Grinakarn Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Har planer om kjøpe senkesett til 460'n min nå... Hva slags senkesett bruker dere på deres 460? (Forhandler og pris) Siter - 89 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Har Lesjöfors sitt senkesett. Det er et meget godt senkesett. Senker ca 35-40 mm. Ikke så jævlig stivt som en del senkesett har en tendens til å bli. Problemet er at TüV papirene ikke er ferdig på det enda. Det har jeg kjøpt på www.astperformance.com husker ikke prisen på det men det var ikke noe avskrekkende dyrt. Eller så kan du jo kjøpe orginalt senkesett fra Vovlo også. Det senker ca. 30 mm men er etter min mening jævlig stivt. Det kjøpte jeg komplett med dempere (senkedempere) for ca. 2800 tror jeg det var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Mekonomen hadde 35mm til ca. 1700,- Veit ikkje om det var tuv på det eller om det er for stivt..har vurdert å teste det snart... Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Har montert senkefjærer fra Lesjöfors og fått det godkjent hos biltilsynet (påskrevet i vognkortet). Det var ikke noe problem. Er så langt svært fornøyd med det. Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Hvordan fikk du det til? Har TüV papirene på Lesjefors settet kommet nå? Eller klasset du ned bilen. Mitt TÜV papir er kun gyldig for 480 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Det er 480en som står nevnt i mine TÜV papirer også. Jeg gjorde ikke noe spesielt annet enn å gå til biltilsynet (eller hva de nå kaller seg for tiden) etter at jeg fikk et verksted til å kontrollere spissingen på dekkene (forstillingskontroll; egentlig en firhjulskontroll, men det er lite med justeringer bake på bilen). Kontrolløren hos biltilsynet så på TÜV papirene, men kommenterte ikke at det bare sto 480. Da han ikke sa noe på det, ville ikke jeg spørre og på den måte gjøre ham oppmerksom på det, dersom det ikke er bra nok. Jeg mener bestemt at 440, 460 og 480 har samme understell og fjærer, så det burde ikke være noe problem. Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 De er helt klin like i understelle og det der. Eneste forskjellen er at 460 er 120 kilo tyngre bak enn 480 er. Har ingen praktisk betydning for fjærene tåler det helt fint. Venter på svar fra Lesjefors på TüV papirene. De skulle være klar over sommeren. Jeg var uheldig med min godkjenning akkurat på det der for han dusten som sjekket bilen merket seg at vekten på bilen min var tyngre enn den på 480en. Det var jævlig surt. Jeg visste det ikke selv heller. Har masse papirer på det nå men det hjelper lite når bilen står på verksted. Får fikse det når jeg får den ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Var kanskje bare jeg som hadde flaks på kontrollen! Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Du hadde nok litt flaks men du må regne med at de kommer til å spørre igjen neste gang om du ikke har fått det inn i vognkortet noe du då har. hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW1300T Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Det står i vognkortet så de ska få problema med å klag på det. Spurte om æ måtte ha TÜV-papiran med i tillegg, men NEI.. Det va ikke nødvendig sa dem. Får håp at papiran går i orden for dæ / dåkker andre. Siter ArcticRacing.net Bruksbil: BMW 316i (E46) Prosjektbil: BMW 320i (E36) Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Der har du den igjen ja :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nallko Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Har Lesjöfors sitt senkesett. Det er et meget godt senkesett. Senker ca 35-40 mm. Ikke så jævlig stivt som en del senkesett har en tendens til å bli. Problemet er at TüV papirene ikke er ferdig på det enda. Det har jeg kjøpt på www.astperformance.com husker ikke prisen på det men det var ikke noe avskrekkende dyrt. Eller så kan du jo kjøpe orginalt senkesett fra Vovlo også. Det senker ca. 30 mm men er etter min mening jævlig stivt. Det kjøpte jeg komplett med dempere (senkedempere) for ca. 2800 tror jeg det var. Er TÜV-papira komt til Lesjefors senkesett??? Vurderer å kjøpe til min 460, men vil jo gjerne også ha dei godkjent. Eiker motorshop har til 480 med papir :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 http://www.pedersens-racing.no/bil/Lesjofors/ Senker 30mm og der står at der er TUV. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Interessant... Skal tro om man erfarer noe á la det samme med disse fjærene som jeg gjorde med min Saab 900...endte opp å kun bruke fremfjærene (hadde dog stivt sportsunderstell originalt fra fabrikk) fordi det visuelt sett ser ut som fronten er høyere enn bakdelen originalt. Jeg prøvde å montere bakfjærene men da så det ut som den var skikkelig segen bak... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.