Gå til innhold

Australia!

Ranger emnet

Ostby

Anbefalte innlegg

Jepp da tar jeg et ferieår i Australia, reiser i September.

Er det noe jeg må gjøre mens jeg er der nede? Bortsett fra selvfølgelig å surfe. Er det noen store bilmesser eller noe? Er Drifting stort der nede? Var i Thailand i våres, da viste dem det på TV hele tiden, så det er tydeligvis ikke bare i Japan det er stort i asia.

Takk for svar!

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor skal du ?

jeg gjorde det samme, bodde der i 8 måneder og bare digga det! der lever du skikkelig livet! det er så konge du vil få det fett! drekke i helgene, får du deg jobb får du penger hver uke slik du har penger til helga!

bil er stort der nede, bilene har mye kraft og veien er konge! men pass deg for politiet, eller "speedcameras" som tar deg med en gang, så får du regning i posten, de er overalt, men står i avisa hvor dem er! skal du gå skole eller skal du få deg jobb ? det er dritt enkelt å få jobb, jeg fikk jobb der nede og fikk 80 kr timen som er ganske mye, 12.50 $ i timen med andre ord. masse fete biler der, mange som driver med import så det ermye japse biler å få tak i! bilshow har de masse av, det er bare til å kjøpe bilbladene, jeg vil anbefale "fast fours" det er ganske greit og har reklame for bil messer og sånn! http://www.fastfours.com.au

du får si fra om du trenger mer hjelp :D surfing må du gjøre, gå i dyrehagen høres dritt ut men er konge, helst på en krokodille farm! det er konge!!!! ellers er det masse å handle, dritt mye kule klær og alt sånn! så er det billig og! gled deg masse! øl'et er billig så det er ikke gale :D spør om du trenger mer info

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olemarius

hvor skal du ?

jeg gjorde det samme, bodde der i 8 måneder og bare digga det! der lever du skikkelig livet! det er så konge du vil få det fett! drekke i helgene, får du deg jobb får du penger hver uke slik du har penger til helga!

bil er stort der nede, bilene har mye kraft og veien er konge! men pass deg for politiet, eller "speedcameras" som tar deg med en gang, så får du regning i posten, de er overalt, men står i avisa hvor dem er! skal du gå skole eller skal du få deg jobb ? det er dritt enkelt å få jobb, jeg fikk jobb der nede og fikk 80 kr timen som er ganske mye, 12.50 $ i timen med andre ord. masse fete biler der, mange som driver med import så det ermye japse biler å få tak i! bilshow har de masse av, det er bare til å kjøpe bilbladene, jeg vil anbefale "fast fours" det er ganske greit og har reklame for bil messer og sånn! http://www.fastfours.com.au

du får si fra om du trenger mer hjelp :D surfing må du gjøre, gå i dyrehagen høres dritt ut men er konge, helst på en krokodille farm! det er konge!!!! ellers er det masse å handle, dritt mye kule klær og alt sånn! så er det billig og! gled deg masse! øl'et er billig så det er ikke gale :D spør om du trenger mer info

KONGE! Jeg gleder meg som en liten drittunge! Alle jeg har snakket med som har vært der nede sier akkurat det samme, at det har vært helt sinnsykt rått og at de MÅ ned igjen osv. og jeg har snakket med mange! og nå du og, dette kan ikke gå galt! :D

Vi skal først komme oss til rette i Sydney, så dra oppover til byron bay og litt rundt, må prøve å få oss noen småjobber. 6 måneder i Australia så drar vi til Thailand og malaysia i 3 måneder. Hvordan er det å bo? bruker man mye penger der nede? Jeg og to kompiser skal dra sammen. Hvor var du? Blir nok litt vel mye øl kan jeg tenke meg. Fast Fours skal jeg kjøpe så fort jeg kommer ned dit. Takk for tips!

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du må bare glede deg. for oss nordmenn så er det knall enkelt å bruke MASSE penger for det er ganske billig der nede, meste tingene er halv pris så du t ar vel tegninga :) jeg har handla sykt mye med meg hjem av klær hvertfall, men det finnes masse annet kult og så klart.

bo, nå bodde jo jeg med foreldrene mine, men det er ganske steds-knyttet til hvor du bor, fine steder koster mye og "fin beliggenhet" har mye å si. men for det meste er det ganske ok leiligheter å få. er sånn du betaler hver uke eller noe. knall greier, de hjelper deg med det meste bare du er hyggelig.

jeg var i perth, på vest kysten ,der var det knall! så får du snart sommer og :P eller ikje snart, men sånn om et par måneder er det sommer vær for oss nordmenn!

øl er så billig at du ikke merker det en gang! bare få deg en dag jobb fra 9-5 så er du helt :) da har du penger imasse vis til det som skal brukes penger på, som er helga!!! du må prøve noe som heter "sunday session" du drikker på en søndag og det er alt, men stemminga er så jevlig konge, så er det mye hot chicks og! bare lag litt dårlig engelsk så kan jeg garantere deg at du er i boks på stedet :D

kos deg! :D

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forresten kjempebillig å ha bil der nede. en dame på jobben bodde der et år, og hun fortalte at det kostet hun totalt 1000,-kr cirka å ha bilen det året. Du bare betaler tusingen, så har du ingen veiavgift eller forsikring å betale. Det er dekket. Bensin tror jeg var ganske billig også.. og bilene :) Og været er bra.. men veiene er MØKK, utenom de store motorveiene, som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider