Gå til innhold

Turboprosjektet er snart i gang ! :)

Ranger emnet

bozzo

Anbefalte innlegg

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte jeg fikk komme med en liten oppdatering på hva som har skjedd siden forrige gang.. Er ikke så mye egentlig, men må jo bare skrive noe.. :D

Har nå fått ut motor fra 760'n, renset den helt, og faktisk fått kjøper på den.. :D Selges for 2500,- med mellomaksling til overdrive og sperreaksling hvis ingen her vil gi mer :D

Har drevet på i hele kveld nå, og har nå byttet oljepumpe og filter, håper det hjelper på olje-lampa :D

Har også modifisert motor-festet ved turbo'n så det passer ned i 240'n.. Måtte løsne og vri på rørene til oljekjøleren, men var forholdsvis fort gjort..

Motoren står nå i motorrommet, men tips til hvordan jeg skal få festene til å sette seg i brakettene ønskes.. Har litt problemer med det.. Håper noen her kan gi meg tips til dette...

Er det noen som veit hvor mye av ledningsnettet jeg egentlig må ha med? har tatt med fra hjernen og frem til mengemeteret og inn på motoren.. noe mer jeg trenger?

Tips ønskes ASAP gutter... :D

-bozzo-

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde store problemer med dette gitt... :D

Men her er oppskriften på hvordan jeg gjorde det..

Brukte "elefant"+jekkestropp i løftekroer på blokka.. Vanlig garasjejekk på gearkassa.. Festet braketten på eksos-siden på blokka, med motorfestet på.. Fikk så plundra den nedi riktig på festet på brua, og skrudde igjen dette.. Så heiste jeg motoren litt opp igjen, og fikk klemt på festet på innsug-siden på brua, også var det bare å slippe ned motoren til den var riktig innstillt i forhold til braketten.. Da skrudde jeg igjen alt og festet brua på gearkassa, mellomaksling etcetc...

Så i morra er det ledningsnett og slanger, håper jeg får start igjen til lørdag.. :D

Har forresten funnet ut at 760'n brukte et Catchup-system, så jeg skal bare flytte over det til 240'n... :D :D :D

Noen som har koblings-skjema til B230ET-motor? (Var visst ikke B23 allikevel, faen å...) :D

Som sagt, begynner å ta form nå.. :) Wish me luck with the wires guys.. :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg håper også..

Skal snart begynne nå, må bare spise litt først..

Skal også bytte over vifta mi fra A-motoren... Den som sitter på et'n er så ujevn, virker som om den har skrapet borti noe, for den har så mange forskjellige "blader"...

Også må jeg jo seff kaste ut spylervæske-tanken da, flytte den baki etter hvert..

Men men, får se om jeg får til ledninger og slanger i dag, så får jeg ta bensin etc i morra..

'95 Nissan 200sx S14

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med motorfester som ikke vil neddi jeg også...

er så trangt for det feste på eksos siden, får jo heller ikke brukt spett eller brekkjern, for det vil ta tak i oljekjøler rørene..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe I know the feeling.. :D

I dag har det gått saaaakte.. :p Fått på noen få ledninger, bytta coil og slitt slikt.. Fått festa opp oljekjøler også da, og festa deler av eksosen.. Så mindre fremskritt i dag, men skal gå "hardere" til verks i morra.. Tror det blir seint før jeg slenger ut noen oppdatering da :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny bensintank fra 244 Turbo (B21ET) innkjøpt, ny matepumpe i denne bestilt, nytt eksosanlegg er bestilt sammen med konisk filter.. Dette blir satt sammen på onsdag, så jeg regner med at jeg skal kanskje få i gang brakka til helga.. :D

Ser bare LITT frem til det :D

Noen her som har oversikt over hvordan jeg skal gjøre det inn på dashen? Er ikke helt samme koblinga fra motoren inn til lamper i dashen.. Må jeg "klippe og lime" dette? Eller må jeg legge opp til ny kontakt fra dash?

-bozzo-

'95 Nissan 200sx S14

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

Da var ny bensintank fra 244 Turbo (B21ET) innkjøpt, ny matepumpe i denne bestilt

-bozzo-

hva kostet ny matepumpe?

volvohuggeren skal ha 600kr + mva

eller var det inkl mva? husker ikke..

du hadde bare trengt armaturen fra tanken btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i alt jeg har bestilt, for den tanken jeg hadde var visst med skvalpeplater i fra før.. For det som menes med disse platene er den "bøtta" som sitter under tankarmaturen vel?

Jeg skal ihvertfall levere tanken min igjen i morra, for den er prikk lik den som jeg har fra før.. :D

Har også henta tankarmatur med pumpe fra en kompis sin delebil (original 244 turbo), så jeg skal koble på den i morra..

Så kommer pumpa under på i morra, og resten av ledningsnettet, pipercross konisk filter og ny eksos, da regner jeg med at den starter på torsdag.. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Dette skal bli ei fin helg :D :D

-bozzo-

'95 Nissan 200sx S14

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider