Mambo Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Hvordan funker det med orginale dempere og lesfjörs 40/40? regner ikke med at jeg har råd til dempere i første omgang. får se når lønninga kommer! tenkte å korte inn panhard staget også! hørte at man ikke trengte mer en en kappskive for å få det bra så ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 du trenger nok et sveise apparat også hvis du skal korte inn panhardstaget.. funker vel greit med orginal dempere, men bilen blir lavere med kortere dempere også.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 sier seg vel egentlig selv at man må sveise sammen når man kapper av da :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 ikke senk med oljedempere om du senker for veigrepets skyld. ps.. du kan jo borre nye hull i bærearmen bak og montere demperene lengre nede? hehe.. da har du jo "kortere" dempere. men olje vil reagere tregere enn gass.. (dragrace-folk kjører gjerne med olje og 245 fjærer) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Hvorfor i alle dager skal du korte Panhard-staget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Så ikke bakakslingen blir feil i forhold til karosseriet. Ved lavere bil går automatisk bakakslingen til venstre/høyre (kommer ann på hvordan panhardstaget sitter) på en bil som har hel bakaksling og ikke 4wattlink. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by DaButcher ikke senk med oljedempere om du senker for veigrepets skyld. ps.. du kan jo borre nye hull i bærearmen bak og montere demperene lengre nede? hehe.. da har du jo "kortere" dempere. men olje vil reagere tregere enn gass.. (dragrace-folk kjører gjerne med olje og 245 fjærer) jeg skal ikke ha noe "rallemikk" jeg skal forbedre veigrepet, men har ikke råd til koni med en gang. så jeg skal senke først, for så å sette i koni etterpå! til neste lønning elsn! meninga er å gjøre bilen litt stivere og forbedre veigrepet! skal også kjøpe 17" eiker eller noe lignende med 215-45. burde hjelpe en del vil jeg tro! (optisk osv kan jeg ta på jobben) :D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 optisk hva for noe? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 hjulstilling ;) driver du ikke med bil a gutt! ;) hehe Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Hvem er det som påstår at akslingen flytter så mye på seg da? Altså, mulig akselen flytter seg en millimeter eller to til høyre når bilen blir lavere men det vil jo da si en millimeter korting av staget og det er ca. bredden på ei kappeskive for deretter å sveise sammen igjen?? Skjønner ikke vitsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 poenget blir vel,, bedre veigrep og ingen subbing. evt. ser bedre ut! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Det går bra og bruke gamle dempere om du senker bilen, men den blir ikke særlig god og kjøre. Og bilen blir ikke lavere med kortere dempere!, så lenge du ikke har senket så mye att stemplene når bunnen da... men det gjør du ikke med et 40mm. sett. Panhardstaget kan til en viss grad justeres ved og bøye på det. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 "men den blir ikke særlig god og kjøre." dvs? eller bare kappe til panhardstaget? får hjelp av noen på jobben når jeg skal gjøre detta jeg tror jeg ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 "men den blir ikke særlig god og kjøre." Hvis demperene er slitte er dem ikke stive nokk i forhold til fjærene og bilen vill gynge og sprette mye mer enn med stive dempere. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 det er jo klart. men demperne er fine de! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.