Skody Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 "BRUNOX® IX 100 High-Tec-Korrosionsschutz-Versiegelung" Det må da vel stå for karosserikitt forsegling? De selger dette på torshov enda? Finner det ikke i produktkatalogen jeg... :/ Det står heller karosseriforsegling.. http://www.freetranslation.com foreslo "Corrosion protection-seal". Jeg har en slik orange boks stående. Det ble ei gjennomsiktig guffe. Og ehh... Karosseri-kitt er ikke for å stoppe rust eller for forsegle noe. Når det står at den kan brukes i/mellom stål-sprekker/fuger menes det at kittet jevner ut og planerer flatene. Du må fortsatt ha noe som behandler selve kappe/sveise-såret i stålet. Jeg har selv brukt Owatrol olje til å mette stålet og stoppe ev. rust før jeg har brukt Biltema's karosserikitt til å fylle opp mellom hytta, lasteplanet og karmen på pickupen min. Jeg har til nå brukt sånn kombi antirust-grunning fra Biltema. Den er sikkert bra nok, men ser mange som bruker Arkanol, Brunox, Coroless, Standox osv.. som er litt mer solid militærguffe. Arkanol er en sort fet maling du guffer på. Kan seff overmales eller sørpes inn med tectyl. Høres ut som at Coroless gjør samme nytten. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by Hawkon uhm, i tilfelle noen skulle tvile, så er stål STÅL. Om det er kjøpt på biltema eller smelta i taiwan har vel egentlig ikke så mye å si så lenge det har samme klassifiseringa. det er hvordan du BEARBEIDER det og etterbehandler sveisefuger og nye plater på som avgjør om rusta kommer tilbake. Hvorfor rustsveiser så mange hvis det bare holder i 2 år? ingen som hadde giddet å gjort noe slikt på en gammel japse da. DCA: skal da vel ikke ha rustfjerner ;) er jo ikke rust der nå. hmmm...du sier stål er stål...hvordan har det seg da at visse bilmerker ruster mye kjappere? så stål er ikke stål!!!! opel er en av dem!! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by DCA hmmm...du sier stål er stål...hvordan har det seg da at visse bilmerker ruster mye kjappere? så stål er ikke stål!!!! opel er en av dem!! Stål ER stål...noen merker ruster kjappere fordi rustbehandlingen de får på fabrikken er elendig. Porsche 944,for eksempel, er levert med helgalvanisert karosseri og tøff understellsbehandling fra fabrikk,og er kjent for å i praksis IKKE ha rust i det hele tatt...ruster den,har den vært kollidert/retta/modda etter kjøp. Ikke ofte man kan ta en bil fra 1985 og rustsveise all rusta på bilen på under to timer.... :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by Turboed1 Stål ER stål...noen merker ruster kjappere fordi rustbehandlingen de får på fabrikken er elendig. Porsche 944,for eksempel, er levert med helgalvanisert karosseri og tøff understellsbehandling fra fabrikk,og er kjent for å i praksis IKKE ha rust i det hele tatt...ruster den,har den vært kollidert/retta/modda etter kjøp. Ikke ofte man kan ta en bil fra 1985 og rustsveise all rusta på bilen på under to timer.... :D Ja okey! enig i det med behandlingen! men å rustsveise en bil vil ikke si at du blir kvitt rusta for godt! er det jeg vil fram til! uansett...har flere typer stål!:D Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 les det jeg skriver da; stål ER stål av samme klassifisering. om det er forskjell på hvor VAG henter sitt stål og nissan sitt, det er jo helt klart. de er jo produsert på to helt forskjellige plasser. og når jeg går over bilen nå, så legger jeg ikke bare rustbeskyttelse DER JEG HAR SVEISA. jeg går jo over hele understellet og legger på nytt, hvis ikke kommer det jo et nytt hull til neste år en annen plass. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Da gidder jeg ikke diskutere mere! du får vente å se! har prøvd den diskusjonen der jeg å med fagfolk som har 30 års erfaring! men de fikk banket det inn i skallen min! merkelig nok... greit at det holder i noen FÅ år... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Miracle paint, por-15 skal være bra saker men de er vel egentlig beregnet for å males direkte på rust. Eller så er det jo 2 komponent syregrunning som er tingen, etser seg inn i stålet, litt dyr men er vel verdt pengene håper jeg. Kjøpte det i en vanlig fargehandel jeg, tror merket var Quick. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by Mk2-16v Miracle paint, por-15 skal være bra saker men de er vel egentlig beregnet for å males direkte på rust. Eller så er det jo 2 komponent syregrunning som er tingen, etser seg inn i stålet, litt dyr men er vel verdt pengene håper jeg. Kjøpte det i en vanlig fargehandel jeg, tror merket var Quick. topicen er fortsatt om hvilke kjemikalier som egner seg på sveisefuger, ikke direkte på rusta! :) si det slik da; bilen min har ikke mer rust, men den er blitt sveisa på karosseriet. hva gjør jeg for å beskytte den mot mulig rustangrep i framtida? ser for meg noe du kliner, slik som brunox (nevnt over), som tetter igjen alle sprekker og gjør det vanskelig for fukt å trenge til. dette gjøres jo også på bilene originalt fra fabrikk. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Mener jeg har sett noe reklame for "galvanisering på boks"...skal sjekke...sikkert ikke like bra som å dyppe hele karosseriet,men kanskje bedre enn mye annet...siden det funker på porsche,funker det sikkert på raketten din også :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by Mk2-16v Miracle paint, por-15 skal være bra saker men de er vel egentlig beregnet for å males direkte på rust. Eller så er det jo 2 komponent syregrunning som er tingen, etser seg inn i stålet, litt dyr men er vel verdt pengene håper jeg. Kjøpte det i en vanlig fargehandel jeg, tror merket var Quick. Syre grunning må jo være det beste middel... er jo syre på rustfritt stål... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 http://www.ferromax.no eller com heter siden med vidundermiddela. De påstår om noen av produkta at det er bedre en sandblåsing. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Bruk tyntflytende tectyl. Varm gjerne opp området som skal fixes slik at tectylen kryper godt inn i skjøter og sprekker. Deretter er det bare å vaske av det overflødige, og få på grunning og lakk. Holder i massevis. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 På områder som ikke er synlige, så er det bare å "impregnere" litt med tykkere tectyl over tilslutt. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.