Mambo Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 ta oljepumpa fra gamle motoren? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Tror den er sliten... For når bilen den sto i kom under 1500 rpm lyste oljelampa.. Så var litt dårlig trykk på den.. Håper det ordner seg med en ny pumpe... Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 parelius: kan du utdype det CatchUp-systemet litt, og hvordan jeg egentlg får det til? Tror nemlig ikke jeg får brukt opp igjen tanken fra 760'mn... :( Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Originally posted by bozzo parelius: kan du utdype det CatchUp-systemet litt, og hvordan jeg egentlg får det til? Tror nemlig ikke jeg får brukt opp igjen tanken fra 760'mn... :( Poenget med dette systemet er at ikke luft skal komme i Bensisystemet, det kan fort oppstå hvis du kjører bensinpumpen rett ned i tanken. Med dette systemet får du hele tiden frisk Bensin inn i pumpen. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 En innsprøytningsmotor har ikke flottørkammer som n forgassermotor har, og luft i galleriet og dysene vil vi ikke ha, dermed så må du ha en tank med skvalpeplater, ellers vil motoren fuske og kanskje stoppe ved aktiv kjørinmg under ca. halv tank, man kan også bruke en catch-up-tank, tegninga var bra den, men bør ha inntaket fra tanken i bunnen også, så det ikke skummer og lager enda større luftproblemer. Mange innsprøytningsmotorer vil ha en feit slange til pumpa. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Modifisert tegningen litt for og bli litt lettere å forstå.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Nå skjønte jeg plutselig mye mer.. :) MEn hvor skal jeg eventuelt plassere den, og hvor mye trykk skal jeg kjøre på pumpe 1 og 2 og slikt? Spesifikasjoner please ? :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 jeg kjøpte mercedes bensinfilter.. det var fire steder jeg kan koble på slanger.. er det noe catch funksjon? husker ikke hva som stod på alle.. mener jeg lagde en thread om det.. *lete etter* her fant jeg threaden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?threadid=41953 håper noen vet svaret! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Men dette hjalp ikke meg noe særlig da veit du Olav :) Tenkte jeg kunne prøve å kjøpe tank fra høggern, men hvilken modell skal jeg hente det fra da? Og hvor mange pumper og hvilken slags pumper skal jeg ha med da? -bozzo- Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Originally posted by bozzo Nå skjønte jeg plutselig mye mer.. :) MEn hvor skal jeg eventuelt plassere den, og hvor mye trykk skal jeg kjøre på pumpe 1 og 2 og slikt? Spesifikasjoner please ? :D Du kan plasere den bak i bilen (vet ikke om det er lov) Pumpen fra Catch til motor må du tilpasse etter motoreffekt. Skal den være orginal kan du bruke orginalpumpen. Pumpen til Catch trenger ikke være stor, bare den klarer og holde tanken full. Si hvis du har en Catch tank på 1-3 liter, da trenger du ikke store saken. Det er vel nok med en pumpe fra en vanlig Injection bil. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Originally posted by bozzo Men dette hjalp ikke meg noe særlig da veit du Olav :) Tenkte jeg kunne prøve å kjøpe tank fra høggern, men hvilken modell skal jeg hente det fra da? Og hvor mange pumper og hvilken slags pumper skal jeg ha med da? -bozzo- Jag skulle nog monterat en ny förpump (tankpump) eftersom de håller dåligkvalitet och alltid går sönder före huvudpumpen. Det är dels irriterande att behöva skruva där eftersom det är ganska besvärligt och kan dels skada din nya huvudpump. Dessutom väsnas gärna en dålig förpump så du hör det i hela bilen. Det är enkelt att uppgradera tankarmaturen till 240 med en förpump för 740/940 (lite längre, högre kapacitet, ofta billigare). Gör det om du ändå byter. Använd då också gärna slangstumpen som sitter mellan armatur och pump i 740/940 (veckad specialslang) så slipper du det klassiska 240-felet att slangbiten går sönder... Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 se også: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Technical_pages/Fuel_swirlpot.htm Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Er egentlig veldig dårlig på engelsk da, pluss at jeg egentlig skulle hatt alt inn med teskje ... :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 kan jeg få spørre hvor mye du kjøpte 760'n for? :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Ga ikke mer enn 8000 for den.. Veit det ikke var noe røverkjøp akkurat, men har ett par kjøpere for hånden som er ute etter deler og da går det nesten opp i opp... :) Men jeg er slik at når jeg har penger og har lyst på noe så kjøper jeg det... Stygg uvane men jævlig morro ei lita stund :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.