Gå til innhold

alt ting kan gå i to......

Ranger emnet

eirikvw

Anbefalte innlegg

Sitter her etter en dag med mye kjøring av den kjedelige typen, og litt skruing, pussing og lakking. Men for å først forklare trådnavnet, så er det golfen som er gått i to, eller dvs forbærebrua, av alle ting. Kjempe morro når golfen faktisk kjører V stil som jeg ikke har sett siden Espen Bredesens storhetstid. Men hvordan skjedde dette?

Var på hytta, typisk 3 timer fra skralle og garasje. Kjørte en liten tur, og kom over en ny lite hyttevei. Trillet avgårde i ca 30km/t da en spiss stei smallt det ene hjulet litt brutalt opp. Umiddelbart merket jeg at noe var fryktleig galt. Brukte ca 2 felt på å komme meg rundt svingen i 30 km i timen, og nedbremsingen tok evigheter, samtidig ville bilen litt hit og dit. Så da jeg gikk ut av noe var litt i ulage, ettersom bilen hadde fått seg en liten V stil. Kjørte sakte ned til hytta og parkerte, trodde noe i styringa hadde lagt inn årene og svingte rundt på bildelenes evige jaktmarker. Så ikke noe feil før jeg kjente under bilen, frembruen var knukket rett av under motorfestet, kjempegøy tenkte jeg og golfen ble parkert. Fikk haik av foreldrene hjem, lånte bilhenger og trødde ned til sørlandet igjen. Sov over og kjørte golfen hjem i morges. Stoppa innom Knoksen og kjøpte en fin, nesten rustfri forbru de hadde skrudd av. De sa de var et velkjent problem. etter 600 km med bilkjøring på kort tid var jeg hjemme

Så etter det har jeg pussa det lille som var av rust, lakka og nå venter handling av foringer i morgen tidlig og montering. Rett og slett sommer morro. Men ta en ekstra kikk under bilen, jeg hadde pusset overflaterust av disse delene og lakka de, men denne var helt sundtrustet innvendig. Var bare en millimeter gods igjen og store rustflak rant ut av sprekken. Hadde det skjedd i en sving i 90km/t eller noe, hadde jeg vært betraktelig mye kjøttkakemasse ca nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt tilsvarende historie før fra onkelen min, samme problem men da på en japansk tralle... hehe

Kjipe greier da, Godt det skjedde i så lav fart. :)

Håpe golfen din liker de nye delene...

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider