Gå til innhold

Kom inn på mekken GK.

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mambo

volvo-lars:

lyst til å kjøpe en perm med notater og ark fra alle de praktiske fagene fra vk1 kjøretøy? pent brukt. de er vel bare 5-6 materiale der. pent brukt..

1000-1500.- ;) hehe

vk1???!!! Ska begynne på GK nå jeg,så jeg trenger ikke de før neste år.....men ellers takk....hvis du beholder dem så kjøper jeg de om et år..hehe;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vell,tror de fleste "brødhauene" ikke får lærlingeplass,disse har som regle mye fravær å,har man ok karakter og lite fravær så får man som regel læreplass,fikk læreplass med ei gang for 3 år sia,tok fagbrevet for 1 år sida og jobber i samme bedriften ennå:)

er faktisk et krevende yrke å være mekaniker i dag,invikla systemer og masse elektro er ikke bare bare å begynne å feilsøke på.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Mekken her i horten er kjent for å ha de "dumme" i klassen hvis du skjønner...men i år så var det dobbelt så mange søkere på mekken GK. Var/er snakk om å åpne en ny klasse.

He he.. I Horten er ikke mekken kjent for å ha de mest oppvakte folka. Mange av de som går der har vel aldri fått gode karakterer på skolen. En del skoletapere med andre ord...men sikkert noen smartinger og ;) Jeg begynner på Vk3 TAF til neste år (ferdig med GK Elektro, Vk1 Elektronikk TAF, Vk2 TAF). Får 3MX til neste år... :eek: Slit...noen ganger skulle jeg ønske jeg valgte mekken i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo_original

Tenkte sånn jeg også.

Det hele har endt med att jeg har kommet inn på skole i bergen. Tekniske og allmenne fag heter den. Går over fire år, kommer ut med fagbrev (industrimekaniker) og spesiell studiekompetanse:D !

Det var 60-70 søkere til 12plasser!:D :D

Hm.. jeg går også Tekniske og allmenne fag, men kommer ut som Produksjonselektroniker. Får også spesiell studiekompetanse. Er liksom Elite-linja dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja *skryt skryt* studie kompetanse har ikke SÅÅÅ mye å si. man kommer somregel inn på en skole uansett veitdu ;)

kan feks gå 3apa så får jeg jo studiekompetanse jeg også. men jeg ser ikke poenget. er bedre å jobbe litt og utdanne seg videre innenfor bil. eller omskolere seg viss man ikke liker det. alt går :)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, TAF-linja er liksom elite-linja som du sier.:D ;)

Driver for øyeblikket å leter etter hybel.

joda alt går. men dersom jeg skal utdanne meg som sivilingeniør så hoder det ikke med studiekomp. og man får bare sudiekomp. ved å ta påbyggingsår, that's why!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen problem å kome igjennom mekke, kunsten er å bestå godt.

Jeg søkte meg inn på Gk. mek på særskilt, Vk.I kjøretøy, fikk ikke lærlingeplass til tross for gode karakterer, forholdsvis lite fravær(er for mye men), 10 dager og diverse tannlegetimer...

Kom så inn på vk.II kjøretøy der jeg tror jeg var den beste teoretisk i klassa, litt dårligere i praksis og ng i orden og oppførsel, 3 dager fravær og fagbrev.

Har enda ikke fått meg jobb.

Noen som vet om en?

Diverse veiledere på ung. skole som anbefaler idiotene å søke mekk pga. dårlige karrakterer har ødelagt mange gode klasser, vk.I rister av de fleste idiotene, skulle hatt skam-juling.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Diverse veiledere på ung. skole som anbefaler idiotene å søke mekk pga. dårlige karrakterer har ødelagt mange gode klasser, vk.I rister av de fleste idiotene, skulle hatt skam-juling.

Disse veilederne kan da ikke ta så fryktlelig feil? De ser hvem som er skolelei på ungdomskolen og prøver å rette dem inn på en linje de forhåpentligvis fatter mer interresse for, da det ikke lenger kun dreier seg om teori! La dem bruke henda til noe....Dessuten er moped/bil/motorsykkel ganske "kult" i de åra, så det hjelper nok en del på interressen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanisk er jo linja som er kjent for og ha de med lavere karakterer, men er da ikke bestandi det gjelder. Gikk i klasse med en som hadde 5.6 i snitt fra ungdomsskolen, og hadde søkt seg på GK Mekanisk for og bli bilmekaniker.

Har selv hatt et fri år fra skolen, men skal begynne igjen til høsten på VK1 Billakerer.. Første gangen jeg har gledet meg til skolebenken :)

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er det på vk.I billakkerer, har lyst til å lære meg å lakkere, er moro, bare det at jeg blir så forbanna skeiv, må få meg maske.

Åssen er mulighetene for å komme inn der nå?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider