Gå til innhold

Høytalere i dørene

Ranger emnet

lovemachine

Anbefalte innlegg

Originally posted by sfh

kansje du kunne vurdere soundstream koaksialer...

billig, bedre, best ;)

5x7" og 6x9" :)

xts5.7 = 630,- xts6.9 = 790,-

egs5.7 = 790,- egs6.9 = 1050,-

sst5.7 = 1090,- sst6.9 = 1490

pruting er mulig..

http://www.soundstream.com

xts5.7 er de billigste ifølge listen din, men ifølge linken er det de kraftigste av de tre. Hvordan er forskjellen i lyden på de tre typene? Vet du om disse passer i framdørene på en Mondeo -99(dybde)? Har ikke målt selv enda hvor mye det er å gå på der før en treffer vinduet. Hvordan er det å drive disse på en original spiller? Har du eventuelt en god pris på en god spiller( som tar mp-3) som fungerer bedre til å drive de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lovemachine

xts5.7 er de billigste ifølge listen din, men ifølge linken er det de kraftigste av de tre. Hvordan er forskjellen i lyden på de tre typene? Vet du om disse passer i framdørene på en Mondeo -99(dybde)? Har ikke målt selv enda hvor mye det er å gå på der før en treffer vinduet. Hvordan er det å drive disse på en original spiller? Har du eventuelt en god pris på en god spiller( som tar mp-3) som fungerer bedre til å drive de?

Vel.....kraftigst og kraftigst. Tror ikke du skal bry deg så veldig mye om effektåligheten, særlig når du skal drive høyttalerne fra spilleren.

Den som låter best, er utvilsomt SSST5.7. En gjennomført coax med separat delefilter.

Den du teoretisk vil kunne spille høyest med, er EGS5.7 som har den høyeste følsomheten.

Både EGS og XTS vil være en oppgradering fra original høyttalerne, men skal du ha noe du kan leve en stund med, ville jeg absolutt gått for SST.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse

Kan jeg selge for 490kr pr par.

Helt kurrant oppgradering og lett å drive på spilleren..

6x9 elementer passer i utgangspunktet ikke i dørene, så du kan, hvis du ikke er veldig heldig da, risikere å få dårlig lyd..

Må i såfall lage en brakett slik at det blir helt tett rundt.

Bakdørene er ingen vits å koste på noe nye høyttalere, hadde heller kuttet ut den plata i hattehylla. Du ser den hvis du drar av plata oppå.. Så er det en ganske stor firkanta plate der som er lett å kutte ut..

Og heller montere høyttalere der, som gir ett MYE bedre resultat.

Kan også gi tilbud på 5,25" eller 6,5" som du kan montere foran, her kan du kjøpe en brakett av meg for å montere de i 5x7" hull eller du kan lage en selv.

Men så lenge du skal drive det rett på spilleren er det like greit med 5x7 elementer.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"External 2-Way Passive Crossover Included" står det på sida til SS. Er dette noe som en må bruke? Er det ikke bare to plugger på høytalerene, slik at det bare er til å koble til de originale kablene?

Delefilteret må benyttes, men det er verken farlig eller skummelt;)

Det er til og med idiotsikkert å montere, hvertfall nesten. :D

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at det er snakk om en stv. Så da blir det ikke lett å montere noe i hattehylle :D

Da kan du lage en hattehylle da ;)

Men da er det vel noe greier du kan hive i bakluka.

Bakdørene er uansett bortkastet, hører ikke noe til de.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider