?? dumt at den råkjøreren som alle her hater mister lappen??? øhhh...

Hei.

Ja, det er netopp det jeg mener. Har blitt noen tusen fattigere opp i gjennom årene, men hvis du mener det er helt ok og miste lappen + bruke flere tusen spenn på bøter, så er du for rik. Rikere enn meg hvertfall. Bruker heller penga på bil, ferie, fest, etc.

Dette er satt på spissen.

Det er ikke stakkarspoliti som sliter ut penner på skriving, får dårlig syn pga. laser (*-må holde den riktig vei vet du, ikke såå lett:D ), må jobbe overtid, etc..

Jeg ønsker ikke at alle som kvalifiserer til fartsbot skal få en. Men at dem som forårsaker en ulykke hvor uskyldige liv går tapt får seg en smekk hvis det viser seg at de har kjørt uaktsomt er helt OK. Og f.eks. kjøre uten bremser på grensa havner i den kategorien.

Jeg tror egentlig vi er ganske enige.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her er vel enige om at ved gode forhold om sommeren, er mange fartsgrenser her i Norge for lave.

Selv ligger jeg for det meste 10-20km/t over fartsgrensa, og noen ganger opp mot 35km/t over. Alt avhengig av forholdene.

Det mange her ikke skjønner, er at jo hardere de kjører, jo mindre blir marginene. Og jo mindre marginene blir, jo mindre skal til før det smeller.

Ja, kanskje det går bra 10 ganger, kanskje det går bra 1000 ganger. Kanskje man har kjørt gris i 10 år, og fremdeles har begge beina i behold. Da har du vært heldig! Men det at det ikke smeller, er faen ikke et bra argument. Mange her inne på forumet kan håndtere bilen mye bedre enn en gjennomsnittlig 40-åring, men om man ikke forstår at håndtering ikke er alt, så viser det bare at man ikke er en erfaren sjåfør.

Jeg hater folk som ligger godt under fartsgrensen steder med god oversikt og gode forhold, men kjører man hardt, smeller det før eller siden. Spørsmålet da er hvor mange det går ut over.

Foreløpig har jeg mistet 3 venner fordi andre har bestemt seg for å kjøre litt hardt. Og felles for alle ulykkene, var at marginene ikke var på idiotenes side, og heller ikke mine venners side.

Når man lærer at det er veldig lite som skal til, så får man et stort forsprang til grisekjørerne.

Man lærer at det er greit å kjøre litt over grensa, men man bør ha gode marginer opp til det man tror er grensa for egne ferdigheter. Idiotkjøring i forbindelse med biltreff blir bare for dumt, for om det smeller, så skjønner vel de fleste her hva media vil fokusere på.

De fleste har behov for å rase fra seg innimellom, men gjør det langt unna andre, evt. på bane.

Synes du bilkjøring blir kjedelig ved å kjøre med gode marginer, har du ingenting bak rattet å gjøre. Man lever bare èn gang, og det er en grunn til at unge er de som er involvert i flest ulykker.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår