Gå til innhold

Klipping av fjærer


leetmachine

Anbefalte innlegg

Har akkurat montert et Jamex senkesett 40mm på min Sierra Sedan -90

Men det som skuffet meg litt var at jeg ikke kunne se forskjell etter jeg hadde byttet fjærene. Derfor lurer jeg litt på om jeg skal ta dem ut igjen og klippe de litt, noen som har gjort dette, eller har noen tips? Ossen senkesett bruker dere som har sedan? 60mm?

 

mvh Lars Olafsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by leetmachine

Har akkurat montert et Jamex senkesett 40mm på min Sierra Sedan -90

Men det som skuffet meg litt var at jeg ikke kunne se forskjell etter jeg hadde byttet fjærene. Derfor lurer jeg litt på om jeg skal ta dem ut igjen og klippe de litt, noen som har gjort dette, eller har noen tips? Ossen senkesett bruker dere som har sedan? 60mm?

 

mvh Lars Olafsen

 

Gi beng i å klippe dem...raserer kjøreegenskapene. Få heller ei fjærsmie til å lage fjærer som beholder spennet etc ,men som er kortere... Og selv om du ikke ser forskjell nå,bruk dem litt....sagger alltid litt over tid,da kommer det frem...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fint å kappe fjørene det er jo ikke store foskjellen på kjøre egenskaper hvis du tar 1,5 til 2 runder...har selv kappa 3,5 foran og 3 bak... det er på orginalfjører men det har holdt i 1,5 år uten at de har flytta seg en cm. bare du kapper i toppen å ikke i bånn så! 3,5/3 runder tilsvarer ca. 70mm sett men det er jo smak og behag det da... (og kanskje noe med lommebok beholdnigen)

86 Sierra 2.0 is (R.I.P)

94 Escort stasjonsvogn 1.6 (solgt)

85 Sierra 2.3 gl/2.0is(under deconstruction)

87 Justy j10 (vinterbil) (R.I.P)

99 Passat 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke forskjell i det hele tatt, virket for meg som om den var høyere etter jeg skiftet.. mulig jeg har fått orginaldempere i stedet for senke dempere da :(

 

 

Originally posted by kimosabi

Må man virkelig flytte på drivaksler og bremsetromler for å skifte bakfjærer på Sierra? På Granada så er det jo nesten så de detter av når man løsner demperne......:rolleyes:

 

Mulig det går uten å fjerne drivakselen, men visst man gjør det går ting endel lettere.. bruker ikke lange tiden på å ta ut drivaksel heller da, ut med trommelen, 4 bolter og røske ut akselen, og da er det mye lettere å feste fjærklemmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår