Gå til innhold

Kjøpe bil, men hvilken? 206, golf 4, focus?

Ranger emnet

Woundz

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Seat Toledo og Seat Leon er sinnsykt tøffe foran ifra. Har litt "italiensk" preg over seg. Bakifra er ikke Leon så veldig, men Toledo er grei nok. Blir sikkert bra med litt lett styling. Spørs hvor mye styling man får til disse bilene. Kan sikkert kjøpe noe Cupra opplegg. Jeg ser for meg en Toledo, senket 40-40, lett sotet alle vinduene, OZ Superturismo og en liten vipp på bagasjelokket (alá nyeste M3) pluss ett enderør på hver side.

Er ikke Toledo bygget på Bora og A4?

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FlyingVeeVee

Seat Toledo og Seat Leon er sinnsykt tøffe foran ifra. Har litt "italiensk" preg over seg. Bakifra er ikke Leon så veldig, men Toledo er grei nok. Blir sikkert bra med litt lett styling. Spørs hvor mye styling man får til disse bilene. Kan sikkert kjøpe noe Cupra opplegg. Jeg ser for meg en Toledo, senket 40-40, lett sotet alle vinduene, OZ Superturismo og en liten vipp på bagasjelokket (alá nyeste M3) pluss ett enderør på hver side.

Er ikke Toledo bygget på Bora og A4?

En god blandig av Bora og A3 faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

En god blandig av Bora og A3 faktisk.

Ok. Skoda Octavia er vel også med på den plattformen der? Skoda skal være en billig bruksbil, VW er for de konservative, Audi er prestisje og Seat er det sportslige for ungdommen? Må si at VAG har et bredt spekter av kule biler (kanskje ikke Skoda, men...)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg driti i å kjøpt så fin førstebil.. var en tur borti autovernet med min i dag gitt :( but hey, even monkeys fall from trees!!! Er forøvrig andre gangen jeg krasjer bilen min, som er (var) en relativt PEN sierra.. fin magenta metallic lakk... tredje gangen hvis man regner med rådyret som spratt ut i vegen! jeg kjøpte sierra'n fordi jeg syns den var veldig fin og jeg hadde råd til den.. hadde jeg hatt råd til en enda dyrere hadde jeg vel kjøpt det, men i ettertid skjønner man at det ikke er så lurt. Hadde jeg ikke syns bilen min var særlig pen i lakken og slikt hadde jeg sluppet å jobbe så sykt mye når det skjer noe! Da kunne jeg bare gjort det greit nok, og hatt det morro....

Nå må jeg jobbe som en hest -- IGJEN! Sist retta jeg hele forskjermen.. tok meg 1 1/2 uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger en jorde bil som første bil; kan blandt annet nevne å rygge i en murvegg, havne i grøfta om vinteren og rævkjøre en liten justy. glad første bilen min bare var en ascona til 10 lapper :) når springer jeg rundt å klynker over hver minste ripe og er livredd for rust og lakk...

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. :)

Til dere som nevner Focus 2litere osv. så er ikke dette aktuelt.. Er førstegangsbil til en 18åring, bare så dere vet det(igjen) ;)

Seat syns jeg faktisk har biler som er pene å se på og de blir fete med litt små små styling, eneste som er kjipt er at de synker mer i pris enn andre biler :mad:

Polo (2000mod. er det 6NF? ) syns jeg faktisk er grei men..

Er ikke lett å finne den "perfekte" bilen.. :(

Men ser ut til at valget faller på Golf 4, men ikke bestemt enda..

Takk til alle som har svart\svarer og gir\gitt tips! :) ;)

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Focus, selvom det er Ford. De skal visst være veldig godt skrudd sammen, ha lite feil osv.. men det gjelder kanskje alle de bilene du har nevnt?:) 206'en er veldig tøff, men jeg vet lite om den. Vet vel egentlig ikke noe særlig om noen av bilene du titter på.. hehe.. Men golf ville jeg styrt unna, "alle" har golf: mkIIII er vel bedre enn MKII, som ikke var helt god, ettersom jeg har forstått.. Uansett, vil si at du sitter igjen med 4 gode alternativer her, tror ingen utmerker seg spesielt i verken negativ eller positiv retning, og da er det bare å l amagefølelsen styre, selv ville jeg gått for focusen..

mvh oddi

ps: titta på saab 900? også veldig bra biler til den prisen, og man får litt styling og stæsj til de også, hvis man vet hvor man skal lete:)

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Woundz

Hei igjen.. :)

Til dere som nevner Focus 2litere osv. så er ikke dette aktuelt.. Er førstegangsbil til en 18åring, bare så dere vet det(igjen) ;)

Seat syns jeg faktisk har biler som er pene å se på og de blir fete med litt små små styling, eneste som er kjipt er at de synker mer i pris enn andre biler :mad:

Polo (2000mod. er det 6NF? ) syns jeg faktisk er grei men..

Er ikke lett å finne den "perfekte" bilen.. :(

Men ser ut til at valget faller på Golf 4, men ikke bestemt enda..

Takk til alle som har svart\svarer og gir\gitt tips! :) ;)

Hva er galt med 2-litere? Ser ingenting galt i det jeg. Redd for at det kan bli for "mye" power for deg, eller er det fordi de bruker for mye bensin? Hvis det er det siste, kjøp diesel.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rage: For det første så er det dyrere forsikringer jo større motorer det er.. For det andre så drikker de mer bensin. For det tredje er jeg mer opptatt av utseende enn motor(den første tiden ihvertfall).Og for det fjerde så har man nok som regel litt lettere for å trykke litt mer på gassen hvis man har en litt hissig bil(Vise seg fram litt) Derfor.. Grunner nok? :rolleyes:

BTW: I en 206 GTi for eks. er det en 2-liter, som jeg vil tippe går bra, mens i en Primera feks er en 1,8-2,0liter helt greit..

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]1999-mod. VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har en 2 liters rekkesekser på 150hk. Min bruker 0.8 på langkjøring, ca 1 liter på blanda kjøring. Det er til å leve med. Er som den gjennomsnittlige bilen i gata. Forsikring? Jeg har 5700 i året i mitt navn, 20% bonus, delkasko, 18000km. Sier ikke hvor ;) Vil ikke kalle bilen min hissig, den går helt ok for meg, men har ikke noe behov for å vise meg frem fordetom.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde gått for focusen, (selvom det er ford) ikke at jeg har kjørt så vanvittig mange biler men må si at den hittil er en klar 1er, ligger godt på veien, trekker godt fra bunnen av, har kjørecomfort til tusen, ser bra ut og finnes fet styling til den og tilogmed artig å leke med helt til det plutselig står en jævela skogens kongle midt i veien (selvom det er fwd) :P

edit: ikke at det er noe gærent med golf, men den er så sinnsykt vanvittig vanlig (faller derfor som en sten i pris og er ofte tungsolgt pga stor konkurranse)

det er nå min mening

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg har mest lyst på Audi A3 eller Golf 4.

Men hva skal man se etter når man er ute å ser på de bilene?

Hvem av de bilene er "best" eller er best å kjøre\ser best ut osv.

Kan dere komme med positive og negative ting som gjelder begge de bilene..

Dette gjelder i hovedsak 1,6liter`ne,kanskje 1,8liter`n i A3(uten turbo)

btw: Noen som vet åssen det er å ettermontere aircondition\klimaanlegg i en A3? Pris?

Synd at mange av de A3`ene er uten Klima.. :rolleyes:

Er jo litt færre av A3 på veiene og`

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]1999-mod. VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider