Gå til innhold

senking!

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

Hvordan funker det med orginale dempere og lesfjörs 40/40? regner ikke med at jeg har råd til dempere i første omgang. får se når lønninga kommer!

tenkte å korte inn panhard staget også! hørte at man ikke trengte mer en en kappskive for å få det bra så ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger nok et sveise apparat også hvis du skal korte inn panhardstaget..

 

funker vel greit med orginal dempere, men bilen blir lavere med kortere dempere også..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke senk med oljedempere om du senker for veigrepets skyld.

 

ps.. du kan jo borre nye hull i bærearmen bak og montere demperene lengre nede? hehe.. da har du jo "kortere" dempere.

 

men olje vil reagere tregere enn gass..

 

(dragrace-folk kjører gjerne med olje og 245 fjærer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

ikke senk med oljedempere om du senker for veigrepets skyld.

 

ps.. du kan jo borre nye hull i bærearmen bak og montere demperene lengre nede? hehe.. da har du jo "kortere" dempere.

 

men olje vil reagere tregere enn gass..

 

(dragrace-folk kjører gjerne med olje og 245 fjærer)

 

jeg skal ikke ha noe "rallemikk" jeg skal forbedre veigrepet, men har ikke råd til koni med en gang. så jeg skal senke først, for så å sette i koni etterpå! til neste lønning elsn!

 

meninga er å gjøre bilen litt stivere og forbedre veigrepet!

skal også kjøpe 17" eiker eller noe lignende med 215-45. burde hjelpe en del vil jeg tro!

 

(optisk osv kan jeg ta på jobben) :D

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som påstår at akslingen flytter så mye på seg da? Altså, mulig akselen flytter seg en millimeter eller to til høyre når bilen blir lavere men det vil jo da si en millimeter korting av staget og det er ca. bredden på ei kappeskive for deretter å sveise sammen igjen??

Skjønner ikke vitsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra og bruke gamle dempere om du senker bilen, men den blir ikke særlig god og kjøre.

Og bilen blir ikke lavere med kortere dempere!, så lenge du ikke har senket så mye att stemplene når bunnen da... men det gjør du ikke med et 40mm. sett.

Panhardstaget kan til en viss grad justeres ved og bøye på det.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår