bozzo Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Nå står "vidunderet" på gården, og jeg tripper som en liten unge til jeg skal begynne å flytte over motor etc.. Har i dette tilfellet et par spørsmål: 1. Er det sperreaksling på original 760 TIC -84? 2. Er det mye trøbbel å ordne hydraulisk clutch i 240? 3. Er det mulig å bruke den eventuelle sperreakslingen fra 760'n i 240'n? 4. Er det mye kluss med interiør-flytting? :D og sist men ikke minst: 5. Er det noen som vil ha noen deler av meg? :D Selger alt utenom motor, gear og akslinger :D Var forresten med en M46-kassa, B230ET med skrudd trykk og hjemmelaget (hahaha) dumpvalve på den :D Fint interør, myke og gode seter, cruise control (tvilsom) aircondition (meget tvilsom) elektriske ruter (funker bra) og soltak.. Hadde en fin tur gjennom Odalen og på E6 i natt :D -bozzo- Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 1. Har ikke peil. 2. Nei, karosseriet er ferdig tilpasset med fester. 3. Jepp, men du må bredde litt bak. 4. Forsetene mener jeg skal passe, ingenting mer. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 mye stress med å bruke M90 kassa i 240'n? 2. bare bolt on? ikke noe spesielt man må gjøre invendig? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by bozzo 1. Er det sperreaksling på original 760 TIC -84? Det kommer ann på om den personen som kjøpte den bilen når den var ny valgte det... sperra aksel var options... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Virka veldig som om det var sperre på den når jeg kjørte den hjem på søndag, for når jeg gassa på i svinga så kom røva, det spant liksom ikke noe før den kom... Var bare å ligge å styre på returer liksom... Og det er jo bare skrudd litt trykk på den originale motoren, så den er jo ikke så veldig sprek... Er ingen ekspert på dette, men vil anslå at den lader kanskje 0.7 eller noe sånt... Men jeg må altså bredde bak for å få på akslingen bak? Bare skjermer det da sikkert? Eller må det flyttes på fester og slikt? Og hvordan blir dette når jeg har bilstein-dempere bak? Veit ikke om det har noe å si på bakakslingen jeg altså men... Er jo grønn :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 har akkurat satt på 740 bakaksling på bilen min selv.. Jeg målte meg fram til at den er ca 17cm bredere, altså 8,5cm lengre på hver side.. dvs at orginale 180/75-14 dekk subber i hjulbuen.. hvertfall hvis du har senket den.. Skjermen må nok breddes, eller i det minste valses. Satt det 230et i en 760? trodde det satt en jalla renault v6`r i den jeg.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 ta å børn med 760'n, spinner'n på begge hjula på bar asfalt er det sperre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Lasse_GT ta å børn med 760'n, spinner'n på begge hjula på bar asfalt er det sperre Det er åsså en måte!! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Hehe, letteste måten å se det på kanskje.. Men kan jo også være nok gamp til å dra rundt begge også da.. :D Men jeg veit ikke om jeg orker å stresse så jævlig for å sette den på, kan nesten like godt selge den hvis det blir så jævlig mye arbeid.. Har forresten også M47-kasse til salgs... :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Nå var 230A'n ute fra 240'n... Skal begynne å demontere 760'n i morra ettermiddag, så jeg håper på å få start igjen neste uke en gang :D Men jeg har fått beskjed av en kompis om at jeg må ha ny bensintank, som er beregnet på innsprut-motor.. Stemmer dette, og i så fall, er det noen som har en slik liggendes til salgs?? :D Også ett par spørsmål til .. :D Oljelampa lyser når bilen går under 1500 rpm, hva er galt da? Bare sett biler av typen Ford flushit gjøre dette før.. :D Er det mye trøbbling med ledninger? Får jo ikke brukt opp igjen instrumenter fra 760'n, og da må jeg sette inn turbotrykksmåler, legge opp nytt til den etc... Og går det bare ann å sette inn igjen kontakten til dashbordet, så går alt som det skal med lamper etcetc? Dette som kommer til å bli den verste jobben frykter jeg.. Men har gudskjelov 14-dagers tilgang på fullt utstyrt verksted, fom i morgen :D Kom med tips folkens.. :D -bozzo- PS: 940 grenrør kjøpes :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 du må ha ny bensintank ja, eller ny tank armatur.. når olje-lampa lyser vil det si at du ikke har no olje trykk på motoren. sjekk om det er olje på den, er det fullt med olje er olje pumpa kansje litt sliten?? kjøper du turbotrykks måler og sånn nytt følger jo alt med av d du trenger, og d følger også med monterings anvisning som du bare følger... men sitter du fast så kan du jo se på de sidene her http://www.lowtension.com/ http://www.egauges.com/ står beskrevet her hvordan du skal monter giver osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 ellers så bare tar du av tankarmaturen som sitter på 760'en og skjekker om den passer. eneste som er, er at du trenger RETUR siden det er innsprut ;)) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by Mambo ellers så bare tar du av tankarmaturen som sitter på 760'en og skjekker om den passer. eneste som er, er at du trenger RETUR siden det er innsprut ;)) og skvalpeplater;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 wtf er skvalpeplater ? :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by Lasse_GT ta å børn med 760'n, spinner'n på begge hjula på bar asfalt er det sperre Det er ikke sikkert. Forden min har ikke sperre, men børner fett på begge hjula på tørra...men det er kanskje fordi det er en fåårrd ;) :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.