Gå til innhold

Vindusvisker stopper ikke som den skal

Ranger emnet

nmee

Anbefalte innlegg

Hei igjen

Det var alså ikke ny motor som var løsningen. Det fungerte ett par ganger, men så var den lik som før. Fikk nappet ut et rele som jeg kjente klikket når vindusviskeren gikk og da stoppet den. Skal nå sjekke om knoksen har et slikt rele slik at jeg får prøvd å bytte også det.

Min største frykt er at dette er noe ledningsfeil, jordfeil eller lignende. Vakkelfeil er vel det elektrikerene kaller det.

Huff....

Men jeg reiser til knoksen for å lete etter rele i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hei igjen

Det var alså ikke ny motor som var løsningen. Det fungerte ett par ganger, men så var den lik som før. Fikk nappet ut et rele som jeg kjente klikket når vindusviskeren gikk og da stoppet den. Skal nå sjekke om knoksen har et slikt rele slik at jeg får prøvd å bytte også det.

Min største frykt er at dette er noe ledningsfeil, jordfeil eller lignende. Vakkelfeil er vel det elektrikerene kaller det.

Huff....

Men jeg reiser til knoksen for å lete etter rele i morgen

Hei, henger meg på her. Har akkurat samme problemet selv nå, huff. Etter det jeg har lest i tråden her så holder jeg en knapp på relè. Har du funnet ut noe? Hvor ligger det relè du tenkte å skifte?

- 00 A4 Avant TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var releet som var årsaken til alle problemene :O)

Det kostet ca 450,- hos en Audi forhandler på Forus (Stavanger).

Releet sitter bak sikringene i bilen.

Når du åpner fører døren, er det et deksel på venstre side av dashbordet. Du må strekke armen inn bak sikringene og plukke ut et brunt rele. Hvis du tar armen inn når viskeren er i gang, vil du kjenne på relet som klikker hvilket det er.

NB! Jeg tok først ut et feil rele. Det var et strømrele og da virket ikke blinklysene heller.

Men som sagt. Nå jeg fant riktig rele, så var det en smal sak å skifte.

Har nettopp kommet hjem fra ferie i sverige, danmark og tyskland og vindusviskeren har fungert eksemplarisk :)

Lykke til !

Gustav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var releet som var årsaken til alle problemene :O)

Det kostet ca 450,- hos en Audi forhandler på Forus (Stavanger).

Releet sitter bak sikringene i bilen.

Når du åpner fører døren, er det et deksel på venstre side av dashbordet. Du må strekke armen inn bak sikringene og plukke ut et brunt rele. Hvis du tar armen inn når viskeren er i gang, vil du kjenne på relet som klikker hvilket det er.

NB! Jeg tok først ut et feil rele. Det var et strømrele og da virket ikke blinklysene heller.

Men som sagt. Nå jeg fant riktig rele, så var det en smal sak å skifte.

Har nettopp kommet hjem fra ferie i sverige, danmark og tyskland og vindusviskeren har fungert eksemplarisk :)

Lykke til !

Gustav

Har funnet ut det må være relè som er årsaken ja. Plukket ut det brune relè med delenr 4B0955531C. Har åpnet relè også, men det er ingen synlige feil innvendig. Skal finne meg et på høggeriet, da disse brukes på mange biltyper.

Takk for info:)

- 00 A4 Avant TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider