Gå til innhold

Topp-pakning

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har noen søte veninner som faktisk ikke er eldre enn at de skal ha russebil.. Nå har det gått litt åt skogen da noen har trukket seg, så kontoen er ikke så stor, så de måtte si nei til en fin bil..

Men, noen andre jeg kjenner har en Van (dodge tror jeg) stående, som de mer eller mindre gir bort..

problemet med den er at den røyklegger hele området..

Etter det jeg sånn kjapt tipper så er det vel topp-pakningen som er gåen.. ikke sant??

Spørsmålet er da.. er dette vanskelig å bytte for en stakkar som aldri har gjort det før???

Har jo ikke tommelen i ræva, så litt bør jeg få til (merkelig hvor snill man blir bare de smiler pent nok ..hehe).. men jeg har aldri vært i nærheten av en åtter engang.. (bortsett fra i egen russebil for noen år siden.. men den gikk som ei klokke ..)

Så, hvor lang tid må man regne med å bruke, og er det i det hele tatt mulig å fikse det selv uten en helvetes mye spesialverktøy og drit... ??

Håper noen kan hjelpe meg/dem med svar.. er jo ikke så sinnsvakt lenge igjen til mai...

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...

Pleier å være ganske trangt i motor-rommet på en van da.

Så det kommer helt sikkert til å bli masse banning på deg.

Og du kommer sikkert til å love for deg selv at du aldri, ALDRI!, mer skal skru på en van.....

Dersom du har bestemt deg for å hjelp dissa jentene, så bør du vel kanskje få tak i en som kan skru litt bil. Ikke nødvendigvis V8r da. Så du kan dele litt frustrasjon med noen. *LOL*

Men V8'ere er enkle å skru på. Ikke masse "dill & dall".

Fort gjort å få av toppene.

Bør ha Tomme-værktøy, men ikke noe must. Ikke behov for spesialværktøy. Holder med pipe- og fastnøkkel sett.

Lykke til.... :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal sjekke litt nøyere først før du bytter topp pakninger.

For og bytte det på en Van erstørste dritt jobben du kan gjøra det er værre en og ta ut hele motoren og sette inn en ny.

Har alderig vært borti at toppakninger ryker på amcar sån uten videre.

Ville skjekka ventil tettingene først og ville heller ikke utelatt at stempe ringane sitter fats eller er utslitte og at den derfor ryker blått.

Har den stått lenge kan de sitte fast er den varmkjørt dvs konkt og herja med (vært ruse bil før) er det enklere og bytte motor.

Mao damene skulle vært j...... fine før jeg hadde tatt den jobben og da skulle jeg trolig sett mulighet for et forhold el.......

Så lykke til.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj.. drit å dra.. de får finne seg en annen bil.. det der gidder jeg ikke!! hehe..

Tenkte det kunne gått om det var sannseløst enkelt... men er det trangt, og jeg blir frustrert.. nei da gidder jeg ikke..

Lei nok av det helvetes trange motor-rommet i de andre bilene under her.. .

takk for bra svar ihvertfall :)

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

æsj.. drit å dra.. de får finne seg en annen bil.. det der gidder jeg ikke!! hehe..

Tenkte det kunne gått om det var sannseløst enkelt... men er det trangt, og jeg blir frustrert.. nei da gidder jeg ikke..

Lei nok av det helvetes trange motor-rommet i de andre bilene under her.. .

takk for bra svar ihvertfall :)

Hehehe. Du må nok finne andre måter å imponere småjentene på:D

Kan garantere det vil slå dårlig an med ei helvettes banning unner panseret på dodge..... angry

Some people play hard to get, i play hard to want.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo ingen årsak det.

Kan opplyse om at jeg har tatt ut og satt in mere en en motor i van og det er ikke morro.

Ja det var til egen vinnig hjelp til trimmings arbe, deler mm :)

Ja banning er ikke det som slår an hos damer.

Må da gå an og finne en eina bil til de vel.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

hva da?? spinne rundt dem i ring med huet ut av vindu mens jeg roper: "Er ni kåta nu hva???" :titties:

hehe

Ronny og ragge trikset, funker dårlig det og.

Fine damer driter i rå biler. synd men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2WD: hæ? funker ikke det?? *sukk* ødelegger alt håp du!

hehe..

Era: hadde det vært til meg selv, for å få masse fres så er det jo greit.. :)

joda.. finnes nok noen egna biler til de.. en 65hk Merscedes 307Diesel f.eks... stygg som julig.. men da slipper jeg å gjøre så mye.. annet enn å fikse brekket! (og be til Gud om at jeg slipper å kjøre den noen gang... hehe)

synes de burde skjønne at skal man ha russebil så skal man ha Van med masse motor og enda mer annlegg.. men men.. "har ikke penger"... blæch!

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silverboy:

Funker vel bare på svenks demaer det Ronny og Rægge trikset :D

Men fordelen med Diesel er vel at det går mye billigere for de som er russ.

Du forrsten den 1.4 Golfen med Turbo er det noe du har fiksa eller er det et kitt?

Bare lurer på og kjøpe no nyere bil med liten motor (1.6) og turbomate den jeg og det må jo væra morro med 1.4 på luka og vooooosj der kom turboen :D

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Silverboy:

Funker vel bare på svenks demaer det Ronny og Rægge trikset :D

Men fordelen med Diesel er vel at det går mye billigere for de som er russ.

Du forrsten den 1.4 Golfen med Turbo er det noe du har fiksa eller er det et kitt?

Bare lurer på og kjøpe no nyere bil med liten motor (1.6) og turbomate den jeg og det må jo væra morro med 1.4 på luka og vooooosj der kom turboen :D

Era

Blir ikkeno gamp med 1,4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider