rfPolo Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Noen som så massive engines på discovery kl 23.30 i går? Var om utviklingen av bensinmotoren i biler. Blandt annet denne FIAT Itala med en 4 sylindret motor hvor hver har et volum på 3.5 liter! Og denne Napier Railton 1933 med V12 flymotor på 24.5liter! og 500hk:eek: Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Du har ikke mer om denna bilen da? bilder og mer specs? Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Her er litt info, skal se om jeg finner mere Built at the Brooklands based Thomson and Taylor workshops in 1933, the John Cobb commissioned Napier-Railton became known as the Ultimate Brooklands Race Car. A unique chassis design by Reid Railton allowed for a massive 12 cylinder, 24 ltr Lion Napier Aero Engine to power the 500hp car to a top speed of 160mph. Driven by Cobb, it won its debut race in 1933 at the same time, breaking the standing start lap record 120.59mph. In subsequent years, numerous world records would succumb to this awesome combination of man and machine. Most prestigious was the Brooklands Outer Circuit record which Cobb smashed in 1935 with an inspiring drive in the wet and on rapidly decaying tyres. His mark of 143.44mph was never eclipsed. mer her: http://www.brooklands.org.uk/reunion/naprail.htm btw: bare 3 personer i verden som får kjøre denne bilen som det bare er laget 1eks av Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkVahl Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Napier Railton Siter - 1980 RX-7 zoooooooom, br br br *bang* !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Bare bremser bak!? De var gale før i tiden:D Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Max 3000 rpm!! 10 min å fylle opp tanken..hehe....F1 bilene i dag varver opp til en 22-23000 rpm å tar 7-8 sek å fylle opp tanken..... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supraguy Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Max 3000 rpm!! 10 min å fylle opp tanken..hehe....F1 bilene i dag varver opp til en 22-23000 rpm å tar 7-8 sek å fylle opp tanken..... Men da er jo motorene 20l mindre og V10!!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Max 3000 rpm!! 10 min å fylle opp tanken..hehe....F1 bilene i dag varver opp til en 22-23000 rpm å tar 7-8 sek å fylle opp tanken..... Jepp...men de har rundt 46mm slaglengde i F1-motorene...gamlegutta med jagerflyene har slaglengder på rundt 150-180mm...det gjør noe med stempelhastigheten det :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Så også delvis det programmet, interresant! Litt morsomt med det innslaget om BMW i formel 1 på 70tallet, de brukte vanlige gatebil motorer (M10, de som satt i bmw 2002ti) og hentet ut 1350hk på det meste! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by MAGUN Så også delvis det programmet, interresant! Litt morsomt med det innslaget om BMW i formel 1 på 70tallet, de brukte vanlige gatebil motorer (M10, de som satt i bmw 2002ti) og hentet ut 1350hk på det meste! rimelig heftig ja. på de motorene brukte de jo "gamle" motorblokker, som var gått minst 100.000. og de lot de stå ute en stund for at de skulle bli "herdet" av vær og vind:rolleyes: Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by rfPolo rimelig heftig ja. på de motorene brukte de jo "gamle" motorblokker, som var gått minst 100.000. og de lot de stå ute en stund for at de skulle bli "herdet" av vær og vind:rolleyes: Gutta som lager de beste sylinderforingene i verden,LA Sleeves Inc.,setter foringene sine ute i all verdens drittvær og +40 solskinn for 6 måneders perioder for at de skal gjennomgå temperaturforskjeller nok til å få en langsom "anløping/spenningsfjerning"...og det funker. :) De tåler til slutt mer enn 30% mer enn foringer av tilsvarende tykkelse...så BMW visste nok hva de gjorde. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Noe å tenke på angående bakbremser.Amerikanske lastebiler hadde ikke krav til frambremser før i 1984.Noe å tenke på for dem som skal en tur til USA :-) Litt sånn off-topic! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlyingVeeVee Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by rfPolo Og denne Napier Railton 1933 med V12 flymotor på 24.5liter! og 500hk:eek: Sier bare en ting jeg. Il Tempo Gigante! Steike det var en stor motor. Siter UTSOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by rfPolo Og denne Napier Railton 1933 med V12 flymotor på 24.5liter! og 500hk:eek: Den har faktisk W12. To syl-rekker opp og 1 til hver side. Og visse bilfirmaer skryter vel på seg å være først med dette idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Originally posted by rfPolo Noen som så massive engines på discovery kl 23.30 i går? Var om utviklingen av bensinmotoren i biler. Blandt annet denne FIAT Itala med en 4 sylindret motor hvor hver har et volum på 3.5 liter! Noen som vet når dette går i reprise? Å se tv klokka 23.30 er mildt sagt uaktuelt når en skal opp 05 mårran (natta) etter. Har sett det gå i reprise ganske tidlig dagen etter, men da er jeg jo på jobb. Har kun sett ett program i serien, og da var det om gravemaskiner. Ganske fasinerende med gammal mekanikk. Mye tøffere med en skikkelig dampmaskin enn diverse elektronikk. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.