Gå til innhold

K&N Luftfilter

Ranger emnet

VeeDub

Anbefalte innlegg

Skal sette inn dette på en 16V. Lurte på om det holder med et K&N filter som passer ned i orginal boksen, gidder ikke å bruke så mye penger på noe som ikke gir så mye ekstra krefter. Er mer interessert i lyden. Gir dette rett-i-boksen filteret noe grom lyd? Borre et lite hull i boksen? Eller er konet bedre for lyden?

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 87' 16v gti golf 2 har fått et KN filter.. lønner seg som sagt over her å åpne filterboksen litt(ikke mot motoren, varmluft er no dritt) var ei luke på ene siden av boksen min, den tok jeg av. og dro slanger fra bak grillen og inn i hullet.. blir plenty grom innsugslyd med sånt oppsett, og reagerer litt bedre. tør ikke påstå at det gir masse hester, men litt mer respons er ikke ille det heller..

koniskt filter passer ikke rett på noen golf/jetta 2 16v motorer

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

du skjønner, konisk filter er ikke bare å kaste på , pga innsprutsystemet som er bygget inn i filterboksen :)

det GÅR ikke med koniskt filter på 16v gti motoren(bortsett fra i golf 3

Stemmer det... glemte det i farta jeg...

Hadde jo G60 og den har jo annen innsprut:rolleyes:

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

du skjønner, konisk filter er ikke bare å kaste på , pga innsprutsystemet som er bygget inn i filterboksen :)

det GÅR ikke med koniskt filter på 16v gti motoren(bortsett fra i golf 3

Jo, det går med konisk filter på 16v...

post-243-13804850504664_thumb.jpg

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT går,bare man vil nok,og har nok penger.... spørsmålet er derimot (som oftest): er det verdt det? ;)

regner med at en "modifisert" luftfilterboks holder for bortimot 200hk... du får ihvertfall det samme illsinte brølet på WOT (wide open throttle),som du gjør med et konfilter... lyden fra 16v'en er bare helt grassalt RÅ ;) :op

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider