Gå til innhold

M50 motor Reparere / Kjøpe ny (noe som har tilsalgs?)

Ranger emnet

CoaSlip

Anbefalte innlegg

Motoren i min E34 (M50 2.5L 24V uten vanos, samme motor som 325i <92)har fått en SKIKKELIG stykk tikkelyd fra den ene ventilen (Tror jeg da, ikke sjekket enda) Jeg har parkert doningen for å slippe større skade , og skal feilsøke på den senere i uka. Imens må jeg gå.. :\ Noen som har vært borti dette før ? Tikkelyden kommer på innsugssiden av topplokket og har en meget spesiell lyd. Mer som "plopp plopp" i takt med omdr, istedet for "vanlig" ventiltikking. Jeg frykter det er ventilløfteren som er gåen , men noen sier også det kan være kammen. Noen som har vært borti noe liknendes ?

Videre , det ser ut som kostnadene for reperasjonen kan blir store, så jeg lurer litt på å kjøpe ny motor. Helst da under 6000,- hvis det er løselig selvfølgelig. jeg har ikke fått tak i noe priser enda så det er et skudd i blinde. Så hvis noen vet om noe , skriv en melding eller send PM. Oppgi gjerne pris hvis noen av der har vært borti en slik motor, så vet jeg hva som lønner seg. :)

Takk for hjelpen!

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mye mulig, at selve motoren er like dyr / billig. Billigste rep (det vil si bare ventilløfterene er defekte) kommer på ca 7000,- i deler å arbeid. Kammen MÅ ut , og det er IKKE noe jeg prøver på. Motor under denne prisen kan derfor være et alternativ.

Jeg har automat , og aner ikke om denne er kompatibel med større motorer , PLUSS andre ting som hjerne og bremser må vel også oppgraderes hvis jeg bytter motor ? Så blir det godkjenninger på tilsynet å helvete. Takk , men ellers takk.

Hehe, pluss hestekreft avgift til staten da. NOT.

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott , "bare" 20k i utgifter til ny motor å deler :D Hehe , nei takk :D

Fortsatt ingen som har vært borti problemet før.. ?

Jeg legger meg nå, så ingen fler svar fra meg i dag (jobber nattevakt)

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var motoren reparert. 50,- i utgifter til ny tennplugg som var ødelagt. Hipp hurra. Og tennpluggen er 2-3 måneder gammel. Iallefall , den var løsnet fra keramikken så den satt fast i selve toppen men "hodet" som du fester pluggkabelen til var løst og vandret ca 2-3 mm opp og ned , noe som laget den festlige plop-plop lyden. Det var bare tilfeldigheter som gjorde vi fant det ut, siden det hørtes mye mye verre ut. Jaja , jeg klager ikke , selv om toppen måtte av :D

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider