Gå til innhold

Hvordan justere CO på Ascona C 1,6 -82?

Ranger emnet


Finepix

Anbefalte innlegg

Originally posted by Finepix

Hvor er Co-skruen på forgasseren, og hvilken vei skal jeg skru for å få lavere CO??

 

Hadde Ascona C '86,og på den satt CO-skruen på venstre side av forgasseren,sett fra førerplass...mener jeg å huske. Er den eneste skruen som sitter rett i forgasserhuset. Skru den inn = lavere CO. Skal du ha den til å gå finest på tomgang,la den gå seg varm og så juster Co-en inn til tomgangen synker,og så ut igjen akkurat til det punktet der tomgangen er høyest. Minimum 0.5 runder ut fra den bunner,Max 4 runder ut....tar du mer,løsner skruen under kjøring.

 

På min var CO-en enormt høy,fordi flottørnåla var utslitt...har den gradvis blitt verre,er det nok denne. 192.50 på Biltema. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

 

Hadde Ascona C '86,og på den satt CO-skruen på venstre side av forgasseren,sett fra førerplass...mener jeg å huske. Er den eneste skruen som sitter rett i forgasserhuset. Skru den inn = lavere CO. Skal du ha den til å gå finest på tomgang,la den gå seg varm og så juster Co-en inn til tomgangen synker,og så ut igjen akkurat til det punktet der tomgangen er høyest. Minimum 0.5 runder ut fra den bunner,Max 4 runder ut....tar du mer,løsner skruen under kjøring.

 

På min var CO-en enormt høy,fordi flottørnåla var utslitt...har den gradvis blitt verre,er det nok denne. 192.50 på Biltema. :)

 

 

Takker:) Er bare for å få brakka gjennom EU-kontrollen, så da bare drar jeg den nesten i bunn tenker jeg...:D

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

 

 

Takker:) Er bare for å få brakka gjennom EU-kontrollen, så da bare drar jeg den nesten i bunn tenker jeg...:D

 

Skal du lure EU'n.skrur du den inn til tomgangen begynner å synke...og så bare justerer du tomgangen. Co på ca 2,instantly :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår