Gå til innhold

Alfa vs. Grøft 0-1 :(

Ranger emnet

boXer

Anbefalte innlegg

Da var det enda en forum medlem som har kløna på vinterføret.

Hadde prøveskilter på bilen igår, og kjørte bilen til skolen for å dra å handle diverse ting til bilen etter skolen.

Vel, for å gjøre en lang historie kort.

Jeg og en kompis var ute å kjørte, ikke spessielt fort for motoren var ikke varm.

Så kom en liten 'S-sving' og utgangen på svingen var mye glatterene enn man skulle tru (typisk sånn man prøve å passe seg for fordi man aldri vet hvor glatt det er)...

Vi kom ut fra første del av S-svingen og fikk en liten kontra pga glattføret. Og kontraen ble bare større.

Det endte med en 180 snurr, høyre siden av bilen på veg rett mot grøfta, og når den traff med høyresiden rett på grøfteveggen så slengte bilen seg 180grader rundt igjen (FORT!).

Der sto vi, litt forvirra, ganske irritert, men i godt behold.

Skadene... et side vindu mindre, en baklykt mindre, bakstillinga flyttet ca. 3cm til venstre side, forstiling lettere ommøblert, og en høyreside av bilen som lignet på en bilcross-bil. B-stolpen ble presset inn 2-3cm trur jeg.

Shit happens... Det er en bakdel med å ha en spessiell bil :rolleyes:

Jeg vil gjerne takke SPARCO (veltebur, stoler, 4-punktsbelter), uten dette ville vi sikkert blitt slengt mer rundt og bilen ville kanskje vært enda litt smalere. Bulken i bakhode fra buret var verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huffda, det der hørtes litt stygt ut :( Det var trist.

Det hørets ut som slutten for den bilen gitt, deler til den bilen i brukbar stand renner det vel ikke akkurat over av her i landet.

Godt det gikk bra med dere da :) Vær glad det ikke kom noen i mot akkurat der ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Da var det enda en forum medlem som har kløna på vinterføret.

Hadde prøveskilter på bilen igår, og kjørte bilen til skolen for å dra å handle diverse ting til bilen etter skolen.

Vel, for å gjøre en lang historie kort.

Jeg og en kompis var ute å kjørte, ikke spessielt fort for motoren var ikke varm.

Så kom en liten 'S-sving' og utgangen på svingen var mye glatterene enn man skulle tru (typisk sånn man prøve å passe seg for fordi man aldri vet hvor glatt det er)...

Vi kom ut fra første del av S-svingen og fikk en liten kontra pga glattføret. Og kontraen ble bare større.

Det endte med en 180 snurr, høyre siden av bilen på veg rett mot grøfta, og når den traff med høyresiden rett på grøfteveggen så slengte bilen seg 180grader rundt igjen (FORT!).

Der sto vi, litt forvirra, ganske irritert, men i godt behold.

Skadene... et side vindu mindre, en baklykt mindre, bakstillinga flyttet ca. 3cm til venstre side, forstiling lettere ommøblert, og en høyreside av bilen som lignet på en bilcross-bil. B-stolpen ble presset inn 2-3cm trur jeg.

Shit happens... Det er en bakdel med å ha en spessiell bil :rolleyes:

Jeg vil gjerne takke SPARCO (veltebur, stoler, 4-punktsbelter), uten dette ville vi sikkert blitt slengt mer rundt og bilen ville kanskje vært enda litt smalere. Bulken i bakhode fra buret var verdt det.

beklagelig å høre, men jeg forstår faen ikke åssen alle som krasjer/går av veien på dette forumet får det til?? har kjørt aktivt svin(stygg kjøring) i 8,5 år uten å treffe så mye som en fortaus kant..

Er det bare unge uerfarne dårlige billister her inne??

:rolleyes: :rolleyes:

:D :D

1997 Audi A8 (S8 wannabee)

1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no)

2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline

99/00 Suzuki Gsxr 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre om Alfaen din BoXer!

Har aldri vært noen stor Alfa fan, men din var faktisk kul....kondolerer!

Originally posted by Kew|ar

beklagelig å høre, men jeg forstår faen ikke åssen alle som krasjer/går av veien på dette forumet får det til?? har kjørt aktivt svin(stygg kjøring) i 8,5 år uten å treffe så mye som en fortaus kant..

Jeg kjører som en tante og på de 250.000 kilometrene jeg har kjørt siden jeg fikk lappen har jeg ikke hatt en skade....bortsett fra da jeg dro av veien i Holmenkollen 16. oktober da doh

Tantekjøring er ingen garanti mot bulking!

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeW|ar

Få deg en vinter her på østlandet hvor det faktisk er snø og is...

ikke bare regn sånn som i berrrrrrrrrgen:D :D :D

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

Få deg en vinter her på østlandet hvor det faktisk er snø og is...

ikke bare regn sånn som i berrrrrrrrrgen:D :D :D

Jeg har kjørt skadefritt i 10 år på Østlandet!

Og jeg kjører ikke som en tante hele tiden..

(Farlig å si slikt, da bærer det vel av veien snart)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei nei nei det er ikke sant! :eek: :eek:

Uff da.. godt det gikk bra med dere, men jævla synd med bilen.

Blir den lappet sammen igjen eller er den vrak? Skal jo ikke så

mye til med en gammel bil, men du fikser kanskje ting selv?

Veldig VELDIG få suder i norge..

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andy156

nei nei nei nei nei det er ikke sant! :eek: :eek:

Uff da.. godt det gikk bra med dere, men jævla synd med bilen.

Blir den lappet sammen igjen eller er den vrak? Skal jo ikke så

mye til med en gammel bil, men du fikser kanskje ting selv?

Veldig VELDIG få suder i norge..

Det skal en flink oppretter til for å fikse høyresiden.

Skjermene (som tok imot fallet) er jo bare å bygge opp igjen, men å få hele B-stolpen ut igjen og få rettet ut den lille delen av taket som er klemt innover er en vanskelig jobb trur jeg.

Ellers så TRUR jeg at forstilling bare er å bytte og noen stag må byttes på bakstillingen. Smart av Alfa Romeo å sette stropper under bakstillinga, de funket.

Men jeg har ikke fått tittet skikkelig på undersiden enda, så det er vanskelig å si.

Eller er jeg imponert over hvor bra bilen holdt sammen. Med tanke på at disse bilene er kjent for å ruste vekk, hadde bilen hatt den 'tradisjonelle' rusten hadde den vel gått i oppløsning :D

Jeg vet at Carozzeria Alfa bygget flere liknende Sud'er... skulle likt å visst hvor de befant seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeW|ar

Det er vel det siste man trenger å høre i denne sammenheng? Må være snill bisk.. well

.........................

Trist med sudden, du gjør vel det som står i din makt for fikse opp igjen? Få tak i en som kan "trylle" med B-stolper.. Drit når taket er taket skjeivt oxo da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjøre på gateslicks med prøveskilt nå... :rolleyes:

Dører finnes sikkert og bakskjerm også flere delebiler rundt om.

Dra ut stolpen funker også men er mye arbe og er dyrt.

Er det bare staga som er bøyde under i chassi eller er det mer alvorlig?

Men som Andy sier det er veldig veldig VELDIG få sudder i norge da de fleste er rusta bort.

Håper du fikser hvis ikke så si fra.

For da vurdere jeg og fikse :D

Era

PS! Hjelper gjerne til og fikse jeg :)

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst.....

Både Økonomidirekter og kredittsjefen på jobben hos oss knuste firmabilene sine på vei til jobb idag :)

En V-70 i "vantet" på Ring3 og en Mondeo som kom ut av tørr fellesgarasje hjemme for så skli rett frem i en parkert bil 10 m utenfor porten:D

I tillegg var det 12 biler i kjedekollisjon i Sinsenkrysset i dag morges ;)

Og skadeverkstedene gnir seg i labbene well

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider